Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chronicles of Mystery - The Scorpio Ritual - V zajetí průměrnosti

  0:02aktualizováno  0:02
Tahle hra má všechno, co má správná adventura mít, přesto jí nemůžeme nikomu doporučit. Co udělali soudruzi z Polska špatně?
45

Chronicles of Mystery: Scorpio Ritual

Platforma: PC
Výrobce: City Interactive

  • Rychle odsýpající hratelnost
  • Pěkná grafika
  • Zoufale neoriginální
  • Extrémě krátké
  • Příliš jednoduché

Herní karta

Chronicles of Mystery

Chronicles of Mystery - The Scorpio Ritual (PC)Dobrý den, vítáme vás na přednášce „Jak vyrobit adventuru rychle a levně“. Přednášku povede odborník na slovo vzatý - Zbyszek Nowotny, producent ze známé polské firmy City Interactive, která právě vydává svou novou hru Chronicles of Mystery - The Scorpio Ritual. Nebudu vás dále zdržovat a rovnou předám Zbyškovi slovo:

„Vážené dámy, vážení pánové…

Mnoho z Vás si jistě myslí, že tvorba počítačové hry je něco složitého. To jste ale úplně vedle, pokud budete postupovat podle mých rad, zvládne to jistě každý. Stačí jen trochu píle, štěstí a nějaký ten kapitál do začátku. Takže jdeme na to…

Nejprve musíte vymyslet pořádnou zápletku, vždyť příběh je na adventuře to nejdůležitější, že? Zapátrejte v minulosti a zvolte si nějaké osvědčené klišé.

Chronicles of Mystery - The Scorpio Ritual (PC)Co třeba útok mimozemšťanů? Ne, to se na adventuru moc nehodí. Vyšetřování série tajemných vražd? Jo, to by šlo, taky už jsme to jednou dělali (Art of Murder). Ale naprostá sázka na jistotu jsou templáři. Znáte to, ne? Templáři, skrytý poklad, artefakt schopný zničit lidstvo… blablabla… a je to. Templářů prostě není nikdy dost.

"Je lepší, když se hráč dostane nakonec, dokud se stále baví, než když ho hra začne v půli nudit. Pět hodin by mohlo bohatě stačit"

Další důležitý krok je výběr správného hrdiny. Doporučuji obsadit do hlavní role ženu, přece jen většina hráčů se rekrutuje především z mužského tábora, a tak jistě ženu na obrazovce uvítají spíše. Nemusím snad zdůrazňovat, že musí být tak krásná, jak jen vám to engine dovolí. Samotná žena by na tak těžký úkol ale nestačila, takže je potřeba vytvořit jí ještě pomocníka. Nedělejte si s tím příliš hlavu, bude to dejme tomu… doktor historie specializující se na templáře. Hlavně musí být neméně mladý a krásný, aby to mezi nimi mohlo začít jiskřit. Cože? Že je blbost, aby byl respektovaný odborník na historii mladý a krásný? Ale prosím vás, toho si všimne tak maximálně nějaký rýpavý recenzent.

Chronicles of Mystery - The Scorpio Ritual (PC)Nyní si vezměte do ruky mapu Evropy, zavřete oči a několikrát do ní náhodně zapíchněte prst. Opište si všechny označené lokace někam na papír a předejte grafikům. Důležité je, abyste nakonec mohli na krabici napsat, že hráč navštíví hromadu cizokrajných a exotických lokalit. S logikou si nedělejte hlavu, templáři určitě měli své skrýše po celé Evropě.

Teď je potřeba vytvořit nějaké ty hádanky. Hlavně ne nic obtížného - nezapomeňte, že dneska už nikoho nebaví u her přemýšlet. Pro jistotu do hry zapracujte i tlačítko, které označí všechny důležité objekty v lokaci. Ty bohatě stačí tak dva až tři na jednu obrazovku, přece se nebudete namáhat s detaily. Ještě by na ně někdo chtěl kliknout a kdo má věčně vymýšlet všechny ty komentáře? Logické rébusy už jsou dneska out, tak dejte jen jeden na konec, to bude stačit. Moc to nenatahujte, je lepší, když se hráč dostane nakonec, dokud se stále baví, než když ho hra začne v půli nudit. Pět hodin by mohlo bohatě stačit, alespoň si půlku nápadů můžete schovat na případné pokračování.

