Cold Fear

12:02aktualizováno  17. dubna 12:06
Bojíte se rádi? Máte rádi zombíky? Pak je hororová akce Cold Fear určena právě vám. Jak se povedla předělávka z konzolí si můžete přečíst právě teď v naší recenzi.
79

Cold Fear

Výrobce: Darkworks

Cold Fear Moře bylo ten večer velice bouřlivé. Jednotka netušila co je na palubě rybářské lodi Eastern Spirit v příštích hodinách čeká. Kapitán vydal rozkaz k vylodění a trojčlenný tým se vydal na svou poslední misi. Vlny v zběsilém tempu omývaly palubu a vše co nebylo pevně přidělané, odnášely s sebou do hlubin. Oblohou občas projel blesk. Velitel jednotky zavelel k postupu po levoboku až k zadnímu traktu, kde rybáři vytahují chycené velryby. Na palubě byly vidět rýhy od harpun a zbytky zaschlé krve, kterou ani moře nedokázalo spláchnout. Temné stíny, chvílemi prosvětlené bleskem, vypadaly hrůzostrašně. Atmosféru ještě navíc umocňovaly zlověstné zvuky, které loď vydávala.

Hororů nikdy není dost a na PC obzvlášť.

Cold Fear Cold Fear Cold Fear

Cold Fear Komunikaci s výsadkovým člunem obstarávaly vysílačky s krátkým dosahem, které v těchto podmínkách byly rušeny, ale pro komunikaci členů týmu byly dostatečné. Ze člunu byl také dostatečný výhled na tři tmavé postavy pohybující se k zádi lodi. Oblohu opět pročísl blesk. Počet viditelných postav se zmenšil na dvě a následný hrom přehlušil zvuky z vysílaček. V následujícím záblesku již bylo vidět přibližující se stín. Ohlušující řev moře překonal hladinu vnímání lidského sluchu a z vysílačky se linulo jen ticho. Poslední postava stála čelem k stínu, po tváři se jí kutálely krůpěje potu nebo vodní tříště, z výrazu to nebylo patrné. Z odlesků, které přebíhaly po mokrém obleku se ve stínu dal poznat člověk. Náhle se vztyčil a skočil na posledního člena týmu. Loď se částečně zahalila do tmy, jen místy prosvítala záře z hořících barelů.

Hororů nikdy není dost a na PC obzvlášť. Tímto heslem se asi řídili lidi z UBI softu a předělali původně X-Box/PS2 akci na naše velké miláčky. Bohužel konzolový původ je dosti znát a odráží se jak na ovládání, tak na vcelku velkých HW nárocích.

Ovládání, jak jsem již uvedla, je převzato, stejně jako zbytek hry, z konzolí a pro PCčkáře ( některé ) to možná bude nepřekonatelný oříšek.

Ovládání, jak jsem již uvedla, je převzato, stejně jako zbytek hry, z konzolí a pro PCčkáře ( některé ) to možná bude nepřekonatelný oříšek. Pohyb postavy je sledován kamerou která je většinou umístěna v rohu místnosti a pohyb je závislý na umístění kamery. Pokud překročíte určité místo, umístění se změní a tím pádem i pohyb postavy. Na to je třeba si zvyknout a v začátcích vás to jistě bude stát něco málo zdraví ( i nervů ). V tomto pohledu nepotřebujete myš a vše se ovládá čistě na klávesnici. A trefit se do živých neživých je docela umění, proto je hráči umožněno přepnout se i do pohledu z první osoby. Sice se nejedná o pohled z vlastních očí, vidíte temeno hlavy hlavního hrdiny, ale pro akci je to o hodně lepší.

Hlavní postavy

Tom HansenTom Hansen
Hlavní hrdina, člen pobřežní hlídky. Byl ve službě zrovna když je povolali napomoc ruské velrybářské lodi Eastern Spirit, která měla problémy během divoké bouře. Prozkoumáte s ním loď a vrtnou plošinu. Co zde najde a jestli přežije už je jen na vás. Má k dispozici pistol, MPS - ruční kulomet, M39 - granátomet, plamenomet, brokovnici, SpearGun a AK47 - kalašnikov.

Viktor KamskyViktor Kamsky
Skvělý vědec a rozvedený otec vedl výzkumy na vrtné plošině. Jeho výzkumy však mohou ohrozit celé lidstvo. Vaším úkolem v postavení Toma bude zlikvidovat nepovedené výzkumy a experimenty a zjistit, co se zde vlastně stalo.

Anna KamskyAnna Kamsky
Dcera vědce Viktora Kamskyho. Kvůli němu byla držena jako rukojmí na lodi. Její otec měl za úkol provádět výzkumy. Musí být silná a učinit závažné rozhodnutí, pokud chce přežít.

Jason BennettJason Bennett
Agent CIA, který situaci sleduje již delší dobu. Trpělivě, jako pavouk ve středu své pavučiny vyčkává na šanci vyřešit záhadu, bez ohledu na to, kolik to bude stát lidských životů. Po celou dobu hry s ním komunikujete pomocí vysílačky.

Počet viditelných postav se zmenšil na dvě a následný hrom přehlušil zvuky z vysílaček.

