Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Close Combat: First to Fight

  12:00aktualizováno  14. března 11:45
Vlna vojenských her je v poslední době na konzolích k nezastavení. Nyní navíc ještě ziískává další posilu, postavenou na původně strategickém základu.

Close Combat: First to Fight Vojensko-taktických akcí je na Xboxu přehršel. Od série Conflict přes tři díly Ghost Reconu až po luxusní Full Spectrum Warrior, který se opravdu zaměřil spíše na taktickou stánku boje a vynechal jednoduchou akci. Relativně neznámé studio Destineer nám nyní přináší svoje pojetí války. PC pamětníci si jistě budou pamatovat sérii Close Combat jako klasickou strategii, ale nejnovější díl s podtitulem First to Fight se vydává na bitevní pole v podobě tatické akce. Příběh se odehrává v roce 2006 ve válkou zmítaném Bejrútu. Syrské jednotky se snaží podmanit si zdejší vládu. Po diplomatickém debaklu se Syřané vydali na válečnou cestu. NATO se spojuje s americkou pěchotou, aby vyslali ty nejlepší z nejlepších. V roli velitele čtyřčlenného komanda se vydáte do ulic Bejrútu s jediným cílem – osvobodit utlačované obyvatelstvo a znovu nastolit v zemi mír. Úctyhodný úkol, není-liž pravda.

Levely jsou sice lineární, ale nabízí relativně velké množství taktických postupů.

Close Combat: First to Fight Close Combat: First to Fight (dále jen CCFTF) nabízí pohled do každodenního stereotypu vojáků americké námořní pěchoty. To víte, taková mise amerického mariňáka v Bejrútu vypadá vždy zhruba stejně - ráno vstát, zastřelit pár znepřátelených Syřanů, nasnídat se, sejmout Syřany, rozcvička, postřílet několik syrských jednotek atd. atd. Ano, CCFTF zavání lehkým stereotypem, ale pouze z důvodu celkového konceptu taktických akcí. Jistě, Rainbow Six 3: Black Arrow (Xbox) byl stand-alone datadiskem a přesto dokázal přinést kupu inovací oproti originálu, ale přeci jenom stejně je střílení teroristů pořád o tom samém. Většině hráčů toto vyhovuje tak proč to měnit?

Jak jsem již řekl, vaší herní identitou bude kapitán mariňáků, kterého si sami můžete vybrat, pojmenovat atd. V náročných misích vám bude sekundovat trio pomocníků, které můžete obšťastňovat jednotlivými rozkazy typu sedni, lehni a přines. Pokyny jsou opravdu jednoduché, ale zato jednoduše pochopitelné a přehledné. Svým podáním mi připomínají Star Wars: Republic Commando. V boji proti nepřátelským jednotkám se můžete též vždy spolehnout na leteckou podporu, snipera a další jiné pomocné subjekty. Close Combat: First to Fight Vaším základním vybavením bude klasická útočná puška M-16, která se dá lehce použít i jako plnohodnotný granátomet. Vždy budete moci nést pouze dvě zbraně plus dva druhy granátů. Zbraně jsou ve hře ztvárněny realisticky, avšak je jich malý počet, což sice zvyšuje autentičnost, ale též snižuje hratelnost a variabilitu. Alespoň se potvrdila moje oblíbená rovnice: válečná hra + teroristi = k dispozici kalašnikov.

Hudební doprovod je opravdu fantastický a přináší do hry neuvěřitelnou atmosféru.

Levely jsou sice lineární, ale nabízí relativně velké množství taktických postupů, takže si všichni vojáci opatření modrou knížkou zajisté přijdou na své. Lokace jsou vizuálně zajímavé, i když technicky na nejvyšší úrovni rozhodně nejsou. Graficky je hra spíše lepší průměr. V některých lokacích budete žasnout nad jejich detailností a u některých si zase budete ťukat na čelo, že do hry pro Xbox ani nepatří. CCFTF také nabízí slušnou porci nelogičností a bugů. Například budete-li držet v ruce AK-47 (zde 74, no jo Close Combat: First to Fight licence) a chystáte se vylézt na některý z přítomných žebříků, musíte se smířit s faktem, že jakmile se dostanete k chtěné destinaci, objeví se vám zázrakem v rukou M-16ka. To samé platí i o cestě po žebříku dolů. Možná se vám to zdá jako malichernost, ale v případě, že nemáte M-16 nabitou a v okolí se pohybuje více nepřátel, to výrazně naštve a zamrzí.

