Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Command and Conquer: Tiberium Wars

  12:07aktualizováno  10:48
Konečně máme k dispozici podrobnější informace o pokračování jedné z nejoblíbenějších strategických sérií všech dob. Chcete-li se dozvědět, co nabídne a zda nepůjde pouze o nastavovanou kaši, čtěte naše preview!

Command and Conquer: Tiberium Wars Na slavnou sérii Command and Conquer se poslední dobou možná trochu pozapomínalo, nicméně nikdo nepochyboval o tom, že bychom se měli dočkat jejího dalšího pokračování. Několik let staré zvěsti doháněly fanoušky k fantastickým spekulacím, co si na nás bývalý Westwood, nyní EA Los Angeles, připraví. Těsně před letošní E3 pak byl titul definitivně potvrzen a na samotné výstavě pak ve velmi rané verzi i předveden. Nakonec se ukázalo, že zakladatelé RTS žánru se svých kořenů nehodlají ani za nic pustit a až na grafickou stránku věci bude jejich nový kousek v mnohém podobný svým předchůdcům, v čele s Dunou 2.

Vůdce NODu, dobře známý holohlavec Kane, zatím za neobjasněných okolností povstal z hrobu, zlikvidoval vedení GDI a chystá se na drtivý útok. Země roku 2047 je v nebezpečí.

Poněvadž se nejedná o žádnou odnož série, stanou v popředí dění opět dvě znesvářené strany – a teď nemluvíme o ČSSD a ODS, nýbrž o NOD (zlí) a GDI (hodní). Vůdce NODu, dobře známý holohlavec Kane, zatím za neobjasněných okolností povstal z hrobu, zlikvidoval vedení GDI a chystá se na drtivý útok. Země roku 2047 je v nebezpečí. Tiberium, ta jedovatá, přesto nesmírně cenná surovina,Command and Conquer: Tiberium Wars se rozprostírá již po celém zemském povrchu. Někde je ho dokonce tolik, že zde normální lidé nemohou přežít. Tyto zóny jsou zbarveny červeně a patří pochopitelně NODu. Modré a žluté části jsou tiberiem poškozeny mnohem méně, čímž pádem patří GDI.

Pokud jste při tomto popisu pomysleli na rozdělení sil na světové mapě, obdobně jako tomu bylo v Battle for Middle Earth 2 od stejných vývojářů, jste rozhodně na správné stopě. O barevná území se strhne válka s mnoha, tiberiem danými specifiky – kupříkladu v zamořených zónách dojde k samovolnému poškozování jednotek. Tento mód bude během na dlouhou trať, při němž se rozpoložení sil může hodně často měnit a přelévat.

Samozřejmě, že bude k dispozici i příběhová kampaň. Vlastně rovnou tři – vždy sCommand and Conquer: Tiberium Wars jednou ze tří stran v popředí. Počkat, ze tří? Ale ano, vedle NODu a GDI se ve hře objeví ještě třetí partaj. Kdo nebo co to bude, nechtějí tvůrci, naneštěstí pro nás, zatím prozradit. Když už se ale odhodlali k tak tvrdému zásahu, do jednoho z nejlépe zavedených příběhových pozadí na herním poli, musí k tomu mít moc dobrý důvod. Nemusíme se tak bát de facto zbytečné strany, sloužící jen k tomu, aby se Electronic Arts mohlo na obalu chvástat se třemi kohouty na smetišti.

