Colin McRea Rally

6:45aktualizováno  9. července 2001 1:20
Colin McRea Rally
Colin McRea Rally

Já jako malý kluk jsem vždy chodil kolem začátku prázdnin dívat se na Rally. Vždy jsem byl doslova fascinován uměním závodníku. No a jak jsem je tak pozoroval, tak jsem dostal chuť si to taky vyzkoušet. Bohužel řidičský průkaz ještě nemám, a tak mi zbylo jedině si Rally zahrát na počítači. Tak jsem hledal, až jsem našel. Nejdříve to byly International Q Rally, tuším že od Europressu, ale nejsem si jistý a teď to je Colin McRea Rally (dále CMRR).

Colin to je jeden z velmi úspěšných závodníku, taky má několik titulů mistra světa. Kdysi byl špička, ale ani dnes se neztratí. Colin se svým vozem Subaru Imperza je taky přezdívaný jako létající Skot. Ale pokud jste Colinovo jméno slyšeli ještě někde jinde než ve sportovních rubrikách novin, tak vězte že existuje stejnojmenná hra i na topinkovač, tedy chtěl jsem říct na Playstation. Je to tam horká dvojka hned za Gran Turismem. No a firma Codemasters se rozhodla, že jejich úspěšný titul z PSX předělají i na naše milá PC. A nemyslete si, že by Codemasters byli se závodními hrami nováčci, podívejte se na jejich Tocu nebo Micro Machines sérii.

Colin McRea Rally

Tak ale pojďme se věnovat CMRR. Takže jak už většina lidí pochopila, jedná se o závodní hru z prostředí rallye. Jezdí se po štěrku, bahně, po sněhu i po ledu. Celý šampionát se skládá z několika rallye. Začíná se na převážně kamenitém Novém Zélandu, pak se vydáme do vyschlého a zaprášeného Řecka a odtamtud rovnou do brzce jarního Monte Carla, pak se zase přesuneme do vypražených pastvin velké, širé Austrálie, aby jsme se trochu zchladili, tak pojedeme do zasněženého Švédska, ze Skandinávských zemi se přesuneme na Středomořskou Korsiku ne její klikaté a velmi úzké cesty, a pak už nás čeká "jenom" tropická, rozbahněná a nádherně vypadající Indonésie a nakonec už máme jenom vše kombinující Velkou Británii. To by byl takový stručný přehled jednotlivých bloku. Před každou druhou etapou si můžete opravit auto, nebo si změnit pneumatiky, ovládáním řazení, podvozek a brzdy, všechny tyto úkony vřele doporučuji, protože nastavení auta od počítače je občas ne zrovna nejlepší. A jak je nastaveno, tak už hurá do závodění. Na trati jste sám jako ve skutečné Rallye. Vždy projetím checkpointem se Vám zobrazí o kolik vedete či zaostáváte. Na trati je rozmístěno několik těchto kontrolních bodu. A vlastně to jsem Vám ještě ne řekl, už se nekonají žádné hloupé okruhy, ale jedou se normální tratě z místa A do místa B. Tato věc mi snad nejvíc vadí na většině závodních her. Jestli to nebylo úžasné, když jsme všichni pařívali Test Drive 2. To byla pařba, ale to už jsem odbočil.

Colin McRea Rally Řekněme si něco o samotných tratích. Takže jako u každé správné Rallye jsou pořádně zakroucené. Naštěstí máte spolujezdce, který Vám říká, jaké přijdou terénní zákeřnosti. Nejenom, že to říká, ale u sebe má i tabulky a ty Vám ukazuje. Silnice jsou z různých materiálů, jen málokdy je celá cesta ze stejného materiálu. Na trati jsou občas od autoru velice rafinovaně skryté místa, kde se vřítíte plnou rychlostí na nějaký skokánek a pak už následuje vyhlídkový let nad místním lesem. Po dopadu je auto správně zdeformované. Když narazíte do stromu levým kolem, tak se Vám s tímto kolem velmi špatně zatáčí, nebo zatáčí samo od sebe. Nebo když bouchnete prostředkem auta, rozuměj maskou, tak se Vám velmi zmenší rychlost, toto samozřejmě platí jen u aut s motorem vpředu. A takových deformací je spousta. Toto je jeden z největších kladů hry.

Colin McRea Rally
Výrobce: Codemasters
Distributor: Codemasters
Minimální konfigurace: Pentium 90, 16 MB RAM
Doporučená konfigurace: Pentium 166, 32 MB RAM
Verdikt: Pořádné Rallye na PC, konečně je International Q Rally překonáno. Kdo máte rádi auta, tak si to už utíkejte koupit. A kdo je rád nemá tak ať si trhne.
Hodnocení 9/10
Technické zpracování je jen samá radostná. Grafika perfektní, taková přesně se hodící k závodům tohoto typu. Hudba, ta zvučí jen v depu a v menu. Při závodu samotném se musíte spokojit jen se zvuky, což jsem uvítal. Hudba aspoň neodváděla moji pozornost od řízení. Zvuky ty jsou taky hezké, ale jaksi mi nepřijde jeden takový zvučí, který by mi nijak nevadil, kdyby byl u jiného auta než je naše Felície. Když na startu přimáčknete plyn až k podlaze, tak se objeví takový nepříjemný zvuk, ale pak už je to v pohodě.

Hru můžete hrát i ve více lidech po síti nebo dva humanoidi na jednom počítači. S kamarádama jsme to zkoušeli pařit po síti a byla to vcelku sranda, ale třeba na takového NFS 3 to po síti prostě nemá s jednoho prostého důvodu. Auta se navzájem projíždí, ale to neberu jako závod, taky to mohli autoři udělat, tak že by každý zajel trať a pak by se jen porovnaly výsledky. Takto jsou tam aspoň "duchové" Vašich protihráčů.

Našel jsem ve hře, ale jednu velkou chybu. A to, že někdy máte auto nejlépe namakaná ze všech a přesto Vás soupeři předjedou. To mě strašně vždycky vytočilo. Ale jinak jsem žádné větší chyby nenašel. Je to konečně pořádné zpracování Rallye na PC.