Zakoupenou trofej si ale prozatím nevyzkouší, protože hra ještě ani nebyla vydána. Ve srovnání s minulými rekordními prodeji virtuálních předmětů je to částka přesto zanedbatelná.
Jediný svého druhu
Tvůrci Age of Wulin uspořádali na konci prosince 2011 aukci hned několika virtuálních produktů ve snaze přilepšit kasičce a zároveň upoutat pozornost.
Kromě meče, který označují jako jediný svého druhu, se prodalo i pět kusů herních kopí v hodnotě 50 tisíc korun a 10 kusů herních šavlí za 32 tisíc.
Vesmírná stanice za 7 milionůRekordní prodej virtuálního zboží se odehrál ve hře Entropia Universe, která se jako jedna z prvních přímo specializovala na podobné obchodování. Prvenství drží loňský prodej herního biodómu za skoro 7 milionů korun, jen těsně pod ním je předloňský prodej vesmírné stanice za více než šest a půl milionu korun. Entropia se jimi zařadila do Guinnessovy knihy rekordů. Mezi kuriózní virtuální produkty naopak patří virtuální mimozemské vejce prodané v roce 2009 za skoro jeden a půl milionu korun. Obsah vejce má být mnohem cennější, do dnešního dne se ale nevylíhlo. |
Sečné zbraně se v Age of Wulin budou hodit. Hra je totiž zasazena do středověké Číny a atmosférou se blíží filmům jako Hrdina či Tygr a drak. To znamená přehršle bojového umění, ninjů a především šermířských soubojů mezi hráči.
Hra je ve fázi testování (tzv. beta), na asijský trh má přijít koncem ledna. Na jaře pak dorazí i do euroamerické sféry.
Báječná ekonomika mikrotransakcí
Mohlo by se zdát, že taková suma je za virtuální meč příliš vysoká. Ovšem vedle částek, s nimiž operuje celý trh s herním virtuálním zbožím, je sotva "plivnutí".
Studie společnosti In-Stats zjistila, že v roce 2010 obsáhla Asie zhruba 70 % celého trhu s virtuálním herním zbožím, zatímco Spojené státy si ukrojily jenom 20 procent. Celkově se ten rok prodalo virtuálního zboží za 140 miliard korun.
Zběsilý růst trhu potvrzuje i zpráva Inside Virtual Goods, podle níž měl v roce 2010 trh s virtuálním zbožím v USA hodnotu 1,6 miliardy dolarů, zatímco loni to bylo 2,2 miliardy. A navzdory omílané ekonomické krizi se letos očekává růst až ke třem miliardám dolarů.
Kromě on-line her typu World of Warcraft generují zisky především tzv. free-to-play hry, které sice lze hrát zdarma, ovšem s tím, že pro lepší virtuální vybavení je třeba sáhnout do peněženky. To je případ i Age of Wulin. Dalšími podstatnými tahouny trhu jsou sociální hry na Facebooku a nově i hry na mobilních telefonech.