Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čeští vývojáři her odhalili poměr poctivých kupců a digitálních pirátů

aktualizováno 
Vývojářské studio Bohemia Interactive bojuje s piráty originálním způsobem, který jim umožňuje vést konkrétní statistiky o počtu koupených a kradených kopií her. Data se týkají pouze síťové hry. Vývojáři však předpokládají, že statistiky pro sólo hru budou ještě horší.

"Naše statistiky ukazují, že na každé tři kupce, kteří hrají hru v multiplayeru, je zde sto (nezdařilých) pokusů hrát s pirátskou verzí," řekl Marek Španěl časopisu PC Gamer.

"To naznačuje, že pirátství je na PC extrémně rozšířený problém. Je to pro nás také zneklidňující jako pro středně velkého, nezávislého vývojáře orientovaného na PC," vysvětluje Španěl.

Studio Bohemia Interactive proto ve svých titulech, mezi které patří původní Operation Flashpoint a série Arma, využívá ochranného systému Degrade.

"Filosofií je nesnažit se zabránit kopiím a pirátským hrám v chodu, ale místo toho (nebo k tomu) degradovat uživatelský zážitek s takovými kopiemi," říká Španěl.

Mottem prý je: "Pirátské hry nejsou hodny hraní, originální hry nedegradují". Automatické zbraně tak v kradených kopiích her Arma střílí s menší přesností a hráči se čas od času promění v ptáka. Ve hře se pak objeví nápis: "Dobří ptáci od této hry neodlétnou, vinit můžete jen sebe".

"Ačkoli víme, že nikdy nezastavíme pirátství, využíváme to jako vyjádření našeho postoje, že pirátství je špatné, že má vážný negativní dopad na PC vývojáře," objasňuje Španěl.

Společnost Bohemia Interactive momentálně vyvíjí třetí díl válečné hry Arma, který by měl vyjít příští rok v létě (podívejte se na obrázky ze hry).

Autor:


Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

Noví majitelé práv na značku Commandos slibují pokračování i remastery

Commandos

Legendární značka Commandos se vrátí. Bohužel však ještě nevíme kdy a v jaké podobě.

Oznámena střílečka Remnant: From the Ashes od autorů Darksiders

Remnant from the Ashes

Remnant: From the Ashes bude kooperativní akce zasazená do postapokalyptického světa, v němž zbytky lidstva bojují o...

Phantom Doctrine vypadá jako X-COM z doby studené války

Phantom Doctrine

Tahová strategie Phantom Doctrine zaujme především zasazením do doby studené války a orientací na plíživý postup. Jinak...



Najdete na iDNES.cz