Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co nám přinese hororový Darkfall?

  12:00aktualizováno  12:01
O tom, že britský tým XXv Productions připravuje hororovou adventuru Darkfall, jsme vás na BonusWebu již informovali. Dnes vám o této hře přinášíme celou řadu nových informací, o něž se s námi ochotně podělil šéf projektu Jonathan Boakes. Tak neváhejte a pojďte s námi za duchy.

Darkfall

Rozhovor s Jonathanem Boakesem o připravované adventuře Darkfall.

Letos na jaře jsme vás na BonusWebu poprvé informovali o pracích britského týmu XXv Productions na hororové adventuře Darkfall. V té době bylo o projektu známo jen několik základních informací týkajících se příběhu, prostředí hry a atmosféry. Proto jsme se rozhodli o hře zjistit několik dalších podrobností, díky kterým jistě získáte na hru mnohem ucelenější pohled. Na naše otázky odpovídal šéf týmu XXv Productions, pan Jonathan Boakes.

První otázka je mířena na vaši společnost – kdy a proč jste se rozhodl založit tým zabývající se vývojem počítačových her?
XXv Productions byla založena v zimě 1998. Začali jsme výrobou krátkých videofilmů, webových stránek a interaktivních CD-ROMů (převážně vzdělávacího charakteru). Na jaře 1999 jsem se rozhodl vytvořit krátkou hru nazvanou The Displacement, což byla fotografická adventura zahrnující cestování časem uvnitř a v okolí jednoho viktoriánského domu v Londýně. Hra sice nebyla komerčně vydána, ale byla k dispozici on-line. Já osobně se zabývám tvorbou adventur, protože je mám nesmírně rád. Dokonce jsem se o počítače ani nijak zvlášť nezajímal, dokud mi kamarád v roce 1996 neukázal Zork: Nemesis. Od té doby jsem adventurám naprosto propadl!

Tvorba hry Darkfall je inspirována TV seriálem „Sapphire and Steel“. Proč zrovna jím?
Ve 3D jsem předtím nikdy nepracoval, takže jsem chtěl prostředí se skutečně základním designem. Přestože „Sapphire and Steel“ byla velice laciná TV show s až klaustrofobně malými scénami, její nízký rozpočet se nikdy neprojevil na kvalitě příběhu. Přišlo mi to jako ideální koncept pro tvorbu první hry.

Seriál „Sapphire and Steel“ je zde v Česku zcela neznámý. Mohl byste nám ho ve zkratce přiblížit?
Byl to britský televizní seriál z let 1979-1982 s fantasy paranormální tématikou. Vystupovali v něm dva takzvaní „časoví agenti“, kteří byli vysláni za účelem zacelení vzniklých časových „škvír“. Starý a budoucí čas byly reprezentovány jako neviditelné síly zla, které se snaží vniknout do času současného a přetrhnout jeho tok.

Jak moc bude Darkfall tomuto seriálu podobný? Navštívíme v něm stejné lokace a potkáme stejné postavy?
Hráč nebude potřebovat absolutně žádnou znalost televizního seriálu. Jediná spojitost je v herním prostředí (vlaková stanice) a ve skutečnosti, že v ní straší. Do hry jsme převedli původní televizní prostředí a atmosféru.

Darkfall Již delší dobu je známo ledacos o příběhu hry, nicméně stále mi uniká, co bude ve hře hráčovým primárním úkolem...
Jako hráč se objevíte na opuštěné vlakové stanici, kde zjistíte, že „temnota“ začala lidi vytrhávat z reality. Prostřednictvím průzkumu a pátrání zjistíte, že se tak nestalo poprvé a pokud se tomu sami nepostavíte, nastalo se tak ani naposledy. Podle toho, jak podrobně a obezřetně budete číst různé záznamy a nalézat stopy, zjistíte, že důvody vaší úlohy v tomto nelehkém úkolu nejsou žádnou náhodou.

Jak moc bude herní prostředí rozsáhlé? Bude se vše odehrávat pouze na vlakové stanici a v hotelu, nebo též v jiných budovách ve vesnici?
Hotel sestává z více než dvaceti pokojů a též vlaková stanice má hned několik lokalit, včetně nástupišť. Moc rád bych zahrnul i přilehlou vesnici, ale mým cílem je vměstnat hru na jedno CD. Takže možná až ve druhém díle…

Protože Darkfall klasifikujete jako hororovou hru, předpokládám, že bude plná pravé duchařiny. Bude mít hlavní hrdina po ruce nějaké speciální přístroje či výbavičku proti všemocnému Zlu?
Darkfall vlastně není hororová hra jako taková. Je to nadpřirozené drama, zahrnující duchy a antické síly (takže žádná krev ani vnitřnosti!). Nicméně máte pravdu v tom, že zde bude hodně duchařiny, neboli lovení duchů. Nádraží i hotel mají bohatou historii, co se honů na duchy týče. Naleznete a použijete různé druhy vybavení a nástrojů, které vám napomohou vystopovat nadpřirozené prvky. Hra obsahuje takzvaný „faktor náhodného strašení“, jak mu já sám říkám. Znamená to tedy, že nadpřirozené aktivity se mohou stát kdykoliv a kdekoliv a ani já sám předem nevím, kde se duch zjeví a jak dlouho tam setrvá.

