Žádný návrhář Civilization nesmí pracovat na více než jednom dílu

  17:29aktualizováno  17:29
Nebylo to vždy pravidlem, ale po několika úspěšných dílech hry Civilization se studio Firaxis rozhodlo, že návrh pokaždé povede odlišný člověk.

Civilization 6 | foto: Petr Zelený, iDNES.cz

Úvodní díl navrhoval Sid Meier, jehož jméno lze dodnes objevit na krabici hry. První hra byla nesmírně úspěšná a nebylo zřejmé, jestli pokračování titulu může její popularitu překonat. Meier navíc věřil, že první díl byl dobrá hra, a z práce na ní byl vyčerpaný.

Civilization 2 tak navrhoval Brian Reynolds a tvůrci tehdy definovali základní pilíře vývoje. Ze začátku se tato pravidla nijak nejmenovala, ale dnes se jim říká princip třetin.

Třetina hry se podle nich nikdy nemění. To jsou skromné začátky každého národa, hraní na kola, generování náhodných map, propojení se skutečnou historií a pomalé přidávání nových technologií i dalších možností tak, aby to hráče nezahltilo.

Civilization VI

Civilization 6

Civilization 5: Gods & Kings

Civilization 5: Gods & Kings

Další třetina hry má vznikat na základě reakcí na předchozí díl. Jsou to změny prvků, které hráči kritizovali. A poslední třetina pochopitelně přináší novinky, které se v žádném dílu předtím neobjevily.

Ale princip třetin o výměně návrhářů nehovoří. Reynolds ostatně po druhém dílu pracoval ještě na Civilization 3, ale po roce práce od projektu odstoupil a otěže návrhu převzal Jeff Briggs.

Čtvrtý díl pak navrhoval programátor třetího dílu Soren Johnson. A v ten moment se již studio Firaxis Games rozhodlo, že změna návrháře mezi každým dílem bude pravidlem.

Informace ve videu odhalil britský server Eurogamer.

Autor:


Nejčtenější

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Sedm nejtypičtějších výmluv chudáka hráče

Hráč na kokainu - ilustrační foto (Angry Gamer)

Za okny pomalu vychází slunce, na krku spousta povinností a rozechvělé prsty ospalého hráče se jen velmi neochotně...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 4 je pro sérii přelomovým dílem

Call of Duty: Black Ops 4

Veleúspěšné Call of Duty letos poprvé odvrhlo kampaň pro jednoho hráče a láká fanoušky na svoji verzi populárního módu...

Pět nadějně vypadajících komiksových her, z nichž se vyklubaly propadáky

Superman: The New Superman Adventures

Doufalo se v hodně, dostali jsme málo. Připomínáme pět komiksových videoher, které to projely na plné čáře.

Další z rubriky

Fear the Wolves by chtěl být multiplayerovým Stalkerem. Ale není

Fear the Wolves

Kombinace fantastického světa kultovního Stalkera a populárního žánru battle royale vypadá jako geniální nápad....

Chystaná hra Tin Hearts vypadá jako Lemmings s cínovými vojáčky

Tin Hearts

Tým Rogue Sun složený ze zkušených vývojářů bývalé společnosti Lionhead chystá variaci na kultovní „lemíky“ pro...

Mike Laidlaw, jeden z hlavních návrhářů Dragon Age, chystá nové RPG

The Waylanders

Španělští vývojáři z firmy Gato Salvaje bojují na Kickstarteru o přízeň všech RPG pozitivních hráčů se zajímavě...



Najdete na iDNES.cz