Čeští PUP worX chystají závody trabantů

Legendárního trabanta, staré německé ""bakelitové vozítko"", které se hrdě honosilo označením auto, si vzali na paškál chlapíci z olomouckého týmu PUP worX a rozhodli se vydat hru Trabanti Special Edition, což není nic jiného, než závody recesisticky zpracované závody trabantů.
Trabanti Special Edition

Legendárního trabanta, staré německé "bakelitové vozítko", které se hrdě honosilo označením auto, zná v České republice asi každý, neboť ještě dnes jich ještě pár potkáte na silnících, docela hodně jich je také v bazarech a spoustu objevíte i na nejrůznějších vrakovištích. A právě tohle auto si vzali na paškál chlapíci z olomouckého týmu PUP worX (já to říkal vždycky, že Morava tvrdí muziku :-)) a rozhodli se vydat hru Trabanti Special Edition, která by měla být hotova krátce před prázdninami.

O co tedy v Trabanti SE jde? Jak již název napovídá, jedná se o seshora viděné závody Trabantů v HiColor grafice v rozlišení 640x480 a to pod operační systém DOS. Vysoké rozlišení s sebou, bohužel, nese zvýšení nároků na systém, takže minimální konfigurací bude Pentium 150MHz, 8Mb RAM a 2Mb SVGA karta, doporučenou potom P266, 8Mb RAM, 2Mb SVGA a SB kompatabilní zvuková karta.

Trabanti Special Edition

Závodit bude možno na jednom počítači s takzvaným ghost carem (předchozí jízda protivníka), dále po sériovém kabelu, nebo jezdit kampaně. Dále pak budete mít možnost hrát za ČSSR, DDR a CCCP. Cizí auta pak budou jezdit také jako ghost cary. Celá hra pak bude pojata jako retro do minulého režimu, z čehož vyplývá, že půjde z nemalé části také o recesi.

Samozřejmě fakt, že půjde o freeware, s sebou přináší také jistá omezení. Tím nejvýznamnějším z nich budou "stínoví" protivníci, což znamená, že se bude jednat o poloprůhledná auta, která s vámi sice budou soupeřit, ale nebude do nich možné narazit, neboť vývoj AI ovládající protivníky by byl časově velmi náročný. "Chceme však udělat velmi zajímavé kampaně, které by měly absenci protivníků nahradit," uvedl za PUP worX hlavní programátor Jiří Filipovič.

Styl hry pak bude poměrně náročný na techniku jízdy, což znamená, že nebude možné pouze držet plyn a jet, ale hráč se bude muset naučit dobře auto ovládat. Vzhledem k tomu, že jádro hry je již funkční a já jsem měl možnost jej hrát, musím dát autorům zapravdu. S rozjížděním ani bržděním si příliš hlavu nedělali a je vidět, že jim šlo především o zábavu a hratelnost.

Trabanti Special Edition

Celá hra Trabanti Special Edition pak vzniká v 3D studiu a v případě, že se podaří rozchodit 3D engine přijatelnou rychlostí i na slabších počítačích, je možné, že hra bude ve 3D. Jak však bude vypadat grafika hry zatím nelze soudit a to ani z přiložených obrázků, které berte spíše jako ilustrativní, neboť tato ještě není kompletně vyrenderovaná.

Trabanti Special Edition bychom se pak měli dočkat nejspíš v červnu, pokud se však autoři rozhodnou implementoat do Trabantíků také AI soupeře a nahradit ghost cary za obyčejná auta, u nichž však nezaručují jejich inteligenci, protáhne se vydání o jeden až dva měsíce. Ať už to však vyjde začátkem či koncem léta, můžeme si už nyní brousit zuby na zajímavou freewarovou hru.


Technika

Studia

Očekávané

Elektromobilita

Termíny

Biatlon 23/24

Nepřehlédněte