Ve jménu naší redakce tě zdravím a zároveň tě žádám o krátké představení. Něco na sebe prozraď, čím se zabýváš apod.
Ahoj, tohle představování pro mě moc není, takže to vezmu hopem. Jmenuji se Jiří Karásek, je mi 19 let, v současnosti jsem dokončil střední školu s výtvarným zaměřením a v říjnu nastoupím na DAMU, obor scénografie. Co se týče koníčků, většinu času strávím kolem
Ačkoliv je to na první pohled jasné, prozraď našim čtenářům, o čem jsou tvoje stránky a proč zrovna o této sérii.
Provozuji stránky o sérii RPG Gothic, kterým byly letos již 4 roky, což je poměrně dlouhá doba. Samozřejmě jako většina lidí, kteří tyto hry hrají, i mě upoutal první díl svou neuvěřitelnou osobitostí, tehdy jsem nevěděl, že se z této dnes již stařičké hry vyklube série. Jakmile ale vyšly najevo zvěsti o druhém díle, chytil jsem příležitost za pačesy a začal jsem pracovat na fanstránce.
V čem je série Gothic tak výjimečná? Můžeš nám to nějak vysvětlit?
Výjimečná je hlavně svojí atmosférou a prostředím, v dnešní době si moc lidé nelámou hlavu se scénářem, u dvou dílů Gothica byl svět naprosto famózní, cítili jste se tam jako doma. Co se týče posledního dílu, tam si Piraňe vzali moc velké sousto a už i v této hře to nebylo to "pravé gothicovské". Co ale dělá Gothic Gothicem je také jeho svérázný styl. G2 vycházel v době boomu Morrowindu, ale nesnažil se ho nijak napodobit, řekl bych ani s ním moc nesoupeřil, šel si vlastní, vcelku originální cestou - a to bylo na něm to pěkné.
Co si myslíš o budoucnosti série Gothic? Dočkáme se dalšího dílu?
Samozřejmě nemůžu mluvit za JoWooD, který dnes vlastní práva na G4, ale vzhledem k tomu, že jméno Gothic je pro tohoto vydavatele hlavní dojnou krávou, řekl bych, že hry s názvem Gothic 4 se dočkáme určitě. Jelikož hru ale již nebude vyvíjet staré studio Piranha: Bytes, troufám si říci, že to bude pouze hra se stejnou nálepkou. Ale obsahově se starého dobrého Gothica už nikdy nemusíme dočkat.Naše redakce bedlivě sleduje všelijaké tahanice mezi vydavatelem JooWooD a vývojáři z Piranha Bytes. Proč vlastně došlo k rozhádání těchto táborů? Jisté informace o této věci přece jenom víme, nicméně jako fanoušek musíš mít určitě pohled svůj.
To je docela složitá otázka. Osobně si myslím, že k rozporům mezi studiem a vydavatelem docházelo už delší dobu, a to co se stalo, bylo jen jejich logickým vyvrcholením. JoWooD jistě nebyl spokojen s úrovní vývoje hry, protože Piranha: Bytes je velmi malé a mladé studio. Ve finální verzi G3 nasekali mnoho chyb v kódu, o čemž svědčí i vrácení gold verze znovu do vývoje, což se často nestává. Na druhé straně podle zveřejněných informací JoWooD nechtěl povolit odklad data vydání G3 a mermomocí ho chtěl vydat i s chybami, kterých měl G3 opravdu mnoho. To byla podle mě chyba ze strany JoWooDu, které se u svého hlavního titulu neměla dopustit. Tak jako tak vinu za nastalou situaci nesou obě strany, a proto velmi nerad čtu pobouřené reakce fandů na oficiálním fóru JoWooDu. A koho tím trestají? Přece nás, fanoušky, jejichž oblíbená série je v ohrožení.
Ve vaší novince jsme se dočetli, že si JoWooD vypůjčil čtyři milióny Eur. Co myslíš, na co peníze použijí?
To je opravdu velká suma peněz. Nevidím do účetnictví firmy, ale odhaduju, že peníze půjdou na rozjezd a financování produktů jako je právě G4, Painkiller 2, nebo pokračování Spellforce.
Dokážeš si tipnout, která firmy by se mohla na Gothic 4 angažovat?
JoWooD prý již s firmami jedná, ale žádné konkrétní jméno nepadlo. Tipnout si netroufám, ale za sebe a všechny fandy Gothicu doufám, že to bude studio se zkušenostmi v žánru RPG.
Náš rozhovor se chýlí ke konci. Určitě se čtenáři dozvěděli určité zajímavosti, což je to hlavní. Tebe se nakonec zeptám, zdali chceš našim věrným fandům něco vzkázat?
Určitě pevné nervy při čekání na to, jak to vlastně všechno dopadne, a aby to nepřeháněli přes prázdniny :o)