Chronicles of Mystery - The Scorpio Ritual (PC)Co dál? Rozhovory! Já vím, že je příběh tak jednoduchý, že by bylo lepší, kdyby se v něm nikdo moc nešťoural. Pro jistotu tedy nechte všechny postavy žvanit o naprosto banálních věcech. Důležité je, aby měl hráč pocit, že může dialog nějak ovlivňovat, takže mu vždy dejte na výběr z několika otázek. Samozřejmě, že se postupně musí zeptat na všechno, ale na to už je zvyklý, a ani si toho nevšimne.

"Na propracovanou animaci pohybu se vykašlete – z obrázků nikdo nic nepozná a až bude mít hru doma, už bude pozdě."

Rozhodně nesmíte podcenit technické zpracování - obzvláště grafiku. To je totiž ze všeho nejdůležitější, podle čeho se většina lidí rozhoduje o případné koupi. Rovnou zapomeňte na ručně kreslené pozadí. Vypadá to sice mnohem lépe, ale stojí to moc peněz a trvá to dlouho, což samozřejmě nechceme. Dneska už dokáže kvalitní render vytvořit i děcko, takže s tím by snad neměl být problém.Chronicles of Mystery - The Scorpio Ritual (PC) Na propracovanou animaci pohybu se vykašlete – z obrázků nikdo nic nepozná a až bude mít hru doma, už bude pozdě. Dabing hlavních postav svěřte profesionálům a na zbytku už nezáleží - klidně si je namluvte sami.

Nakonec už zbývá vymyslet bombastický název s ještě bombastičtějším podtitulem, vyrobit pěknou krabici a je hotovo.

A to je vše. Jednoduché, že? Ovšem - nemůžete čekat, že se výrazně zapíšete do herní historie, ale o to vám předpokládám ani nejde. Děláme to přece kvůli penězům a těch bude dost.

Děkuji za pozornost a přeji vám hodně úspěchů při vlastní tvorbě.“

Báječné! Mockrát Vám děkujeme! Co dodat? Pokud má snad někdo pochybnosti, můžu ho ujistit, že pan Nowotny moc dobře ví, o čem mluví. Svou poslední hru Chronicles of Mystery vytvořil přesně tímto způsobem a jak se můžete za pouhých 20 dolarů sami přesvědčit, tak to funguje. Tímto způsobem je schopen vyprodukovat dvě hry ročně (Art of Murder 2 už v březnu 2009) a díky tomu už je za vodou. A že to zkušené hráče adventur už dávno nebaví? No tak, koho tihle lidé zajímají…

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

45 %

Čtenáři

53 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 76 čtenářů

Témata: dabing


Nejčtenější

Need for Speed Payback
Podívejte se na závody Need for Speed Payback ve 4K a na HW nároky

Podívejte se, jak vypadají připravované arkádové závody Need for Speed Payback v rozlišení 4K.  celý článek

Xbox One X
A pak že to nejde. Epic nakrátko propojil všechny platformy. Prý omylem

Definitivní důkaz, že po technologické stránce propojení hráčů na všech platformách nic nebrání, se podařil hře Fortnite. Jenže stav, kdy se mohli utkat hráči...  celý článek

Příprava týmu Fnatic před profesionálním zápasem. Hráči mají i týmové dresy.
Esportovci jako celebrity? Musí zapracovat na svém chování

S tím jak se stále zvyšuje popularita e-sportů, množí se i skandály jednotlivých sportovců. Nebudou nakonec největší překážkou pro získání masové oblíbenosti...  celý článek

Left Alive
Sony oznámilo nové hry na PlayStation, některé potěší i PC hráče

Firma Sony oznámila na japonské výstavě několik nových her a remaků. Tím nejlákavějším jménem bude zřejmě nová střílečka Left Alive, kterou si zahrají i hráči...  celý článek

FIFA 18
RECENZE: Fanoušci fotbalu ani letos neušetří. FIFA 18 se opět vyplatí

Nový díl jedné z nejprodávanějších herních sérií vůbec sice již nepřináší tolik novinek jako ten loňský, přesto jeho koupí nikdo neprohloupí. A to nejen kvůli...  celý článek

Další z rubriky

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Life is Strange: Before the Storm
RECENZE: Nový díl Life is Strange není jen pro holky, rozpláče každého

Life is Strange je zpátky, a i když máme tentokrát více výhrad než minule, pořád je to hra, která prakticky nemá konkurenci.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.