|
Příběh hry je rozdělen do dvou částí. První z nich se točí okolo Franka "Enforcera" Nittiho, pravé ruky slavného mafiána Al Caponeho. Během jednotlivých misí Nitti pomůže Caponemu ovládnout celé Chicago, čtvrt po čtvrti. Druhá ale hráče postaví na úplně opačnou stranu. Zdálo by se, že bojovat proti Caponemu ve chvíli, kdy má své nenechavé prsty všude, by bylo asi stejně chytré jako močit proti větru, policejní komisař Eliot Ness si to ale nemyslí a v sérii misí díky heroickému úsilí dokáže mafiány zničit a nakonec zajmout i samotného vůdce.
Jednotlivé kampaně bude možné hrát i v opačném pořadí. Každá z nich nabídne možnost vybrat si ze sedmnácti (mafiáni) / šestnácti (policisté) hratelných postav s různými schopnostmi a zbraněmi, jak to známe z Commandos či Robina Hooda. Ti budou moci využívat řady historicky věrných zbraní – Colt .38, Winchester, či klasický kulomet Thomson, známý spíše jako Tommy gun. Chybět nebudou ani zbraně pro boj takříkajíc "na férovku" – baseballová pálka, nůž či zákeřný chloroform. Později se objeví i první granáty. Důležité jsou i neutrální předměty jako provazy ke svázání zajatců či lékárničky. Postavy tentokrát budou mít každá svůj inventář a budou tak moci používat prakticky všechny zbraně, na jejich schopnostech ale bude záležet, jak dobře.
Hratelnost dozná oproti ostatním Commandos klonům značných změn, i když stále bude na první pohled klasiku od Pyro Studios připomínat. Síly by měly být vyrovnanější a hráč si nemůže dělat naději, že se osamocen postaví dvaceti nepřátelům, byť i postupně. Důležitou změnou je, že nepřátelé, kteří nejsou v zorném úhlu některé z postav, nejsou vidět, takže si lze jen těžko naplánovat postup a hráč musí řešit misi velice opatrně, pomalu a neustále se krýt, k čemuž lze využít řadu stínových oblastí. Je také nutné dávat si pozor na munici – bezhlavé střílení může vést až ke smutnému pohledu na prázdný zásobník a dav policistů či mafiánů, které přilákaly zvuky střelby.
Rozdíly budou i mezi kampaní za mafii a policii. V té první je vcelku možné libovolně zabíjet i nevinné lidi – jen je vždy třeba se zbavit svědků. Ty je možné také zabít, což ale může vyústit v neblahou řetězovou reakci a totální masakr, podplatit, nebo trochu pomučit a přesvědčit, že vlastně nic neviděli. Ale ani tak se zabíjení obyčejných lidí nedoporučuje – popularita mafie tím klesá a stále méně a méně lidí má zájem o kariéru v ní. Hra za policisty je ještě o mnoho obtížnější – ti si totiž už vůbec nemohou dovolit bezhlavé používání zbraní, střílet mohou jen v sebeobraně. A navíc, na to, aby zajali gangstera, musí nejprve získat důkazy o jeho trestné činnosti, což lze jedině prostřednictvím svědků. Cíle misí budou různé – za mafii budou hráči kupříkladu muset zničit konkurenční pivovar, zjistit nějaké kompromitující skutečnosti o nepřátelské mafiánské rodině nebo zabít policistu, který vyvíjí přílišnou aktivitu v oblasti její nelegální činnosti. Za policii budou úkoly možná konzervativnější – vyšetřit vraždu, zatknout skupinu gangsterů, ochránit důležitého svědka nebo udělat razii v restauraci. Řada misí bude založena na skutečných historických událostech. Mezi misemi bude následovat mód ne nepodobný tomu z Robina Hooda, kdy se hráč bude muset starat o zásobení zbraněmi a novými rekruty. Nakupovat bude možné za body, které získá v průběhu mise za plnění úkolů, zajišťování svědků a zvyšování své obliby ve městě.
Autoři se velmi chlubí umělou inteligencí nepřátel, kteří by měli projevovat různé nálady a podle svého založení různými způsoby útočit. Měli by si být schopni dojít pro posily nebo kousek utéci a počkat v záloze, takže jejich zabití nebude jednoduchou záležitostí. Realisticky se chovají i obyčejní lidé – svědek vraždy se dá na útěk a bude si velmi dobře pamatovat tvář pachatele.
Dalším zajímavým prvkem v hratelnosti je jakýsi Slow Motion mód, což ke strategii úplně nesedí, ale může jít o zajímavé zpestření. Ano – jedná se o něco podobného jako v Maxi Payneovi či Enter the Matrix, čas se prostě na chvíli zpomalí a hráč má možnost rychle ragovat na akce nepřátel. Slow Motion mód by měly doprovázet i zajímavé grafické efekty (rozmazání postav a animací) a úplně jiná hudba.
Když už padlo slovo o grafice, řekněme si o ní něco víc. Hra běží pod stejným enginem jako Robin Hood, tedy 2D izometrický engine (jediné, co je na něm výjimečného, je počítání trajektorií kulek a viditelnosti ve 3D), což znamená nádherné kreslené objekty a perfektně animované postavy – plus několik efektů a funkcí jako hrátky se světlem (v rohu místnosti je o poznání větší tma než u svítící lampy, dokud ji ale někdo nerozstřelí či nezničí) nebo efekty letících kulek, které budou pouhým okem viditelné.
Podobně jako předchozí tituly od Spellboundu ani Chicago 1930 není designováno pro hru více hráčů – což je vzhledem k potenciálu soubojů policisté versus mafiáni docela škoda. Na druhou stranu i tak se jedná stále o velmi zajímavý projekt, a tak je opět o důvod víc těšit se na letošní Vánoce, kdy se Al Capone a jeho kumpáni objeví na pultech obchodů.