S tím souvisí má asi nejpodstatnější otázka: Jedná se o čistokrevnou logickou adventuru, nebo máme počítat s různými akčními elementy, které jsou v současných hrách s podobnou tématikou obvyklé? Osobně doufám, že hra nebude sestávat ze střílení po zombiích, pobíhajících po hotelových pokojích…
Hahaha… NE! Žádné zombie, upíři nebo vlkodlaci! Všechny úkoly ve hře jsou přísně logické, založené na puzzlech, dokonce i bez omezujících časových limitů. Nadpřirozené bytosti nejsou agresivní, protože to jsou v podstatě po mnohá staletí lidští obyvatelé hotelu. Vaším úkolem bude najít je, zjistit, kdo ve skutečnosti jsou, a zkontaktovat se s nimi. Hra zaujme především sečtělé hráče, protože obsahuje spoustu knih, zápisníků, deníků a taky internetových stránek, které si hráč bude moci prostudovat. Já osobně mám velmi rád čtení ve hrách a vždy mě překvapí, jak často tvůrci do her zahrnují knihovny přeplněné knihami, do nichž hráč nemá možnost ani nahlédnout. Zdá se mi to nesmyslné.

Pokud je mi známo, Darkfall bude kompletně 3D hra. Jakého pohledu bude využívat – 1st person nebo 3rd person? Bude pohyb hlavního hrdiny nějak omezen?
Ne, hra je předrenderovaná z 3D modelů. Pohyb ve hře je spíše retrospektivní, kdy se hráč bude moci na každé lokaci otáčet do čtyř různých směrů. Je to interface podobný Darkfall Mystu, Amber: Journeys Beyond nebo Timelapse. Zvolil jsem si jednoduchou formu průzkumu prostředí, protože chci hru zpřístupnit jak starším hráčům, tak i nováčkům.

Jakým způsobem bude řešena interakce s předměty? Myslím tím jejich prozkoumávání, sbírání, používání a uskladňování do inventáře. A co rozhovory s NPC? Nalezneme v Darkfallu hodně komunikativních postav?
Darkfall bude obsahovat malý inventář, kam se bude ukládat různá výbavička pro lov duchů stejně jako ostatní sebrané předměty. Všechny budou zobrazeny v dolní části obrazovky a budete je moci použít kdykoliv a kdykoliv. Co se rozhovorů týče, budete si moci popovídat s různými nadpřirozenými bytostmi a získávat od nich důležité informace.

Co mi můžete říct o kvalitě grafického zpracování? V jakém rozlišení hra poběží?
Grafika je renderovaná v 24-bitové barevné hloubce, takže poběží v 24-bitu a 32-bitu. Testoval jsem to i na 16-bitové grafice a fungovalo to OK, nicméně výsledná kvalita byla pochopitelně nižší. Hra poběží v rozlišení 640x480.

Absolutně nic není známo o zvukových efektech nebo hudebním doprovodu. Jaký druh hudby ve hře použijete?
Přímo ve hře nebude žádný hudební doprovod, nanejvýš v menu jedna hlavní melodie - něco v klasickém stylu. Přesto ale během hraní zaslechnete nějaké skutečné melodie znějící z gramofonu, rádia, počítače a tak dále. Ostatní zvukové efekty doprovázejí hráčovu interakci s předměty, kupříkladu otvírání dveří, rozbití okna a spoustu jiných.

Poslední otázka: Kdo bude vaši hru distribuovat a kdy se jí dočkáme v obchodech?
Hra by měla být dokončena na přelomu listopadu a prosince tohoto roku a budete si ji moci zakoupit on-line skrze naši webovou stránku. Takto si ji budou moci pořídit všichni ve stejnou dobu bez ohledu na stát, v němž žijete.

Chcete na závěr ještě něco vzkázat našim čtenářům nebo se zmínit o něčem, co jsme v tomto rozhovoru neprobrali?
Předně bych chtěl ke hře přilákat stejně tak zatvrzelé hráče adventur jakožto i majitele starších PC, kteří si normálně počítačové hry nekupují (minimální konfigurace je pouze procesor 200 MHz, 32 MB RAM, 16xCD-ROM). Protože ve hře nejsou žádné „arkádové“ elementy, myslím, že hra bude vyhovovat lidem, kteří rádi prozkoumávají nová místa bez sebemenšího tlaku na čas nebo na soutěživost. Všiml jsem si, že některé PC tituly, jako třeba Titanic od EuroPressu, byly populární spíše mezi starší generací hráčů.

Mnohokrát díky za rozhovor.
Také děkuji.

Autor:


Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Ani tahové strategie nebo hry pro děti nejsou v bezpečí před pornem

Titan Quest

Vytváření erotických modifikací není doménou jen těch nejoblíbenějších her, ale týká se i okrajových žánrů. Ani náročné...

Metro: Exodus ukáže Rusko zdecimované jadernou válkou

Metro: Exodus

O herní adaptaci značky Metro neslyší naši čtenáři poprvé. Exodus je přímým pokračováním předchozích dílů Metro: 2033 a...



Najdete na iDNES.cz