Odpovídá: Lukáš Beran (Berka)
Ahoj Lukáši. Prosím, představ se našim čtenářům. Hlavně kolik ti je let, odkud jsi, co a kde studuješ a co tě baví. Díky.
Ahoj, jmenuji se se Lukáš Beran a je mi 17 let. Bydlím v Neveklově (okres Benešov) a studii víceleté Gymnázium v Benešově. Mezi mé koníčky patří poslech hudby, poslední dobou především tvorba her, ale také potápění a v zimě lyžování.
Potápění. To je zajímavý koníček. Jak dlouhou dobu se tomuto, dá se říci sportu, věnuješ?
Věnuji se tomu tak 4 roky, ale pouze rekreačně. Žádný neoprén, či kyslíková bomba (zatím :-)), ale pouze základní výbava - šnorchl, brýle a ploutve.
Potápíš se i v moři?
Jistě, především. V bazéně není moc věcí ke zkoumání.
V bazénu jistě ne, ale například v rybníce ... třeba nalézt auto ještě s pasažéry :-D
Rybníky jsou na mě moc studené ;-) A hlavně jsou většinou natolik špinavé, že v nich není skoro nic vidět.
Teď už k dnešnímu hlavnímu tématu. Pod BW hostingem vzniká slušně vypadající stránka o tvorbě počítačových her, http://tvorbaher.bonusweb.cz. Jak to bylo s minulostí této stránky?
Dříve jsem měl podobnou stránku na http://programovani.wz.cz, ale ta se zabývala hlavně programováním včetně úplných základů.
Proč ses rozhodl přejít pod BW hosting a redakční systém Genesis 2?
U starého hostingu mně především vadily časté výpadky. Krátkodobé, ale znemožňovali stahování bez nějakého stahovacího programu. A také mám na tomto hostingu ještě jednu stránku a jsem s ním celkem spokojen. Nový redakční systém jsem zvolil s vírou, že bude lepší než ten předchozí.
Co chceš na stránkách dále zlepšovat?
Takže určitě zvětšovat databázi článků, přidávat články zcela nové a zprovoznit komentáře u jednotlivých článků. Zatím si nedávám větší cíle.
Za jak pokročilého programátora bys označil sám sebe? Jaké hry jsi již vytvořil?
To nemůžu takhle říci. Pro někoho jsem expert, ale najde se spousta lidí, kteří řeknou, že jsem začátečník. Sám se považuji za mírně pokročilého. Pokud vynechám hříčky do 16 barev, tak zatím "pouze" dvě hry. 2D plošinovka Stream a nedávno 2D arkáda s míčkem na PocketPC, která se účastní soutěže, takže ještě není nikde ke stažení.
Které programy pro tvorbu her používáš?
Momentálně Dev-C++, žádné editory dělané pro tvorbu her nepoužívám. Ale je pravda, že kvůli té hře na PocketPC jsem použil Game Editor.
Věnuješ se také 3D grafice?
Zatím se od dní držím dál. Ani ne kvůli 3D grafice, ale spíše kvůli nedostačnému vzdělání matematiky a fyziky v prostoru. Nicméně v budoucnu bych se chtěl věnovat tvorbě 3D her.
Jak dlouho zhruba trvá vytvoření jedné hry jako je Stream?
Hru Stream jsem dělal neuvěřitlných šest měsíců. Ale kdybych tu samou hru dělal teď, tak si myslím, že by do dvou měsíců byla hotová. Přeci jenom mám teď více zkušeností.
Vidíš v tvorbě her svoji budoucí kariéru?
Momentálně bych celkem rád dělal hry profesionálně.
Jaká je tvoje nejoblíbenější počítačová hra, nebo herní žánr?
Žánr RPG a asi nejoblíbenější hra Might and Magic VI.
Co bys na konec rozhovoru vzkázal našim čtenářům?
Tvořte hry! :-)
Díky za rozhovor.
Také děkuji.