Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čeští vývojáři o herním veletrhu E3

  12:00aktualizováno  16. května 11:29
Vzhledem k tomu, že na mezinárodní herní veletrh E3 se do amerického Los Angeles vydává rok co rok také početná výprava novinářů a herních developerů z České republiky, zeptali jsme se zástupců významných českých vývojových týmů na tři otázky týkající se jejich názoru na tuto výstavu.
Pohled na výstavní plochu veletrhu E3

Vzhledem k tomu, že na mezinárodní herní veletrh E3 se do amerického Los Angeles vydává rok co rok také početná výprava novinářů a herních developerů z České republiky, zeptali jsme se zástupců významných českých vývojových týmů na tři otázky týkající se jejich názoru na tuto výstavu:
1) Jaký je Váš názor na E3?
2) Pojedete v letošním roce na E3 a za jakým účelem?
3) Budete vystavovat nějake své hry na E3 a myslíte si, že to má nějaký kladný vliv na podvědomí veřejnosti o daném titulu?

Petr Vochozka, Illusion Softworks
1) E3 je největší světová výstava počítačových her a samozřejmě, stejně jako na ECTS London, nesmí Illusion Softworks chybět. Já osobně jezdím na tyto výstavy už asi 6 let, ale pozoruji změnu - pro návštěvníky k horšímu. Čím dále tím více her je prezentováno pouze za zavřenými dveřmi, takže se k nim mají šanci dostat pouze novináři. Spousta firem (a to i ty největší) také odmítá platit drahý nájem za plochu, a proto zve novináře buď přímo do svého sídla (platí většinou pro Londýn), nebo do lounge přilehlých hotelů.
2) Ano, odjíždíme ve středu. Z Illusion Softworks jedeme tři (já, Tomáš Pluhařík - Game designer Hidden and Dangerous 2 a Dan Vávra - Game designer hry Mafia) a z Pterodonu Jarek Kolář - Game designer právě dokončeného Flying Heroes.
3) Flying Heroes a Mafia na stánku Take 2 Interactive / Talonsoft. Pokud by nemělo vystavování her smysl, výstavy by se nedělaly. Avšak náš hlavní důvod cesty je načerpání inspirace pro nové nebo běžící projekty, studium konkurenčních her, potkávání kolegů atd. Letos se hodně těším, protože bylo oznámeno snad 1.200 nových her, které budou mít premiéru na E3.

ing. Slavomír Pavlíček, JRC / Bohemia Interactive
1) E3 je největší veletrh počítačové zábavy na světě. Herní firmy zde předvádějí to nejlepší co mají a hlavně co budou mít.
2) Ano, stejně jako každý rok, pojedeme. Naši obchodníci mají domluveno mnoho obchodních schůzek jak se stávajícími, tak i s novými partnery. A samozřejmě musíme utužovat přátelské vztahy.
3) Nebudeme vystavovat. Momentálně dokončujeme jednání o vydání našeho největšího projektu Flashpoint, který byl prezentován na loňské E3. Výstava je určena pro odbornou veřejnost (tj. novináři a obchodníci) a hlavně prostřednictvím novinářů se dostává do povědomí veřejnosti.

Jarek Kolář, Pterodon
1) Je to největší a nejvýznamnější výstava počítačových her a jiného zábavního softwaru.
2) Za Pterodon jedu pouze já. Účelem je především shlédnutí nejaktuálnějších trendů a tendencí, jak v oblasti her samotných, tak také v říši hardwaru a vývojových nástrojů.
3) To je věc Take 2. Pterodon hry vyvíjí, propagaci zajišťují jiní.

Marek Španěl - Bohemia Interactive Studio
1) Bez diskuze nejvýznamnější herní výstava v roce.
2) Ano. Za účelem setkání s různými herními vydavateli a rovněž významnými hardwarovými firmami, které podporují vývojáře her nejnovějšími technologiemi.
3) Letos nebudeme mít žádny titul na E3. Samotná přítomnost titulu na E3 nestačí, nicméně smysl to má a jednoho dne bych si přál, abychom měli na E3 vlastní stánek.

Lukáš Macura, Cinemax
1) Myslím, že se tato výstava dá přirovnat k CeBitu nebo tuzemskému Invexu. E3 je skutečně velká herní výstava, na kterou podle nás vývojáři nepatří - nechme ji distributorům.
2) Na E3 samozřejmě náš zástupce pojede. Naším cílem je kontaktovat distribuční společnosti, představit a nabídnout jim naše tituly. Je jasné, že nás zajímá i výstava jako taková.
3) Vystavovat zatím ne. Cílem vystavovatelů je získat a nadchnout hráče pro nové hry, které jsou hotové nebo těsně před dokončením, tudíž prezentovat projekty, které nejsou v této fázi, nemá příliš velký efekt. K představování projektů, které začínají nebo jsou ve vývoji, daleko lépe slouží internet.

Autor:


Témata: software


Nejčtenější

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Další z rubriky

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.