Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Combat Mission 2 - ráj pro generály

  12:00aktualizováno  12:35
Je tomu již více než rok, co válečné stratégy doslova uchvátila revoluční hra Combat Mission - Beyond Overlord. Střídání fází udílení rozkazů s realtimovým bojem v (na svou dobu) dokonalém 3D enginu připomínalo spíš válečný film než počítačovou hru. Za několik málo měsíců se objeví druhý díl...

Combat Mission 2

Když se řekne strategie, představí si většina z vás nejspíš nějakou realtimovku na způsob Red Alertu, „božskou“ hru a’la Black & White, popřípadě nějaký ekonomicko-budovatelský titul. Kromě těchto vyloženě „masových“ záležitostí však existují specializované hry pro úzké spektrum lidí, kteří se vyžívají v co možná nejlépe ztvárněném modelu bojiště, maximálně věrohodných zbraních a propracované bojové taktice. Když pomineme populární Battlegroundy, kterých se za ta léta nakupilo neskutečné množství, a nepříliš povedenou sérii Close Combat, zbývají stále dvě hry, které jsou v současné době již legendami – Steel Panthers (s většinou pokračování) a Combat Mission – Beyond Overlord. Narozdíl od čistě tahových 2D Pantherů poskytuje Combat Mission vedle skvělého systému „přískoků“ (nejprve naklikáte jednotkám rozkazy a pak pustíte několik desítek sekund realtimového boje, do kterého již nemůžete zasahovat) také zážitek vizuální, který se dá srovnávat snad jen se sledováním válečných filmů – obojí celkem věrně přibližuje pocity vojáka vyplivnutého na bojiště druhé světové. A právě druhý díl Combat Mission 2 Combat Mission se již delší dobu připravuje ve studiu Big Time Software.

Již podtitul nového pokračování, Barbarossa to Berlin, napoví, že namísto relativně mírných bojů spojeneckých jednotek s Němci na západní frontě nás bude čekat kompletní tažení na Východě. Tvůrci hry slibují, že kromě obligátních ruských a německých jednotek nebudou chybět ani vojska finská, italská, maďarská a rumunská – na vlastní kůži tak bude možné vyzkoušet taktiku útoku na armády menších států, která byla tak úspěšná u Stalingradu. Předělaný generátor náhodných misí zas zajistí historickou věrohodnost samostatných scénářů – nestane se tedy, že by se uprostřed zmrzlého Finska z ničeho nic objevila italská lehká pěchota v letních mundůrech. Velkých změn dozná i umělá inteligence jednotek – kromě implementace morálky vozidel založené na „nenahraditelnosti“ toho kterého stroje (osamocená 122mm samohybka podporující pěchotu se bude chovat opatrněji než obyčejné „téčko“ jedoucí ve formaci), možnosti nastavení „vyčerpání“ jednotek před Combat Mission 2 bitvou, zavedení palebných či krycích zón a ubudou i excesy v podobě například nelogického zalehávání vojáků známého z minula. Společenské jedince jistě potěší i inovovaný interface pro hru po e-mailu (PBEM).

Při pohledu na grafiku druhého dílu je nutné opravdu smeknout – pokud se tanky vyobrazené na screenshotech opravdu rozpohybují, bude to něco neskutečného (takový sníh mezi články pásů vypadá místy až kýčovitě). Je vidět, že si grafici na 3D modelech a jejich texturách opravdu dali záležet – útočící T-34/85 má dokonce i postranní závěsy s lopatkami a ocelovými lany. I okolní krajina se od minula dost změnila – přibyly nové druhy opevnění, detailnější zákopy a také mnohem reálněji modelované počasí s navazujícími změnami charakteru vegetace. Zatím však není jasno ohledně minimálních a doporučených hardwarových nároků, hlavně při pohledu na početné exploze dělostřeleckých granátů rozeseté téměř po celém obzoru (nebojte, i tentokrát se kamera v blízkosti dopadu zatřese) mají majitelé slabších konfigurací důvod k obavám.

Zbývá jen údaj poslední, avšak nejdůležitější – hra by měla být hotová v prvním čtvrtletí příštího roku a vývojáři počítají s tím, že těsně před jejím vydáním vypustí do světa hratelné demo. Na otázku, proč se nemůže objevit demoverze dříve, když je už teď hra z 95 procent hotová, odpověděli tvůrci hry celkem výmluvně – když vydali relativně brzy demo prvního dílu, ztratili následně měsíc a půl práce, když museli dělat podporu oné demoverzi. Jedno je však jisté – těch posledních pár měsíců čekání bude opravdu krušných...

Autor:


Témata: software


Nejčtenější

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Star Wars Battlefront II
Příběh nového Star Wars Battlefront 2 prý zvládnete za pět hodin

Kampaň pro jednoho hráče bude sice intenzivní, ale také velice krátká. Podle producenta hry Davida Robillarda její dohrání zabere něco mezi pěti až sedmi...  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Další z rubriky

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.