Championship Surfer - prkno s sebou

  • 1
Skoro by se zdálo, že v oblasti sportovních simulátorů se už nemůže objevit nic nového. Avšak to je mýlka. Kromě týmových sportů, kterým vládne Electronic Arts, jsou zde ještě další. Ty sice nejsou třeba tak rozšířené jako fotbal nebo hokej, ale i tak stojí za kvalitní zpracování.

Championship SurferNa celém světě najdete jen málo věcí, které symbolizují pohodový a bezstarostný život lépe než surfování. Nikdo sice netvrdí, že ten, kdo viděl surfovací prkno jenom ve výloze, není "in", a už vůbec ne, že být "in" je to nejdůležitější na světě, ale surfování... to je prostě pohodička. Na tom nikdo nic nezmění.

Až do této doby platilo, že pokud se někdo chtěl prohánět po vlnách (a v horším případě i pod nimi), musel utratit mnoho tisíc za výstroj, cestu do příhodné lokality, ubytování, stravu... To by ale mělo naštěstí koncem tohoto roku skončit. V tu dobu by se totiž měla na pulty obchodů dostat hra Championship Surfer od společností Krome Studios a Mattel Interactive. Ne, že by byla elektronická simulace dostatečnou náhražkou skutečného surfování. Neucítíte slanost moře, nenalokáte se vody, tělo se vám nezaplaví adrenalinem jako ve skutečnosti. Ale nám méně majetným, kteří si nemůžeme dovolit skutečný surf a přesto bychom si jej rádi ozkoušeli, to bude stačit více než dostatečně.

Podmínkou však je realističnost zpracování. I my, jízdou po vlnách nikdy nedotčení, bychom chtěli alespoň částečně ozkoušet, jaké to asi je. Tím ale klademe poměrně velké nároky na fyzikální Championship Surfermodel hry, na zpracování mořských proudů, vln, jejich vlivu na pohyb prkna... Zkrátka aby se vše chovalo jako ve skutečnosti, a ne abychom měli pocit, že jezdíme s nějakým divně tvarovaným autíčkem po kopcovaté, zvláštně otexturované krajině. Budou nám to výše zmíněné společnosti schopny nabídnout?

Zatím se zdá, že ano. Jejich hra totiž běhá na enginu Mercury, který byl vyvíjen po celé tři roky a obsahuje takové vlastnosti, jako například kosterní animační systém, síťové a animované morfování, kompletní fyzikální model částic, systém propočítávání a zobrazování kolizí v reálném čase a mnohé další. Tento engine je navíc velice variabilní, takže je možné jej aplikovat na více platforem. Díky tomu se s hrou Championship Surfer setkáte nejen na PC, ale i na některých konzolích.

Pořádné surfování se ale skládá ještě z jedné části, nejen ze zobrazení pořádných, do nebe se tyčících vln. Máme zde ještě surfaře, tedy nás. I od něj chceme, aby se pohyboval stejně dokonale jako my. Vlastně raději o něco lépe než my, protože my se na tom úzkém prkně většinou neudržíme, zatímco on by měl. I zde nás ale tvůrci tohoto sportovního simulátoru nejspíš Championship Surferuspokojí. Systémem motion capture zachytili pohyby opravdových surfařů, takže při virtuální jízdě na vlnách si budete moci ozkoušet na padesát různých fíglů, které provádějí opravdoví šampióni. A není divu, protože na vývoji hry se podíle mimo jiné i australský mistr surfingu Mark Richardson.

Ve hře budete mít na výběr z osmi různých surfařů a více jak třiceti prken. Každá postava i board přitom mají svou vlastní charakteristiku a silné a slabé stránky, takže možných kombinací je více než dostatek. A aby vás hra nezačala po chvíli nudit, začlenili do ní tvůrci celkem sedm různých módů, ve kterých si budete moci ozkoušet své síly s protihráči. Mezi těmito módy nemůže chybět například šampionát, arkádový styl, volná jízda nebo nebodovaný, ale nepostradatelný trénink.

Takže jak se zdá, mohl by Championship Surfer být opravdu kvalitním a realistickým simulátorem tak náročného sportu, jakým surfing bezesporu je.