"Naše statistiky ukazují, že na každé tři kupce, kteří hrají hru v multiplayeru, je zde sto (nezdařilých) pokusů hrát s pirátskou verzí," řekl Marek Španěl časopisu PC Gamer.
"To naznačuje, že pirátství je na PC extrémně rozšířený problém. Je to pro nás také zneklidňující jako pro středně velkého, nezávislého vývojáře orientovaného na PC," vysvětluje Španěl.
Studio Bohemia Interactive proto ve svých titulech, mezi které patří původní Operation Flashpoint a série Arma, využívá ochranného systému Degrade.
"Filosofií je nesnažit se zabránit kopiím a pirátským hrám v chodu, ale místo toho (nebo k tomu) degradovat uživatelský zážitek s takovými kopiemi," říká Španěl.
Mottem prý je: "Pirátské hry nejsou hodny hraní, originální hry nedegradují". Automatické zbraně tak v kradených kopiích her Arma střílí s menší přesností a hráči se čas od času promění v ptáka. Ve hře se pak objeví nápis: "Dobří ptáci od této hry neodlétnou, vinit můžete jen sebe".
"Ačkoli víme, že nikdy nezastavíme pirátství, využíváme to jako vyjádření našeho postoje, že pirátství je špatné, že má vážný negativní dopad na PC vývojáře," objasňuje Španěl.
Společnost Bohemia Interactive momentálně vyvíjí třetí díl válečné hry Arma, který by měl vyjít příští rok v létě (podívejte se na obrázky ze hry).