Populace hráčů v aktuálně nejpopulárnějším MMORPG World of WarCraft dospěla, to znamená, že dosáhla maximální úrovně. Blizzard si ale nemůže dovolit o tyto hráče přijít, proto zavedl hned několik opatření. V prvé řadě čas od času vydává nový obsah. Tím si zajistí, že hráči se dále pachtí za lepšími předměty a mají před sebou nové výzvy v podobě dungeonů pro skupinu hráčů. Stranou nezůstávají ani live eventy. Dále připravuje rozšíření Burning Crusade, které zvedne maximální dosažitelnou úroveň na 70, zcela nové oblasti a samozřejmě dvě nové rasy (o odhalení nové rasy + video zde). To už je dostatečná motivace pro to, aby si hráči rozehráli třeba i novou postavu a tu si levelovali v dosud neznámých oblastech.
Jistě, na stránkách se můžete podívat na monstra s nimiž se v rozšíření potkáme, přečíst kusé části příběhu jednotlivých zón či ras, zjistit, že tam určitě budou nová bitevní pole... ale stejně tak zajímavé jsou i systémové změny týkající se pojetí posledních fází hry. Něco Blizzard naznačil v sekci "in development", mnoho ale prozradí americká diskuzní fóra, kam často přispívají samotní zaměstnanci Blizzardu (zatímco na evropských se dočkáme tak maximálně arogance a předpřipravených odpovědí na všechno).
"Blizzard si začíná uvědomovat, že hráče na maximální úrovni si udrží nejen novými předměty a nepokořenými bossy, ale i pořádným PvP, které do začátku hodně podcenil"
Co nás čeká ještě před rozšířením
Blizzard si začíná uvědomovat, že hráče na maximální úrovni si udrží nejen novými předměty a nepokořenými bossy, ale i pořádným PvP, které do začátku hodně podcenil (či spíše nestihl implementovat do řádného vydání hry). Zde můžou hráči poděkovat konkurenčním Guild Wars – ty se na PvP zaměřují a tak ani Blizzard si nemůžeme nechat ujet vlak. První změny se dočkáme hned při vydání dalšího obsahového patche (1.12). To, o čem se zatím jen šuškalo, je oficiálně potvrzeno: přístup na bitevní pole Warsong Gulch, Arathi Basin a Alterac Valley bude společný pro několik serverů. Neoficiální informace hovoří o propojení osmi serverů. Co to pro hráče znamená? Chytrým propojením serverů s příznivým a nepříznivým poměrem hráčů horda / aliance by mělo dojít ke zprůměrování a snížení čekacích dob na straně aliance. Lepší přístupnost se týká i hráčů na jakékoliv jiné úrovni než maximální, ti budou mít větší šanci, že se hra spustí a naplní. V neposlední řadě pak dojde k setkání s novými lidmi. Kdo se PvP věnuje více, nepřátele už víceméně zná a pamatuje si jejich herní styl. Poznat ale i další hráče bude oživující.
U PvP ještě zůstaneme. Někteří hráči si stěžují, že veškeré PvP se přesunulo na bitevní pole a World PvP zcela upadlo. I to se rozhodl Blizzard změnit a to hned v 1.12. Bližší informace zatím nejsou známy, jisté je jen to, že se budou plnit úkoly spojené se zabíráním strategických míst a zdrojů.
Poslední zatím ohlášenou změnou do 1.12 je předělání talentů u zlodějů. Ty si vývojáři nechali až na konec, což zdůvodňují tím, že zloděje považují za vyvážené a těch změn vlastně moc nepotřebují.
Raidování v Burning Crusade
Podle vyjádření na amerických fórech dojde k systémové změně v nabízení end-game obsahu. V současné době se k nejlepší výbavě lze dostat pouze skrze instance pro 40 lidí. Ty pro 20 sice nabízejí pár slušných předmětů, ale s mizerným drop rate, včetně toho, že jsou slabší než ty z dungeonů pro 40 lidí a tak většina lidí chodí i pro získání reputace s danou frakcí (=jistá odměna za reputaci). Do rozšíření je proto plánováno daleko více instancí určených právě pro 5,10 a 20 lidí. Navíc, dosažitelná výbava z instancí pouze pro 40 lidí bude menší v porovnání s výbavou přístupnou skrze instance pro méně lidí. Autoři cílí na malé skupinky. A tím se opět dostáváme k PvP, kde se rozdílnost ve výbavě projevuje v plné míře, což Blizzard "znepokojuje". V současné době pracuje na tom, aby se na bitevních polích potkávali hráči stejných schopností, tj. aby nebyla brána v potaz pouze dosažená úroveň, ale i úspěchy v bitvách. Pokud jde o aktuálně získané předměty, například Tier 3 armor set, na úrovni 70 je můžete zahodit, budou lepší. Celkově si to můžeme zhodnotit takto: Více obsahu pro menší skupinky hráčů a zaměření na PvP včetně rankování, aby se nepotkávaly tolik rozdílné skupiny, což je pro hráče s hroší výbavou spíše frustrující. Blizzard zkrátka udělá všechno pro průměrné hráče, tj. aby si co nejvíce lidí mohlo užívat hru. A to je správná cesta. Jinak samozřejmě, we all need therapy.