Americké obchody zastavily příjem předobjednávek na Nintendo DS
Velká část amerických obchodů přestala přijímat předobjednávky na kapesní herní zařízení Nintendo DS, které bude na trh uvedeno 21. listopadu. Důvodem nejsou technické problémy či odložení data vydání, ale příliš velký zájem zákazníků, kteří už v podstatě rozebrali všechny krabice určené pro americký trh. Předobjednávky tak už nepřijímá například GameStop, který už našel zájemce pro všechna zařízení, které má od distributora přidělené. Pokud Nintendo nepřidá další dodávky pro první týdny prodeje, běžní zákazníci v obchodech nedostanou ani krabičku. Další velký prodejce EV Games ještě předobjednávky přijímá, ale omezuje počet objednaných kusů na jeden na osobu a očekává brzké zastavení příjmu objednávek.
Nintendo chce do konce svého účetního roku prodat v Japonsku a USA celkem čtyři miliony přístrojů. Přes počáteční skepticismus analytiků i samotných prodejců to nyní vypadá, že se z Nintenda DS stane velký hit. Hlavní je ale prodej software, který generuje Nintendu zisky narozdíl od samotných přístrojů, které jsou prodávány se ztrátou. Od začátku prodeje Nintenda DS by na trhu v USA měly být následující tituly: Super Mario 64 DS, Madden NFL 2005, The Urbz: Sims in the City, Feel The Magic, Spider-Man 2 a Asphalt Urban GT.
Zdroj: Gamasutra
Japonský Capcom se chce více prosadit ve filmovém průmyslu
Japonský herní distributor Capcom chce rozšířit svou spolupráci s filmovými studii. Tato partnerství mají přinést jak nové hry podle filmových licencí tak filmy podle počítačových her. První zkušenost už má Capcom z komerčně úspěšného filmu Resident Evil podle stejnojmenné videohry. V plánu je nyní animovaný film podle herní série Mega Man Battle Network
Co se týká opačného směru, tedy převodu filmů na konzole a PC, žádné konkrétní plány zatím nebyly oznámeny. Capcom pouze vyjádřil svůj záměr preferovat takové videohry, které by rozšiřovaly filmový svět namísto, aby se pouze snažili o interaktivní přepis filmového příběhu.
Capcom se svým prohlášením přidal ke dvěma dalším herním společnostem, které vyjádřily podobné záměry. Například společnost Koei oznámila spolufinancování filmu Oni založeného na scénáři legendárního Akira Kurosawy (scénář dokončuje syn legendy Hisao Kurosawa). Koei bude zároveň vyvíjet stejnojmennou historickou akční hru, která se má na trh dostat spolu s premiérou filmu. Hra je určena primárně pro Playstation 3, ale kromě toho bude Koei dodávat také obsah pro mobilní telefony založený na filmové licenci. Třetím japonským samurajem směřujícím do filmového průmyslu je Nintendo, které projevilo zájem o produkci vlastních originálních animovaných filmů, že by sedm Máriů a Zelda?
Zdroj: Gamespot
Microsoft zpochybňuje Sony Playstation Portable
Vedoucí manažeři divize Xbox společnosti Microsoft upustili pár komentářů směrem ke snaze Sony uvést na trh kapesní variantu herního zařízení pod názvem Sony Playstation Portable. Jeden z nich přirovnal snahu Sony proniknout na trh ovládaný Nintendem k situaci, kdyby se Sony pokusilo konkurovat vlastním operačním systémem Windows. Podle nejvyššího šéfa divize Xbox Robbie Bacha ale může Microsoftu snaha Sony proniknout na nový trh pomoci tím, že se přestane soustředit výhradně na chystanou Playstation 3.
Klíčem k úspěchu k ovládnutí obou trhů, domácích herních zařízení a kapesních hraček, je propojení jejich funkcí. Nintendo už zkusilo podobnou věc s Game Cube, ta ale ve srovnání s postavením Nintenda na trhu handheldů není zdaleka tak úspěšná. Sony počítá s bezdrátovým propojením PS3 a PSP například pro přenos hudby, obrázků a přidá snad i některé herní funkce, ale není zdaleka jisté, jak podobné funkce přijmou sami hráči.
Zdroj: Games Industry
Zlaté Joysticky uděleny
Vydavatelství Future Publishing zveřejnilo výsledky svých cen Golden Joysticks Awards 2004. Zlaté trofeje si tentokrát odneslo více vítězů, jednoznačný favorit celého klání se neobjevil. I přesto mezi nejlepší patřila společnost Electronic Arts, což není divu, je největší. Ceny dostala za Burnout 3 (hra roku na PS2), Battlefield Vietnam (online hra roku) a za své dominantní postavení (vydavatel roku). Stejný počet trofejí získalo i Nintendo, které dostalo Joystick za hru Mario Kart: Double Dash!! (nejlepší hra pro GameCube), Game Boy Advance SP NES Classic Edition (nejlepší HW roku) a The Legend Of Zelda pro GameCube (nejžádanější hra roku).
Nejúspěšnější hrou byl Doom 3, který získal dvě ocenění, první jako PC hra roku, druhé jako Ultimátní hra roku, tedy nejlepší z nejlepších. Ceny byly uděleny na základě 200 000 hlasů čtenářů periodik vydávaných zmíněným nakladatelstvím. Výhercům gratulujeme ;-).
Zdroj: Gamespot
Disney chce nakupovat herní vývojáře
Společnost Disney chce rozšířit firemní portfolio o vývojářské studio specializující se na hry pro kapesní zařízení. Člen představenstva společnosti Andy Mooney to přiznal v rozhovoru pro Wall Street Journal. Důvodem pro zaměření na kapesní přístroje (a možná i mobilní telefony) je nižší věk jejich uživatelů, který je blízký původnímu zacílení produkce firmy založené Waltem Disneyem. Společnost má přibližně 40 milionů dolarů ročně na vývoj her založených na firemních pokladech jako jsou Piráti z Karibiku nebo kroniky Narnia. I Disney by rád více propojil herní a filmový průmysl, má k tomu ostatně dobré předpoklady.
Co se týká nákupů, byla potvrzena informace o tom, že Disney hledá menší nebo středně velkou distribuční společnost, kterou by převzala. Zároveň však Mooney ukončil spekulace o možném převzetí Activisionu, které by pro Disneyho bylo příliš nákladné.
Zdroj: Blue News