Prostředí sice na první pohled působí stroze, což je dáno jeho značnou zasmušilostí, způsobenou apokalyptickou devastací země, ale je to jen zdání – města, v nichž se příběh bude odehrávat především, jsou vystavěna s citem pro detail

Mnohem ochotnější, co se týče informací, byli hoši v otázce jednotek. Na E3 byl prezentován jeden level, ve kterém se do boje chystaly obří Mamoth tanky GDI, Orca helikoptéry křižovaly nebe a dvě letadlové lodě se hezky sunuly napříč oceánem. Jednoduše řečeno, narazíme na staré i nové stroje, jichž bude pěkná spousta a i na nich se ukáže obrovská moc grafického enginu (byl použit již v Battle for Middle Earth 2, ovšem pro potřeby CaC doznal mohutných vylepšení). Hlavně animace vypadaly jako z jiného světa – Orcy rozviřovaly prach, budovy se po náletu zbořily Command and Conquer: Tiberium Wars přesně tak, jak bychom s našimi chatrnými znalostmi fyziky předpokládali a v tom všem idylicky projíždějí Harvestery a obřími kleštěmi sklízí tiberium. Prostředí sice na první pohled působí stroze, což je dáno jeho značnou zasmušilostí, způsobenou apokalyptickou devastací země, ale je to jen zdání – města, v nichž se příběh bude odehrávat především, jsou vystavěna s citem pro detail, takže ani po této stránce se nemáme čeho bát.

Jistě si pamatujete, že Command and Conquer: Generals jako první v sérii tak trochu nešťastně vyrukoval s in-game animacemi, na což zmlsaní fanoušci nebyli zvyklí, ba ani zvědaví. Naštěstí v novém trendu nebude nadále pokračováno a vrátí se staré pořádky v podobě hraných sekvencí, do jejichž výpravy bylo nacpáno skutečně hodně peněz, čímž pádem by konkurenci měly zašlapat do země.

Jak už bylo řečeno, herně se příliš nezmění. Namísto kdovíjakých obřích bitev,Command and Conquer: Tiberium Wars které by naše počítače v odpovídající kvalitě stejně nevykreslily, zůstane u menších potyček maximálně několika desítek jednotek. Ty by pak měly být pěkně svižné a odehrávat se v přehledném prostředí. Chcete-li přesto přese všechno slyšet nějaké novinky, snad vás nezklameme, protože i ty se nám z vývojářů podařilo vypáčit. Pravda, nejedná se o žádný zázrak, ale i tak zjištění, že základny budou mobilní, aby mohly reagovat na nová těžiště tiberia nebo že bude možné spojit dvě jednotky do jedné a získat tím jakousi superzbraň, potěší.

Momentálně se Command and Conquer: Tiberiu Wars nachází zhruba ve 30% svého, zajisté ještě dlouhého vývoje.

Momentálně se Command and Conquer: Tiberiu Wars nachází zhruba ve 30% svého, zajisté ještě dlouhého vývoje. Termín vydání byl poměrně laxně stanoven na rok 2007, my pak tipujeme jeho konec, takže tento článek berte jen jako ochutnávku toho, co nás teprve čeká. A teď nemyslíme ani tak samotné vypuštění hry, jako spíše příval nových informací, o které vás rozhodně neochudíme. Byla by to totiž obrovská škoda. Ačkoliv totiž půjde o v zásadě obyčejnou realtime strategii, někdejší Westwood, i to, co z něj teď zbylo, nás vždycky přesvědčil o své jedinečné schopnosti vytvářet špičkové kousky právě v tomto žánru. Command and Conquer měl navíc vždycky ono nevysvětlitelné kouzlo, kvůli kterému ho hrály a ještě pořád hrají miliony lidí. Autoři se navíc snaží vyslyšet přání zákazníků a rozhodli se ještě více vrátit ke kořenům zakomponováním videosekvencí. A to se cení.

Index očekávání: 90%

Autor:


Témata: Electronic Arts

Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Další z rubriky

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

V Hitmanovi 2 můžete mlátit lidi chlazeným tuňákem po hlavě. První dojmy

Hitman 2

Po ukončení spolupráce mezi IO Interactive a vydavatelstvím Square Enix to se slavným plešatým zabijákem vypadalo...

Ulov si monstrum a zkus to přežít. První dojmy z Hunt: Showdown

Hunt: Showdown

Přežil jsi, abys zemřel příště. Lovec je ve světě Hunt: Showdown odpočitatelná položka a zároveň to nejdůležitější, co...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz