Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Command and Conquer: Tiberium Wars

  12:07aktualizováno  25. října 7:42
Mezi prsty nám ulpělo množství nových poznatků o jedné z nejočekávanějších realtime strategií dneška. A jelikož jsou opravdu zajímavé, rozhodli jsme se je sepsat a poskytnout vám je k prozkoumání.

Tiberium Wars Těžko bychom v dílnách herních vývojářů hledali očekávanější strategii, než je pokračování kultovní série Command and Conquer s podtitulem Tiberium Wars. Spolu s Warcraftem a Age of Empires se právě tato sága řadí k nejpopulárnějším RTS všech dob, a zatímco oba největší konkurenti do jisté míry spí nebo živoří, šlape EA Los Angeles, tedy studio, kam se uchýlilo mnoho zaměstnanců uzavřeného Westwoodu, řádně do pedálů. A jelikož se za poslední dobu vyrojilo množství zajímavých materiálů, rozhodli jsme se pro vás připravit masivní preview.

Kane se těší nejlepšímu zdraví a vymýšlí doopravdy ďábelské plány.“

Příběh hry se odehrává v roce 2047, což je přesně dvacet let poté, co skončil poslední CaC datadisk Firestorm. Ve světe panuje zrádný klid. Global Defense Initiative (GDI), tedy jakási variace na NATO budoucnosti, vyvinula novou technologii, jejímž prostřednictvím lze dekontaminovat tiberiem zamořené části země. Tato esence totiž nepřináší jen spousty energie, ale také smrt způsobující nebezpečí. Náboženskoteroristická organizace NOD se musí zaobírat více interními potyčkami o moc a nikdo neví, co je s charismatickým vůdcem Kanem. Mike Verdu nám to ale rád prozradil:Tiberium Wars „Kane se těší nejlepšímu zdraví a vymýšlí doopravdy ďábelské plány.“ Jako by to neznamenalo pro GDI dost nebezpečí, objeví se na scéně ještě třetí, dosud blíže nespecifikovaná, strana, která se do celého konfliktu významně zapojí – spekuluje se o mimozemské rase. Skvělou zprávou je, že se opět můžeme těšit na parádní hrané filmečky mezi misemi, které nám budou vyprávět příběh. Mělo by jich být kolem hodiny.

Děj by měl mít pouze jediný konec, ovšem podle autorů bude záležet na tom, jak se k němu dopracujete. Na mnoha místech kampaně dostanete na výběr z několika cest. Obě kampaně, za GDI i NOD, pak sledují zhruba stejné události, ale pochopitelně vždy z jiné perspektivy, což hru činí mnohem atraktivnější. Ptáte se, kde je ona třetí frakce? „Toto tažení se vám zpřístupní teprve tehdy, kdy dohrajete obě tradiční kampaně,“ vysvětluje Verdu.

Tiberium Wars Vedle interesantní zápletky by k dalšímu hraní měl motivovat především flexibilní systém kampaní, tzv. Theater of War, tedy válečné divadlo. Hra je totiž rozdělena do mnoha geografických regionů, přičemž v každém dostanete jeden hlavní úkol, ale je na vás, jak se k němu dopracujete skrz sérii menších misí. Příklad: na východním pobřeží USA musíte v GDI kampani osvobodit Washington. Na začátku máte v zásadě dvě možnosti, buď se rozhodnete pro ovládnutí letiště nebo dobudete přístav. Kdo se rozhodne pro první popsanou variantu, získá leteckou sílu, ale bude se muset obávat útoků válečných lodí. Druhá možnost z vás zase udělá pána moří, ale zabarikáduje přístup k letectvu. Ale abyste Washington osvobodili, budete nakonec stejně muset kontrolovat jak letiště, tak přístav – jde jen o to, jakým směrem učiníte první krok. „Hráč nikdy nesmí mít pocit, že o něco přichází,“ ospravedlňuje Verdu tento přístup. EA Los Angeles plánuje pro každou z kampaní zhruba pět hlavních úkolů, rozdělených do čtyř až šesti misí.

Obě kampaně, za GDI i NOD, pak sledují zhruba stejné události, ale pochopitelně vždy z jiné perspektivy, což hru činí mnohem atraktivnější.

Tiberium Wars Jistě vás zajímá, jak vypadá ovládání. Inu, klasického vertikálního menu na pravé straně obrazovky se nezbavíme, ovšem tvůrci udělali i jisté pokroky. Stejně jako kdykoliv předtím opět budete moci objednávat budovy, ať jste kdekoliv na mapě. Ale když na některou z budov kliknete, zobrazí se nabídka, co všechno s ní a v ní lze vyvádět. Jaké jednotky stavět a kterými upgrady ji vylepšovat. Navíc bychom měli mít možnost budovat hned několik stavení najednou, což by však mělo jít jen v případě, že budeme disponovat dostatkem jeřábů. Další změna pak spočívá ve zobrazení speciální schopností každé nakliknuté jednotky právě pod tradičním menu.

Ano, speciální schopnosti. Na rozdíl od předchůdců, kde byli tanky i vojáci naprosto rigidní a víceméně nezajímaví, dostanou nyní takřka všechny jednotky do vínku nějaký ten trik. Kupříkladu odstřelovači už se nehodí pouze k likvidování nepřátelské pěchoty, ale nově označují i cíle pro útoky artilerie. Guardianova hlavní funkce je sice převoz vojáků, ovšem přitom může pokládat i nepříjemné miny. Opravárenské vozítko seTiberium Wars zase může přeměnit v pevné stanoviště s přistávací dráhou a raketovou věží. Ideální na zabezpečení odlehlých tiberiových plantáží. A nakonec třeba stará známá Orca dokáže vystřelovat miniaturní senzory na nepřátelská vozidla, jejichž okolí pak na mapě vidíte zcela jasně.