Cold Fear Auto pilot Eastern Spirit zamířil se svým nákladem k pobřeží. V cestě stála jen jedna ropná plošina, což byla pro Toma a Annu jediná možná záchrana. Temné zvuky a neurčité výkřiky, které se ozývaly odevšad, dvojici vyhnaly až na strážní věž. Stíny již dvojici dohnaly a chystaly se zaútočit. Z dáli se ozývalo skřípání kovu spojovacích mostů na ropné plošině. Jeden z nich se přibližoval přím oproti nim. Skok se zdál skoro neskutečný, ještě neskutečnější byl ovšem dopad. Tom se svalil na spojovacím mostu, Anna skok nezvládla a zůstala viset na okraji. Při následném nárazu ale její tělo, zesláblé vyčerpáním, tíhu nevydrželo a nechalo ubohou Annu spadnout do útrob Beringova moře.

Nepřátelé

Žoldáci - Mercenaries
Byli najati, aby chránili záhadnou vrtnou plošinu. Střílejí od pohledu a s jediným cílem - zabít. Ale nic z toho co viděli nebo udělali je nepřipraví na to, čemu budou čelit nyní.

Exo-M 1.1 "ExoMutant"
Již ne člověk, tyto kreatury jsou divoké, hloupé a hladové. Obdarované nadlidskou silou a postiženy touhou po masu, napadají neoblomně vše, co vidí.

Exo-ME 2.0 "ExoMutant"
Ne všechna monstra byla vytvořena pro rovný boj. Tyto jsou chytřejší, silnější a rychlejší než jejich protějšky - to vše je dělá mnohem víc nebezpeèné. Jediná cesta jak se jich permanentně zbavit, je zabít cizopasníka, který pobývá v jejich lebkách. Stačí jim šlápnout na hlavu, jinak znovu ožijí.

Exo-S 5.2 "ExoShade"
Je mnoho důvodů, proč se obávat tmy a této obrovské potvory. Vidí dokonale v temnotě, schovává se ve stínech a útočí bez slitování.

Exo-B 7.0 "ExoMass"
Ne všechny výzkumy šly tak, jak by měly. Tato deformovaná a zmutovaná bytost má podivnou sílu a nehynoucí vztek. Schopná udeřit skrz ocelové dveře, hledá svou kořist. Nikdy se nevzdá honu.

Exo-CL 3.0 "ExoCel"
Tato potvora žije proto, aby roznášela infekci. Rychlá a hbitá, hledá slabou nebo umírající kořist, která poslouží jako hostitel pro její parazitní potřeby.

Exo-G 4.3 "ExoSpectre"
I to co nevidíte, vás může zranit. Ladí dokonale s okolím, tento experiment, který se dostal z laboratoře má velké zabijácké sklony.

Exo-N 3.5 "ExoNest"
Tato beztvará potvora slouží pouze k porodu nových Exocelů. Pošle své děti na svět roznášet infekci.

Cold Fear HW nároky jsou docela krvavé, na sestavě AMD 2500+, 1Gb DDR 333 a ATI 9600 128Mb je třeba stáhnout detaily na minimum a i potom je hra v rozlišení 1024x768 v některých momentech nehratelná. K dobru lze přičíst vývojářům, že i když se detaily stáhnou, stále se jedná o pěknou podívanou i když občas autorům došla inspirace a par lokalit odflákli. Podrobnější popis grafiky naleznete v PS2 recenzi. Hlavně exteriéry a realistický pohyb všech věcí po palubě lodi se povedl. Majitele základních desek s integrovanou zvukovou kartou SoundStorm čeká občasný problém s výpadkem zvuků. Na druhé sestavě, kde jsem hru testovala, se zvukovou kartou Creative SB Live! vše zvučí bez problému. Autoři na problémy upozorňují v manuálu, ale i přes veškerou snahu se mi nepodařilo zvuk na SS rozchodit tak, jak jsem si představovala.

Jakmile Věc Annu položila na stůl, stvoření se na ni vrhla v zoufalé snaze zmocnit se jejího těla jako první.

Věc vytáhla bezvládné tělo Anny na nejspodnější část ropné plošiny. Následovala cesta do laboratoří, které se ukrývaly v podstavcích pod hladinou moře. Na sál již ale nenesla Věc Annu sama, doprovázeli ji spousty malých, pavoukům podobných, stvoření. Jejich největší zbraní byla moc ovládat mrtvá těla. Jakmile Věc Annu položila na stůl, stvoření se na ni vrhla v zoufalé snaze zmocnit se jejího těla jako první. Tom vše s hrůzou sledoval s bezpečností místnosti na druhé straně ropné plošiny. Infikování krásné rusky již nešlo zabránit.

Verdikt
Atmosféra Cold Fearu je hustá, že by se dala krájet (jak se praví v jednom večerníčku:), nikdy nevíte kdo, nebo co čeká v další místnosti. Pokud se objeví některá z příšer, hudba se na pozadí výrazně zrychlí a neustane, dokud místnost není čistá. Ale spoléhat se na to nemůžete, jsou okamžiky, kdy si hra „nevšimne“ že někdo zaútočil a hudba zůstává ponurá, což se většinou projeví úbytkem drahocenného zdraví. Potvor, které můžete potkat není moc, ale z důvodu malého rozsahu prostředí ( loď, ropná plošina ), se ani není čemu divit. Celkově se hra ale docela povedla a všem kdo se rádi bojí ji vřele doporučuji.

79 %

84 %

Doposud hodnotilo 133 čtenářů