Pamatujete si jak v roce 1945 skončila druhá světová válka? Mnozí z vás pravděpodobně nikoliv, ale datové údaje nám díky několika letům stráveným ve školních lavicích napomohly k alespoň nějaké té znalosti letopočtů. A teď si představte, že před přibližně dvěma desítkami let začala světová válka třetí, která skončila až koncem roku 1996 naprostou devastací většiny lidské populace. V této alternativní realitě se odehrává příběh ChromeHounds, nejnovější počin z dílen From Software, vývojářského studia známého svými povedenými RPG a právě tvorbou her s tématikou bojových mechů (Metal Wolf Chaos, Murakumo či známá série Armored Core).
Mechové ve hře jsou nazýváni Hounds a jsou dále rozděleni na šest kast.
Oficiálně nastolený mír však dostává značných trhlin, když se tři největší mocnosti začnou přít o území a další z nikdy neutichajících konfliktů je na světě. V tu chvíli nastupujete na scénu vy, jako bezejmenný žoldák, prahnoucí kromě navýšení svého konta i po nedohledném smíru všech velmocí. Jenže když se kácí les, tak létají třísky a ani toužebný mír nelze v současné situaci získat pouhou diplomacií. Z pohledů nás hráčů – díkybohu.ChromeHounds je pro příležitostné hráče naprosto nestravitelným simulátorem mechů, se spoustou nepochopitelných funkcí. Pokud se však nebojíte opravdové hardcore hry, u které povrchnost nenajdete a vše je propracované až do posledního puntíku (v případě ChromeHounds spíše šroubku), tak je tento titul přímo pro vás. ChromeHounds totiž nabízí nepřeberné množství herních možností. Na první pohled vypadá ChromeHounds podobně jako MechAssault 2: Lone Wolf, jenž je dodnes považován za jeden z nejlepších titulů žánru. Již samotné ovládání je tomuto hitu od Day 1 Studios velmi podobné. Těm, co tedy MA2LW okusili, přejde lehce do krve, ale i hráči robotími hrami nedotčení, se díky obsáhlému tutoriálu naučí veškeré ovládací metody velmi záhy. Již po chvíli jsme však zjistili, že máme co do činění s něčím daleko propracovanějším než MA2LW.
Mechové ve hře jsou nazýváni Hounds a jsou dále rozděleni na šest kast. Hounds z každé třídy disponují diametrálně odlišnými vlastnostmi, ať už jde o jejich pohybové schopnosti (chodidla, pásy, kola), základní vybavení či zbraně. Spoustu z těchto faktorů lze přitom detailně upravovat k obrazu svému. Při úspěšném plnění misí navíc dostanete celou řadu nových součástek pro Hounds, ze kterých si můžete dokonce postavit od samotných základů mechy vlastní. Není však moudré stavět jen ze základních ingrediencí, lehce obrněný Hound nevydrží v bitvě příliš dlouho. Důležité je při stavbě svého mecha sledovat i jiné vlastnosti. Třeba takový objem zásobníků na střelivo i palivo hraje na bitevním poli obrovskou roli. I během přestřelek se vyplatí sledovat všechny svoje zásoby.
ChromeHounds nejsou hrou pro každého.
Hra za různé typy Houndů je přitom velmi odlišná. Už jenom samotné názvy jednotlivých typů mluví samy za sebe – Heavy Gunner, Sniper, Defender, Soldier, Scout a Tactics Commander. Palebná síla Heavy Gunnera je při většině útoků naprosto devastující. Pro přímý atak se stává HG jasnou volbou. Daleký dolet střel vynahrazuje i pomalejší pohyblivost. Hlavní předností Houndu Sniper je jeho schopnost likvidovat cíle na opravdu dalekou vzdálenost. Je totiž vybaven několikastupňovým zoomem. Zároveň je tento mech středně rychlý, takže jeho vlastnosti tvoří dokonalou kombinaci na špionážní mise. Defender je silný v obraně. Jeho obrnění je silné a pohyblivost malá. Jedním z nejzajímavějších Houndů je (na poměry ostatních mechů) malý Scout. Je velmi rychlý a dokáže doslova proběhnout nepřátelským územím a nechat protivníky daleko za sebou. Dokáže i udržet v chodu komunikační věže a hra za něj v multiplayeru připomíná režim capture the flag. Nejoriginálnějším Houndem však zůstává Tactics Commander. Hra za něj obsahuje i nesčetné strategické prvky. TC je schopen odhalit pozici nepřátelských Houndů a zadávat rozkazy spolubojovníkům. Využívá k tomu jednoduchou čtvercovou mapu (tu je schopen kdykoliv vyvolat jakýkoliv Hound) a lehce osvojitelné zadávání rozkazů. Sám je však pro boj absolutně nevhodný i díky své lehké zranitelnosti.
|
Vizuálně vypadají Houndi naprosto precizně. Jsou ztvárněni až s neuvěřitelnou mírou detailu, při bližším prozkoumání uvidíte písty, matice, šrouby – velmi slušné. Navíc vypadají až děsivě věrohodně a to díky svému vojenskému stylu. Žádní roboti s hlavami a meči v rukou á la Gundam. Vypadají tak reálně, jak jen může sci-fi hra vypadat. Samotné prostředí již ale tak úchvatné není, ale to naštěstí vynahrazuje z části svojí interaktivností. Ta je na druhou stranu téměř identická s interakcí v dnes již mnohokrát zmiňovaném MA2LW, a ten je prosím hrou na již dosluhující systém. Tématicky nejsou lokace bůhvíjak nápadité (poušť,
|
ChromeHounds nejsou hrou pro každého. Jejich náplň se může pro některé hráče stát již po několika desítkách minut stereotypní, pro jiné zas naprosto nepochopitelná. Hardcore pařani však ChromeHounds jistě ocení. Pro ně je totiž hra šitá jak na míru. Tolik až hračičkovských možností v kreativitě stavění mechů, vymýšlení bojových strategií apod. nabízí jen málokterá hra. V případě, že byste nějakou obdobnou našli, nedivili bychom se, kdyby byla z dílen právě From Software. ChromeHounds si tedy snad svoje místo na trhu najdou. Dispozice k tomu jistě mají.
ChromeHounds | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|