To jsme si popsali v zásadě jednotky GDI, ale prezentovány byly už i vymoženosti z repertoáru NODu. Kanova armáda tak bude vyztužena obzvlášť silným Vertigo Bomberem, což je zřejmě nejsilnější jednotka ve vzduch-země oblastí, ovšem se svým slaboučkým kulometem nemá šanci proti vzduch-vzduch raketám, takže jsou ideálním cílem pro GDI stíhačky jménem Firehawk. Ano, starý dobrý princip kámen-nůžky-papír zůstal zachován. I proto je třeba oblíbený plamenometný tank skvěle využitelný proti pěchotě, ale jednotky, co dostřelí trochu dál, z něj mají snadnou kořist. Co se týče designu armád, tak na celé čáře vítězí stylový NOD, na němž se návrháři vyřádili – černě se lesknoucí barvy ve spojení s mnoha organickými Tiberium Wars formami působí jednoduše perfektně. Oproti tomu GDI se drží při zemi a nevypadá tak zrovna přitažlivě. Jak dopadne třetí frakce, není ještě jasné. Mike Verdu se ale nechal slyšet v tomto smyslu: „Jejich celé zjevení, od vzezření až po taktiku, bude naprosto netradiční. Budou moci spojit dvě jednotky, aby získali zcela novou zbraň.“

Další změna pak spočívá ve zobrazení speciální schopností každé nakliknuté jednotky právě pod tradičním menu.

Když už jednotky disponují tím množstvím specialitek, nemohou se nechat zahanbit ani budovy. V první linii vynalézáte samozřejmě nejrůznější upgrady, jako je railgun, nová brnění pro pěchotu atd. Působivý je fakt, že každý upgrade se na jednotce vizuálně projeví. Mnoho budov pak potěší zvláštními funkcemi. Radarová stanice tak má hned tři druhy letecké podpory. Buď vyšle průzkumnou jednotku Pitbull bugin, nebo tým sniperů, potažmo pak plošné bombardování. Ale to všechno je nic vůči zbraním hromadného ničení – GDI má mocný iontový paprsek, NOD pak klasickou atomovku. A vězte, že takové výbuchy jste ještě neviděli!

Tiberium Wars Velmi silný element si nyní zahraje i vodstvo. Přes řeky bude možné stavět mosty a také je samozřejmě ničit. To všechno ale jen na předem určených místech. S vodou se samozřejmě pojí i lodě, které by konečně neměly chybět, ať už to budou transportéry nebo obří válečné křižníky. Nicméně nepočítejte s tím, že si jejich počet či druhy nějak ovlivníte. Počty ovlivní zadání mise, případně nějaké ty vedlejší úkoly, které splníte nad rámec nutnosti. Chybět by neměly ani neutrální budovy sloužící coby útočiště řadovým vojákům, kteří za jejich stěnami mohou najít úkryt.

Nebudeme si zastírat, že na první pohled nás nejvíce ohromí grafika, která na RTS poměry nevídaná. Kouřové efekty jako z Call of Duty 2, voda jako by vypadla z Oblivionu a jednotky nevypadají o mnoho hůře než v Battlefieldu 2. Prostě paráda. Akorát dosud zveřejněná videa a obrázky trochu napovídají o nepříliš atraktivních prostředích, ovšem tvůrci slibují, že i na tomto aspektu ještě zapracují. Stejně tak je ve fázi mohutného testingu i multiplayer, protože EA ze hry pochopitelně chce mít i síťového krále, nejlépe pak progamingového. Chystají se žebříčky, příjemný interface, ale i jakási „televize,“ jejímž prostřednictvím budeme moci sledovat bitvy těch největších mistrů v reálném čase.

Chybět by neměly ani neutrální budovy sloužící coby útočiště řadovým vojákům, kteří za jejich stěnami mohou najít úkryt.

Proto všechno působí Tiberium Wars nesmírně lákavě, a přestože se jedná de facto o starý koncept v hodně moderním hávu, pořád nás láká k hutnému propaření, které však zřejmě nenastane dříve, než v polovině příštího roku. Na přesné termíny jsou autoři skoupí a raději se soustředí na pečlivý vývoj. Nebudeme je tedy rušit, ale nevylučujeme, že se jim ještě někdy nepodíváme pod pokličku.

Index očekávání: 95%

Autor:


Témata: Call of Duty, Loď, Raketa

Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Saúdská Arábie zakázala desítky videoher, neunikl ani třetí Zaklínač

Zaklínač 3: Divoký hon

Saúdská Arábie zakázala sedmačtyřicet videoher v reakci na sebevraždu dvou dětí. Důvodem je podezření, že sebou nechaly...

Další z rubriky

Ulov si monstrum a zkus to přežít. První dojmy z Hunt: Showdown

Hunt: Showdown

Přežil jsi, abys zemřel příště. Lovec je ve světě Hunt: Showdown odpočitatelná položka a zároveň to nejdůležitější, co...

V Hitmanovi 2 můžete mlátit lidi chlazeným tuňákem po hlavě. První dojmy

Hitman 2

Po ukončení spolupráce mezi IO Interactive a vydavatelstvím Square Enix to se slavným plešatým zabijákem vypadalo...

Hordy zombie a mumie. Strange Brigade už ani nemůže být béčkovější

Strange Brigade

Strange Brigade je bezduchá kooperativní akce, v níž jde jen o nekonečné střílení zástupů nepřátel. I takové hry jsou...



Najdete na iDNES.cz