Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ve hře se chovají otřesně, ale ve skutečnosti mohou být milí a nápomocní

aktualizováno 
Vědci tvrdí, že zlé skutky ve virtuálním prostředí vedou k dobrým skutkům ve skutečném světě. K tomuto závěru došla studie vedená doktorem Matthewem Grizzardem na Univerzitě Buffalo.

Ilustrační obrázek ze hry Grand Theft Auto

"Náš výzkum naznačuje, že násilné hraní her může zvyšovat morální citlivost," tvrdí Grizzard. To prý hráče může vést k dobrovolným činům, které slouží ku prospěchu ostatních.

Podle Grizzarda existují i další studie s podobným závěrem, tedy že nemorální činy ve hrách v lidech vytvářejí pocit viny. A to údajně může vést k větší citlivosti vůči morálním hranicím, které jste při hraní překročili.

Jiné studie pak v minulosti potvrdily, že pocit viny ve většině lidí vyvolává společensky prospěšné chování. "My naznačujeme, že k takovému chování může dojít i v reakci na virtuální zážitky," tvrdí Grizzard.

Výzkumníci k podobným závěrům došli poté, co hráče během testů vedli k porušování dvou z pěti morálních oblastí. Šlo o péči versus ublížení a férovost versus reciprocitu. V první jde o krutost, zneužívání a nedostatek soucitu, v té druhé o nespravedlnost či potlačení práv.

"Zjistili jsme, že se subjekt po hraní násilné hry cítil provinile. S tím se pojila větší citlivost vůči dvěma oblastem, ve kterých zhřešil," vysvětluje Grizzard.

Článek vyšel v časopise Cyberpsychology, Behavior and Social Networking pod názvem Being Bad in a Video Game Can Make Us More Morally Sensitive (Když jsme zlí ve videohře, můžeme se stát morálně citlivějšími).

Autor:


Témata: Grand Theft Auto


Nejčtenější

Marvel vs. Capcom: Infinite
Nebaví vás učení komb? Marvel vs. Capcom Infinite je bojovka pro vás

Jestli rádi bezmyšlenkovitě bušíte do ovladače, je bojovka Marvel vs. Capcom: Infinite něco pro vás.   celý článek

Pimax: The World's First 8K VR Headset
Virtuální realita v 8K rozlišení? Helma od Pimaxu boduje na Kickstarteru

Po třech dnech na Kickstarteru už má nová helma pro virtuální realitu od společnosti Pimax více než čtyřnásobek požadovaných peněz. Na papíře totiž vypadá...  celý článek

WolfenDoom: Blade of Agony
Nemůžete se dočkat nového Wolfensteina? Vyzkoušejte WolfenDooma

Projekt vytvářený fanoušky skvěle kombinuje retro zpracování s moderními herními prvky. Takhle by dnes vypadal Wolfenstein, kdyby nedošlo k žádnému nárůstu...  celý článek

Pokkén Tournament DX
Povedená bojovka Pokkén Tournament je v DX verzi ještě o fous lepší

Přímočará, snadno pochopitelná, ale rozhodne ne mělká bojovka Pokkén Tournament vyšla ve vylepšené verzi DX na konzoli Switch. Povedenou hru s Pokémony...  celý článek

Fallout: New Vegas
Ve Falloutu měla být svatba ve vegaském stylu, nezbyly na ni peníze

Vývojáři z Obsidian původně plánovali, že hra bude mít podtitul Sin City, že umožní hráčům vybrat si rasu hlavní postavy a dokonce chtěli ve hře zorganizovat...  celý článek

Další z rubriky

Japonský pár měl svatbu v arkádové herně
Pár měl svatbu v arkádové herně, místo svatebního tance hráli Tekkena

Neobvyklé místo pro svatební obřad si vybral mladý japonský pár. Místo tradičního kostela zvolili oblíbenou automatovou hernu a svůj svazek stvrdili společným...  celý článek

Destiny 2
Rady, jak se připravit na spuštění velkolepé sci-fi Destiny 2

Přinášíme informace o přesném času spuštění týmové sci-fi akce Destiny 2, doporučení ohledně volby postav, nové informace o délce hry a zákulisní tipy pro...  celý článek

Wolfenstein: The New Order
KVÍZ: Poznáte hru jen podle části obrázku?

Nejnovější kvíz je určený pro fandy stříleček. Tentokrát to ovšem bude jiné. Poznáte převážně známé kousky jen na základě vykrojených částí obrázků?  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.