Diskuze
RECENZE: Civilization VI boduje novinkami, zážitek kazí staré chyby
Děkujeme za pochopení.
K77a74r43e94l 46U82r14b65a35n
Původně jsem se hodně bál, že půjde o paskvil, ale nyní po odehraných cca 20 hodinách musím uznat, že se tento díl hodně povedl. Je to mnohem zajímavější co se týče plánování. Je zapotřebí hodně přemýšlet, co kam umístit a v jakém pořadí provádět výzkum i stavby - ve hře je zaveden velmi povedený systém urychlení výzkumů a politického vývoje závislý na akcích ve hře. Velmi povedená je agresivita barbarů na začátku, takže se musíte hned ohánět i s vojskem - prakticky nelze jet jen mírově, jinak vás převálcují.
Pozor, někteří lidé, stejně jako já, měli problém s částí ovladačů ve win7 (hra se nespustila) - návod, jak to řešit je v diskuzi na steamu.
J79a12k29u73b 67K27u51n57č51i53c66k66ý
Existuje vůbec jiná hra, se kterou by se dala série Civilization srovnávat? Každý ji tady srovnává jen s předchozími díly, jako by nic podobného neexistovalo dá mi někdo tip?
J92i62ř36í 55J57i16n66d72r61a
6 jsem zatím nehrál, nehjlepší ale přišla IV
H52y43n45e26k 22Š89l59a86h14ů83n60e96k
Nejvíce mi vadí agresivni AI, její neschopnost vylepšovat zastaralé jednotky a příliš malé mapy, kde není pořadný prostor pro expanzi a hned musíte bojovat s jinými civilizacemi.
D59a91n13i90e28l 92R77a15f20a97j
Ta grafika je dětinská, nenechává žádný prostor pro fantazii. Pro mně je pořád nejlepší Civ4.
E69r63i74k 63S25v11o93b46o10d93a
Zatím jsem ji jen nainstaloval a zahrál pár tahů, takže co se týká samotné herní stránky nedokážu posoudit. Už teď mám ale několik připomínek. Geafická stránka ja strašná. Je to ajko pohádka a ne startegická hra. Budiž ale, každého vkus. Další grafická ošklivost je ve výčtu jednotek co můžu stavit. Jen nějaké piktogramy. Hnus. Proti 5. hrůza. Další jsou miniaturní čísla u měst, které ukazují počet tahů k rozšíření obyvatel i počet tahů k vybudování jednotky/budovy. Proč jsou tak miniaturní-nejdou skoro přečíst. Ten celkový design je hrůza. Jen doufám, že to nějak skousnu a zvyknu si. Poslední opravdu hezká a troufnu si říct graficky nejhezčí byla Civilizace III. Od té doby to jde z kopce. A psolední věc, která mě pořádně štve (a aktuálně jsem si na ni vzpomněl) je to, že lze nastavit Qucik Move (neanimovaný pohyb) a Quick Combat (neanimované boje) jen celkově, jak pro hráče, tak počítač. To je strašný vopruz. Nešlo to ani v 5. Ale ve starších Civilizacích šlo rozdělit, zda chci Quick Move/Combat pro svoje jednotky a pro soupeřovi. A mělo smysl si svoje vypnout, aby to nezdržovalo, ale u sopupeře nechat aktivní, protože potřebuji vidět kde se hnul, případně zaútočil. Tohle mě strašně štve. Ve větších mapách v pozdějí hře máte třeba 50 jednotek a je vopruz animovat všechny své boje. Takže to vždy na začátku svého tashu v nastavení vypnu a na konci musím zapnout. Vopruzzzzz.
P30e37t80r 15S74o43k74o60l
Diplomacie naostřeného klacku.
Poprskal jsem si monitor.
V98i26t 85O52t61a59h10a59l
Je to výborné proti Civ 5 (965hodin odehráno). V Civ6 mám 50h.
AI je chytřejší než v Civ5
Hra vyžaduje přístup velmi závislý na civilizaci a hlavně terénu. Frank Nole níže popsal velmi dobře část aspektů. Jinak, každý městský stát je zcela unikátní (ač to tak na první pohled nevypadá) - pokud s ním dosáhnete nejvyšší hodnocení, má unikátní "superbonus" - více zde http://civ6.gamepedia.com/City-States
Pro mne největším problémem jsou
1. Velmi omezené možnosti nastavení tvorby nové hry
2. Část důležitých informací není nikde dostupná (nenašel jsem vůbec seznam svých jednotek?)
3. Malé, přehuštěné mapy městskými státy. I huge mapa je prostě malá. Do deseti tahů narazíte na protivníky a na většině Huge map s maximem protivníků máte místo tak na 3 města aby se vzájemně nepřekrývaly. Často ani to ne.
N45o37l63e 38F61r62a63n82k
Po 60 hodinach a stovkach hodin na Civ 5 se vsemi dodatky.
Hra nepada, jupi :)
Ale od zacatku. Civ 6 prinasi novou stavbu mest a za me musim rict ze je to nejvetsi a rozhodne nejlepsi zmena vubec. Ovsem prinasi sebou jedno negativum a to sice ze pro plne vyuziti vsech vyhod musite znat vsechna pravidla a i moznosti v budoucnu. Prinasi to tedy dalsi level strategie ovsem je malinko nerealne aby clovek vedel co v budoucnu vymysli:)
Samotna stavba mest je tedy o planovani na roky a staleti dopredu ktere je maximalne ovlivnena polohou mesta a druhu policek okolo.
Kazda mestska ctvr ma vlastni specifika, jak uz bylo receno, na priklad vedecka ctvrt dostane +1 za kazdou horu +1 za dve sousedni policka destnym pralesem a +1 za dve sousedni okrsky mestske centrum se take pocita za okrsek. +1 za sousedni okrsky dostavaji skoro vsechny takze se vyplati mit okrsky u sebe. Ovsem treba ono pravidlo o +1 za dva destne pralesy uz prinasi problem do budoucna kdy stejne nebudete moci si je udrzet ciste proto ze uz nezbyva misto na dalsi stavby. Tady prichazis dalsi startegicke rozhodnuti zda rovnou prales nepokacet a nevyuzit zdroje z nej na rychlejsi stavbu okrsku.
To me privadi k dasli zmene oproti starsi civ a to jsou stavitele. Je to zmena podle me naprosto super protoze dnes jiz stavba vylepceni netrva mnoho tahu, ale je okamzita. Ovsem kazdy stavitel ma jen 3 akce pak zmizi. Toto se da zlepsi jak kartami tak treba stavbou pyramid. Za akci se pocita i prave kaceni lesu ovsem zdroje z lesa jsou tak velike a lze I kacet lesy mimo mesto ze v pripade kdyz mate okolo mesta mnoho lesu je vybornou strategii pouzit dve akce na zlepseni a posledni na pokaceni stromu pricemz pouzijete zdroje z kaceni na dalsiho stavitele.
Zmena stavby mesta take prinesla dasli hloubku a vyuziti v pripade sousedicich mest. Vezmeme si mesta ktera postavite do vrchlu trojuhelniku pricemz ve stredu trojuhelniku muzete mit malo pouzitelna policka jako je treba poust bez kopcu. Protoze okrsky dostavaji +1 I za used
N69o61l95e 87F64r50a13n89k
sousedni okrsky ktere spadaji pod jine mesto muzete si je postavit prave uprostred trojuhelniku a budou se podporovat navzajem. Tak vyuzijete jinak nevhodna policka a maximalizujete okrsky. Toto funguje I na nektere divy sveta. Kdyz treba postavite uprostred trojuhelniku koloseum tak protoze se jeho vliv siri 8 policek vsemi smery razem ovlivnuje tri mesta najednou. A pokud hrajete za Japonsko tak dostane extra +1 za kazdej okrsek coz udela hrozne moc:)
Dalsi zmenou u mest je absence stesti. Stesti je nahrazeno vybavenim kdy kazde mesto vyzaduje podle velikosti urcite mnozstvi. Vybaveni muzete ziskat z karet, okrsku zabavy, znamych lidi, viry, narodnich parky ( kterej zabiraji spoustu mista ovsem daji se postavit na hore) a luxusu. Ztratu vam naopak prinese bankrot a unava valkou. Zda se tedy ze bez stesti uz lze vytvaret neomezene mnozstvi mest coz je oproti civ 5, kde 4 mesta bylo plus minus max, velke plus. Luxusni zdroje maji vsak nove omezeni. Drive stacil jeden zdroj luxusniho zbozi pro celou civilizaci. Nove se jedno luxusni zbozi siri jen na nejblizsi 4 mesta. To znamena ze pokud mate 1 velrybu tak jen 4 nejblizsi mesta si ji zapocitaji. Pokud mate dve tak pak 8 mest atd. To znamena ze jiz nelze jen tak obchodovat s luxusem a nechat si jen jeden zdroj jak drive ale musite pocitat zda vam to bude stacit pro vsechny mesta.
Rust mest je take ovlivne ubytovaci kapacitou mest ktera je ovlivne dalsi novinkou a to pristupem k pitne vode. Pristup k vode je jeden z hlavnich ukazatelu pro vyber pozice mesta. Cim vic vody tim vic mista pro lidi a tim lepe mesto poroste. Kdyz je mesto o hory nebo reky dostane maximalni mnozstvi vody. Pokud ho postavite dale od vody da se voda propoji s mestem pres max jedno policko treba aquaduktem ovsem ten zabere take jedno policko. I bez vody lze prezit a prospivat protoze jak farmy tak napriklad i sypka prinasi kapacity. Dalsi moznosti pro rust populace je pouzit specialni ubytovaci okrsek, ale ten je tak hluboko ve vyvoji ze v dobe kdy ho muzete
J40i69ř78í 86S38t56r52m41i77s87k33a
Super hra, ale není pro všechny...
Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc
Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...
Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno
Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách
Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...
Snad každý je někdy hrál. Připomeňte si staré legendy mobilních her
Hry jsou s mobily spjaté už od jejich samotných počátků. Pojďme si připomenout největší herní ikony...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?
Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...
Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli
Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...
Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců
Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...
Vyzkoušejte si zdarma první dvě hodiny Assassin’s Creed Mirage
Loňský díl Assassin’s Creed Mirage se v mnohém vrátil ke kořenům série. Hráči se ujali role asasína...
Ze strojů krev neteče. Roboti jsou oblíbenými nepřáteli i z důvodu ratingu
Zatímco zabíjení nepřátel z masa a kostí ve videohrách vzbuzuje ve společnosti kontroverze a debaty...
Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze
Řada maminek řeší u dětí odřená kolena, škrábance, neštovice nebo třeba záněty středního ucha. Z těchto příhod se děti většinou velmi rychle...