Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Žádný návrhář Civilization nesmí pracovat na více než jednom dílu

  17:29aktualizováno  17:29
Nebylo to vždy pravidlem, ale po několika úspěšných dílech hry Civilization se studio Firaxis rozhodlo, že návrh pokaždé povede odlišný člověk.

Civilization 6 | foto: Petr Zelený, iDNES.cz

Úvodní díl navrhoval Sid Meier, jehož jméno lze dodnes objevit na krabici hry. První hra byla nesmírně úspěšná a nebylo zřejmé, jestli pokračování titulu může její popularitu překonat. Meier navíc věřil, že první díl byl dobrá hra, a z práce na ní byl vyčerpaný.

Civilization 2 tak navrhoval Brian Reynolds a tvůrci tehdy definovali základní pilíře vývoje. Ze začátku se tato pravidla nijak nejmenovala, ale dnes se jim říká princip třetin.

Třetina hry se podle nich nikdy nemění. To jsou skromné začátky každého národa, hraní na kola, generování náhodných map, propojení se skutečnou historií a pomalé přidávání nových technologií i dalších možností tak, aby to hráče nezahltilo.

Civilization VI

Civilization 6

Civilization 5: Gods & Kings

Civilization 5: Gods & Kings

Další třetina hry má vznikat na základě reakcí na předchozí díl. Jsou to změny prvků, které hráči kritizovali. A poslední třetina pochopitelně přináší novinky, které se v žádném dílu předtím neobjevily.

Ale princip třetin o výměně návrhářů nehovoří. Reynolds ostatně po druhém dílu pracoval ještě na Civilization 3, ale po roce práce od projektu odstoupil a otěže návrhu převzal Jeff Briggs.

Čtvrtý díl pak navrhoval programátor třetího dílu Soren Johnson. A v ten moment se již studio Firaxis Games rozhodlo, že změna návrháře mezi každým dílem bude pravidlem.

Informace ve videu odhalil britský server Eurogamer.

Autor:


Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

Z uklízení nepořádku a instalace sporáku je nečekaný herní hit

House Flipper

House Flipper je nečekaný prodejní hit letošního roku. Jeho hlavní náplní je přitom uklízení, stěhování nábytku a...

Noví majitelé práv na značku Commandos slibují pokračování i remastery

Commandos

Legendární značka Commandos se vrátí. Bohužel však ještě nevíme kdy a v jaké podobě.

Online střílečka The Culling 2 nemohla dopadnout hůře, nikdo ji nehraje

The Culling 2

Týden po vydání battle royale hry The Culling 2 můžeme její hráče spočítat na prstech jedné ruky. Pro autory to bude...



Najdete na iDNES.cz