Co mě rozzuřilo ještě více byl fakt, že si mi při hraní dvakrát stalo, že jeden člen mého komanda najednou beze stopy zmizel. Hra se navíc chovala, jako by se nic nestalo. Voják byl dále na příkazové liště a přitom kde nic tu nic. Možná jste nabrali dojmu, že je CCFTF nehratelná ubohost. To v žádném případě, ale tyto zbytečné chyby shazují výsledné hodnocení o pár procent směrem dolů.

RTFA

Ready Team Fire Assist je technika taktického postupu v bojovém poli. Speciálně pro hru jí vytvořilo více jak 40 amerických mariňáků, zkušených z bitev na Středním Východě. Technika je to účelná, jednoduchá a podporuje svižnou hratelnost CCFTF. Pomocí lehkého vybrání požadované ikony zvolíte jednoduché rozkazy pro svojí jednotku. RTFA je jistě příjemná zkratka, lehkým přeházením písmen by však šlo docílit daleko zajímavějšího označení :-).

Close Combat: First to Fight Ať už obsahuje CCFTF sebevíce chyb, hraje se opravdu skvěle. Postup hrou není problém ani pro začátečníky v oboru taktických akcí i díky častým checkpointům. Hra je rozdělena do šesti misí, ty jsou dále rozděleny na další úkoly, a celkový počet levelů je tak více než uspokojivý. Multiplayer si užijete na jednom Xboxu až ve čtyřech hráčích a záleží jen a jen na vás, zda zvolíte klasický deathmatch či pro mě daleko zajímavější kooperaci. Po system linku se můžete pustit do boje s dalšími čtyřmi spoluhráči, takže se výsledný počet hrajících osob zvedne na úctyhodných osm. To vše platí i pro online multiplayer, kde je navíc přítomna možnost hlasové komunikace. Jste-li vlastníky xboxového headsetu, nic vám nebrání v pokřikování na vaše spolu- i protihráče.

Co jistě stojí za vyzdvihnutí je hudební doprovod CCFTF. Ten je opravdu fantastický a přináší do hry neuvěřitelnou atmosféru.

Klady a zápory

Plus RTFA systém
Plus Podmanivá atmosféra
Plus Skvělá zvuková kulisa
Plus Kooperativní mód až pro 4 hráče

Mínus Nepříjemné bugy
Mínus Herní nelogičnosti
Mínus Malý výběr zbraní

Jednotlivé skladby se v průběhu hry setkávají a budí tak filmový dojem. Zvuk a efekty jsou též na vysoké úrovni. Jediné, co mě opravdu zarazilo, je fakt, že zvuk je v CCFTF pouze dvoukanálový. Na Xboxu jsme si zvykli na standard v podobě Dolby Digital 5.1 a jeho absence v CCFTF je opravdu zarážející. O to více při tak kvalitním hudebním doprovodu. Příběh je v CCFTF vyprávěn pomocí fiktivních televizních vstupů a dodává hře ještě více válečné atmosféry. Hra tak záměrně evokuje vzpomínky na nedávnou válku v Iráku. Celkově tak CCFTF sice obsahuje řadu závažných chyb, ale přesto všechno přináší slušnou porci hratelnosti, kterou podporuje dokonalá atmosféra. Nyní tedy nezbývá než přeleštit kanady a vyrazit do boje.

Close Combat: First to Fight
Výrobce/Vydavatel Atomic Games/Take 2
Platforma Xbox
Multiplayer: 4 hráči, 8 hráčů online
Vibrace/Analog: ano/ano
Paměťová karta: 203 bloků
Verdikt: Slušná taktická akce kterou zbytečně shazují nepříjemné bugy. Na betatestingu se nevyplácí šetřit!
Hodnocení: 70% (info)



Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Saúdská Arábie zakázala desítky videoher, neunikl ani třetí Zaklínač

Zaklínač 3: Divoký hon

Saúdská Arábie zakázala sedmačtyřicet videoher v reakci na sebevraždu dvou dětí. Důvodem je podezření, že sebou nechaly...

Další z rubriky

Konami zatrhlo výrobu portu hororu P.T., jeho autora však odměnilo

P.T.

Právníci firmy Konami zakázali distribuci už téměř hotového remaku hororové hry P.T. Jeho tvůrce však nemusí smutnit,...

Fanoušek prohrál soud s vývojáři hry Star Citizen, peníze mu nevrátí

Star Citizen

Neustále protahovaný vývoj chystané hry Star Citizen už nevydržel jeden z nejštědřejších přispěvatelů a chtěl po...

KOMENTÁŘ: Umělá inteligence ve hrách. Patří jí budoucnost?

Shodan

O pokroku v herním průmyslu jsme si zvykli uvažovat s ohledem na celkovou úroveň grafiky, množství detailů a velikost...



Najdete na iDNES.cz