Indiánům kmene Krí vadí jejich zpodobnění v Civilization 6

  9:33aktualizováno  9:33
Náčelníkovi indiánského kmene Kríů se nelíbí, že v chystaném datadisku pro Civilization VI budou jeho lidé bojovat s ostatními národy. Odporuje to prý hodnotám, které jeho lidé odpradávna vyznávají.

Šestý díl strategické série Civilization (naše recenze) se již 8. února rozroste díky datadisku Rise and Fall o osm nových národů. Jedním z nich má být i indiánský kmen Kríů. Ten ještě v průběhu 17. a 18. století osidloval podstatnou část Kanady od severních prérií až po Winnipežské jezero. Dnes už z kdysi mocného kmene žije jen přibližně 200 tisíc lidí, kteří jsou už navíc z valné většiny asimilováni do většinové společnosti. Přesto se jedná o hrdý lid, který je pyšný na svojí historii.

Sid Meier’s Civilization VI: Rise and Fall

S datadiskem Rise and Fall už bude ve hře více než 30 národů.

Současný vůdce kmene Kríů Milton Tootoosis byl prý původně potěšen, že se jeho kmen, a to včetně legendárního náčelníka Pîhtokahanapiwiyina (pro zjednodušení bývá přezdíván Poundmaker), do hry dostane. Jenže brzy ho radost přešla.

Vyobrazení kmene, který se od ostatních herních národů liší v podstatě jen rozdílnými statistikami,  prý jen „podporuje zažitý mýtus, že První národy (jak se v Kanadě politicky korektně říká indiánům pozn. red.) sdílely stejné hodnoty, jaké měla koloniální kultura. Tedy podrobování ostatních lidí a dobývání jejich země,“ řekl pro kanadskou rádiovou stanici CBC. Později během rozhovoru však uznává, že zpodobnění kmene není vyloženě negativní a že Hollywood s těmito stereotypy zachází daleko hůře.

Civilization IV

Civilizace je hra, kde i Gándhí ovládne svět nukleárními zbraněmi.

V Civilizaci jde vyhrát i nenásilnou cestou pomocí vyjednávání a obchodu, rozšiřování vlastního území je však jednou z podmínek úspěchu. 

Vůdce kmene Tootoosis si myslí, že měl někdo z vydavatelství 2K Games oficiálně kontaktovat kríjskou komunitu, vykouřit s kmenovými staršími tabák a pohovořit s nimi.

Marketingový potenciál takového kroku je tak obrovský, že bych se ani nedivil, kdyby to někdo nyní doopravdy udělal. Indové, Holanďané a Mongolové si na své herní zpodobnění zatím nestěžují, čtyři národy však dosud nebyly představeny.

Autor:

Nejčtenější

Závislost na videohrách? Jen chyba rodičů, říká populární streamer Ninja

Richard Tyler Blevins aka Ninja

Tyler Blevins, jeden z nejslavnějších hráčů na světě, vystupující pod přezdívkou Ninja, se svým vyjádřením na Twitteru...

Fallout 76 pokazil, co mohl. A kazit nepřestává

Fallout 76

Neúspěch Falloutu 76 není bohužel příliš velikým překvapením. Pojďte si s námi připomenout, co vše Bethesda udělala...

EA odstraňují ze svých her sportovce obviněné z násilí proti ženám

FIFA 19

Hvězda amerického fotbalu Kareem Hunt byl propuštěn z týmu Kansas City Chiefs kvůli fyzickému napadení mladé dívky....

Pět nejočekávanějších her, které vycházejí v prosinci

Super Smash Bros. Ultimate

Konec roku se nezadržitelně blíží a s ním i poslední várka herních novinek. Kromě nich se však řada zvučných jmen...

OBRAZEM: Podívejte se na ta nejhorší tetování inspirovaná videohrami

Tetování už dávno nenesou stigma sociální spodiny a stala se běžnou součástí...

Tetování už dávno nenesou stigma sociální spodiny a stala se běžnou součástí naší kultury. Této módě se samozřejmě...

Další z rubriky

Epic Games rozjíždějí nový obchod s hrami, chtějí konkurovat Steamu

Epic Games Store

Prodej digitálních kopií počítačových her je lukrativní oblastí, které už roky vládne platforma Steam. Epic Games...

V novém Far Cry New Dawn navštívíme známá místa po nukleární válce

Far Cry New Dawn

Nový díl střílečky Far Cry přímo navazuje na pátý díl z letošního března. O přežití tentokrát budeme bojovat v...

Fallout 76 pokazil, co mohl. A kazit nepřestává

Fallout 76

Neúspěch Falloutu 76 není bohužel příliš velikým překvapením. Pojďte si s námi připomenout, co vše Bethesda udělala...

Najdete na iDNES.cz