Ve jménu naší redakce tě zdravím a zároveň bych tě rád poprosil o krátké představení.
Jmenuji se Marek Baláš, bydlím v jedné zapadlé vesničce u Brna a mezi mé záliby patří mimo jiné počítačové hry.
Našim čtenářům bychom měli předně ujasnit, z jakého důvodu jsme si tě k nám vlastně pozvali. Takže nám prozraď, co konkrétně hraješ?
Hraji především Richard Burns Rally, které mě baví až do nynějška.
Proč sis oblíbil právě tento simulátor? Čím je tak lákavý a po jakých stránkách ho máš nejraději?
Inu, tak hraji RBR hlavně proto, že si tato hra zakládá na velké realističnosti a autentičnosti. Také kvůli tomu, že k této hře vyšla velká spousta skinů a nejrůznějších modelů. V posledních měsících vyšla také nová trať, přičemž v přípravě jsou i další.
Všichni víme, že vlastníš fanouškovskou stránku o avizovaném Richar Burns Rally. Zajímalo by nás ale, co tě vedlo k založení webu o DIRTu?
Zaujala mě hra především po grafické stránce, a také kvůli tomu, že v informacích se psalo, že je hra postavená na nejnovějším engine NEON, který by měl mimo jiné obsahovat reálnější fyzikální model.
Chceš nám tedy říci, že v připravovaném DIRTu se hráč dočká realistického chování automobilu, které jsme do nynějška neměli možnost shlédnout? Bude engine NEON až takových kvalit?
No tak počínaje čtvrtkem jsme se dočkali demoverze, ve které se nám NEON předvedl „v plné kráse.“ Ale opak byl pravdou. Díky demíčku jsem si mohl vesměs osahat a tak nějak okusit chování jednotlivých vozů. Docela jsem se udivil, protože fyzikální model vozu se dle mého názoru vrátil do dob Colin McRae Rally 3 (v podstatě černá ovce této série). Především jsem zpozoroval přehnanou citlivost ovládání jednotlivých vozů. O to by ani zase až tak moc nešlo, nicméně celkové ovládání automobilů mi přijde jako velice arkádové. Na asfaltové vozovce se dá řízení vozu jakž takž tolerovat, ovšem na šotolině je ovládání až nepochopitelně těžké.
Chceš nám tedy tvrdit, že nový díl závodní série Colin McRae se uchýlil k arkádovosti, čímž chtějí tvůrci z Codemasters nalákat masy lidí, respektive potencionálních hráčů?
Celá série McRae byla vždy vkusným simulátorem, ovšem počínaje řečeným třetím dílem se vše jaksi zvrtlo. Na arkádové ovládání jsou hráči prakticky zvyklí, a tak se ani nedivme, že DIRT toto neblahé a neslané pravidlo obsahuje.
Co nám tedy závěrem řekneš o Colin McRae: DIRT? Má podle tebe dobré preference, bude se mezi hráči vyjímat?
Věřím tomu, že DIRT bude úspěšný dál - i přes zmiňované nedostatky. V zásadě se ale na trhnu neobjeví nic nového pro zapálené hráče Richard Burns Rally, kteří sází především na realistické ovládání a vesměs celkový dojem.
Pokud máte zájem, můžete navštívit fanstránku o Richard Burns Rally nebo o Colin McRae: DIRT.