Command and Conquer: Renegade

  • 359
Command and Conquer: Renegade
Command and Conquer: Renegade

Každého hráče, který propadl kouzlu real-timeové strategie Command and Conquer, a že jich je v Česku požehnaně, blaží vzpomínka na ty úžasné orgiastické okamžiky, kdy svou pečlivě vybudovanou armádu vrhnul do finálního útoku proti nepřátelské základně. Po úporném boji byla obrana prolomena a hráčovy síly zaplavily nitro soupeřovy pevnosti. O chvíli později se zpravidla na obrazovce objevil nápis "mission completed" a jelo se dál. Pravda, ne všichni vojáci z hráčovy armády se tohoto okamžiku dožili. Málokterý pařan ale pocítil ve víru boje výčitky svědomí za padlého raketometčíka či usmaženou osádku právě vybuchnuvšího tanku. A komu na jednom bezejmenném vojáku záleží? Nikdy ale není dost pozdě na pokání a Westwood k němu dává všem hráčům série Command and Conquer unikátní příležitost. V připravované 3D střílečce Command and Conquer: Renegade se totiž hráč stane právě jedním takovým bezejmenným vojákem v poli.

Westwood prý o 3D střílečce zasazené do světa Command and Conquer přemýšlel už dlouho. Až nyní ale technika dospěla tak daleko, aby hráči nebyli zklamáni, jak to ten "harvester" či "Temple Of Nod" vlastně vypadá. Hlavní důraz je tedy kladen na perfektní grafiku. A přestože je tvorba hry dosud v plenkách (vydání bychom se mohli dočkat nejdříve v létě), už první screenschoty napovídají, že se bude OPRAVDU na co koukat. Jinak příprava tohoto ambiciózního titulu svědčí o tom, že Westwood se snaží z fenoménu "C&C" stvořit svět, který se vyrovná světu Star Wars, do něhož budou postupně zasazovány 3D střílečky, adventury či třeba letecký simulátor stíhaček "Orca". A kdo ví, možná že za rok spatříme v programech kin titul Command and Conquer: The Movie.

Command and Conquer: Renegade

Aby bylo jasno, Renegade má být čistokrevnou akční střílečkou. Znalci původní real-timeové strategie však budou oproti nezkušeným hráčům ve výhodě. Řekněme, že úkolem je provést sabotáž Obelisku světla v základně Nodu. Jste vysazeni uprostřed pustiny. Naštěstí opodál sklízí tiberium harvester a vy víte, že ho stačí sledovat a u základny budete coby dup. Infiltrovali jste úspěšně do základny, ale vojáci Nodu číhají na každém kroku a z kasáren (barracks) přicházejí další posily. Stačí ale zlikvidovat rafinérii tiberia plus skladovací sila a s posilami je konec. No a nejlepší cesta, jak vyřadit Obelisk of Light, nespočívá v čelním útoku na silně chráněnou budovu, nýbrž v likvidaci elektráren. Mise je hotova!

Pro upřesnění hráč není přímo tím obyčejným vojákem, o kterém jsem psal v úvodu, nýbrž elitní hrdina GDI vyzbrojený tím nejničivějším arzenálem. Tento specialista by měl údajně upomínat na supermana z šesté mise GDI v prvním Command a Conquer. Abych řekl pravdu, takový fanatik C&C jsem nikdy nebyl, abych si tuto postavu vybavil, zato asi nejeden commandandconquerolog mezi čtenáři tohoto preview ano.

Asi největší výzva, před kterou jsou designéři postaveni, je, jak převést notoricky známé budovy do třech rozměrů. Vždyť v původní real-timeovce je silo na tiberium pomalu menší než harvester. Na hráče budoucí 3D střílečky čekají černé pagodovité budovy, které budou perfektně odpovídat duchu bratrstva Nod. A co víc, velká část hry se bude odehrávat uvnitř. Autoři tedy musí řešit takové složité otázky jako například zda vojáci Nodu chodí na záchod či do táborové menzy na oběd a odkud se ti noví žoldnéři z kasáren vlastně berou. Sám jsem na to velmi zvědav!

Command and Conquer: Renegade

Kromě budov převedených do třech rozměrů se fanoušci můžou těšit i na perfektně renderované modely všech typů bojové techniky - harvestery, tanky i průzkumné buginy. A co víc, bude možné vlézt na sedadlo řidiče a použít je k bohulibému účelu. Ovládání prý bude k smíchu jednoduché a přitom každé vozidlo bude mít odlišný fyzikální model. V multiplayeru bude dokonce možné, aby jeden hráč řídil a druhý se chopil kulometu.

Další slib, který se možná splní, možná ne, je perfektní umělá inteligence protivníka. Každý voják bude mít dokonce své povahové rysy. Někdo přiběhne na pomoc zraněnému kamarádovi a stane se pro hráče snadným terčem, další se bude bázlivě krčit v rohu.

Čemu se autoři chtějí vyhnout je typická šablonovitost 3D stříleček: sbírat zbraně, vystřílet vše, co se pohne, sebrat klíč, zmáčknout tlačítko atd. Hráč bude mít v každé misi na výběr, jak postupovat, zda jako Johny Rambo, který vstoupí do základny Nodu hlavní branou pod těžkou palbou, či tichošlápek odstřelovač, který se proplíží nerušen zadními vrátky.

Ještě pár slov k mulitplayeru: Nechybějí samozřejmě tradiční módy "deathmatch" a "capture the flag". Hráči však budou mít v multiplayeru možnost hrát za obě strany, zatímco v single-playeru je hra omezena na boj za GDI. Nebude problém najít na internetu tým spolubojovníků GDI, proti kterým bude stát zarytá skupina příznivců Nodu. Do toho se připlete ještě třetí skupina: renegades, odrodilci, kteří budou moci beztrestně střílet na každého a sbírat fragy. Trochu to připomíná situaci na tuzemských vesnických zábavách, kde se do sebe pustí skupina anarchistů a grupa skinheadů, načež o výsledku boje rozhodnou původně neutrální vojáci základní služby. Westwood plánuje, že jednoho mače by se mohlo účastnit až dvaatřicet hráčů!

O hardwarových nárocích se dá zatím říci jediné: Budou proklatě vysoké. Za tuto cenu se však hráč dočká té nejdokonalejší iluze světa C&C, kterou je v současnosti možné stvořit.