Clive Barker's Undying

  • 152
Protože mám ráda jak knihy Cliva Barkera, tak žánr 3D akčních her (i když se už dlouhou dobu nedokážu zbavit pocitu, že nic v tomto oboru už nepřekonalo Doom :-), nemůžu si nechat ujít ani spojení obou těchto věcí. Trpíte-li příchylností alespoň k jedné z nich, měli byste to zkusit taky.
Clive Barker's Undying

Osobně nevím o žádném dalším herním titulu na motivy knih hororového spisovatele Cliva Barkera, než je právě chystaný Undying. DreamWorks Interactive si k tomu účelu vybrali 3D akční žánr a nejedná se přímo o převod některého Barkerova díla, ale o kompletní novinku s příběhem, k jehož psaní byl Barker přizván.

Hlavní postavou (kterou nejspíš vůbec neuvidíte, protože Undying má first person perspektivu) je Magnus Wolfram. Není to ale on, kdo se dostal do potíží, nýbrž jeho starý kamarád Jeremiah Weedhaven. V jeho domě stojícím kdesi v Irsku se dějí divné věci - Jeremiahovi sourozenci už všichni do jednoho odešli na onen svět, ale přesto mu usilují o život, jakoby se se svým stavem nemohli nějak smířit.

Clive Barker's Undying

K boji s příšerami, které si svou bizarností v ničem nezadají s těmi z Barkerových knih, bude moci Magnus používat jak zbraně, tak kouzla. Zatímco kouzla bude metat pravou rukou, levou má na manipulaci se zbraněmi. Kouzel je celkem 16 typů, pěkně spravedlivě rozdělených na 8 útočných a 8 obranných. Možná to není nijak moc, ale spojíte-li jejich účinky s účinkem svého kovového arzenálu, bude efekt jistě dostatečný. Zbraní bude celkem deset a mezi těmi, o jejichž přítomnosti se již ví, lze zatím vyjmenovat jen takové obyčejnější kousky jako revolver, pušku nebo dynamit. Kromě dvaceti typů potvor je na vás na konci některých úrovní nachystáno ještě pět unikátních bossů.

Jednou ze zajímavých vlastností hry bude takzvaný "scrying mode". Aktivujete-li tento mód (nevím, zda to bude možné kdykoliv nebo jen v určitých situacích), probudíte tím zároveň Magnusovu schopnost nahlížet do spirituálního světa. V tomto stavu uvidíte věci, které byste normálně nespatřili - například snadněji odhalíte pasti nebo se vám zjeví vodítka, jež vás v nouzových okamžicích navedou, kudy dál.

Běžíc na enginu z Unreal Tournamentu se Undying svými grafickými kvalitami UT nejen vyrovná, ale v některých ohledech ho i předčí. Například částicové efekty při kouzlení a lepší vykreslování takových drobností jako jsou pavučiny nebo vlnící se závěsy nepochybně přispějí k atmosféře strašidelného domu a dalších lokalit, jejichž celkový počet má být roven deseti. Poslední známé stanovené datum vydání je konec roku 2000.