Chariots: The First Olympics

Závodní hry jsou většinou s originalitou dost na štíru. Člověk si řekne: nakonec, co jde v této oblasti tak inovativního vymyslet? Autoři Chariots: The First Olympics ale přesto přicházejí s doposud nezpracovaným námětem: závody vozů tažených koňmi, které byly jednou z nejoblíbenějších antických podívaných.

Chariots: The First Olympics Antické Řecko a Řím snad nikdy nepřestanou fascinovat nejen autory počítačových her. V poslední době se opět objevilo několik titulů, které se zabývají právě tímto historickým obdobím – a další jsou v přípravě (nebo jste snad o strategii Praetorians ještě neslyšeli?). Nedávno oznámené Chariots: The First Olympics jsou ovšem výjimečné jednou věcí: zpracovávají tématiku, kterou jsme v podobě samostatné hry na monitorech počtačů ještě neviděli – vozatajské závody.

Pokud si vzpomínáte na stařičkou, ale výtečnou tahovku Centurion, asi mi dáte za pravdu, že i zde jsme si mohli v rámci her v cirku zajezdit na těchto primitivních vozidlech. Oproti arkádovému pojetí této klasiky jsou ale Chariots o poznání sofistikovanější.

Začněme popisem módů pro hru jednoho hráče. Vyzkoušet si budete moci tradiční Arcade mód, tedy rychlé ježdění bez ničení vozů a realistické fyziky, Time Trial, tedy projíždění jednotlivých okruhů na čas, ale hlavně Olympics mód – v něm budete postupně jezdit čím dál tím těžší závody, přičemž abyste postoupili dál, bude třeba se umístit do třetího místa. Zde už váš vozík bude normálně ničen, což ovlivní řízení a maximální rychlost, postupem času vám třeba může i upadnout kolo nebo jiná důležitá součástka, Chariots: The First Olympics což už znamená definitivní konec.

V Chariots: The First Olympics si budeme moci vybrat mezi osmi postavami, které se budou lišit svými schopnostmi (císař Nero mezi nimi nebude :o). Můžete si tak vybrat třeba závodníka s vysokým Driving skillem – ten bude mít možnost jet rychleji než ostatní. Na druhou stranu to bude kompenzováno malou hodnotou staminy, takže nevydrží jet maximální rychlostí tak dlouho jako jiní jezdci.

Velice důležitým elementem závodní hry jsou pochopitelně tratě. Autoři slibují mnoho rozličných prostředí – podíváme se na řecké pláně, do vysokých Alp, prašných a písčitých egyptských pouští a do řady městských států – jezdit budeme v rámci olympijských her i v Athénách, na Krétě, nebo třeba v Kartágu. Autoři v rozhovorech neodolali velkohubým prohlášením o nejúžasnějších a nejvíce dech vyrážejících krajinách. Jasně, PR řeči jsou PR řeči, na druhou stranu zmínka o úrovni s aktivní sopkou chrlící lávu zní opravdu dobře.

Více o hratelnosti Candella Software nechtěli prozradit (s obvyklou, leč pochopitelnou výmluvou, že je ještě brzy na zveřejnění všech detailů a překvapení, která hráče čekají), Chariots: The First Olympics takže se i my v naší novince posuneme ke grafickému zpracování. Asi se mnou budete souhlasit, že první zveřejněné screenshoty vypadají spíše jako lehce nevkusná koláž. Do finální verze tvůrci slibují o mnoho lepší modely i textury a podporu všech vymožeností karet Radeon 9700. O grafickou stránku se bude starat vlastní engine Candelly, který nese jméno Sahara, Havok engine se pak postará o fyzikální model.

Chariots: The First Olympics budou obsahovat i multiplayer (ostatně značně by se jeho absencí diskvalifikovali). Bližší podrobnosti o jednotlivých módech hry nejsou známy, víme jen, že bude možné soupeřit přes lokální síť či internet, a to v maximálním počtu osmi hráčů.

Chariots se chystají pro PC, ale i pro konzole nové generace. Mezi jednotlivými verzemi by měly být poměrně výrazné rozdíly – PC verze bude podle autorů disponovat nejhezčí grafikou a nejrealističtější fyzikou, ovšem budete-li na to mít dost silný systém. Hra je po technologické stránce takřka kompletní, na PC už existuje i hratelná verze, datum vydání bylo stanoveno nejpozději na Vánoce příštího roku.