Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Commandos 3 - pár správných chlapů

  12:00aktualizováno  11:36
Potřetí se vydáváme do nacistického Německa, abychom pomohli vyhrát druhou světovou válku. Budou Commandos 3 výrazně odlišní od druhého dílu? Zdá se, že ano - kvalitnější příběh, výpravnost a lepší efekty jsou minimálně třemi razítky pokroku, a k tomu připočítejte variabilní vyprávění.

Commandos 3Odklon herního průmyslu od fantastických reálií fantasy vesmírů podpořilo vynikající zpracování života anglických výsadkářů za druhé světové války, hra Commandos (1998) a její přímé pokračování Commandos 2: Men of Courage (2001). Americká verze prvního dílu "vyhrála" striktní zákaz vydání v Německu, kvůli použití hákového kříže na texturách a vcelku nevyhnutelnému střílení německých nacistů. Korektní verze (bez hákových křížů, krve a mrtvol) ovšem zaznamenala velký úspěch. Hratelnost obou produktů a z toho plynoucí vysoká popularita je zapříčiněna věrohodnými historickými fakty, propracovanou grafikou a skutečností, že mise nabízí více taktických řešení a nenutí hráče hrát podle předem nadefinovaného postupu. Jakmile se narodí zlaté prase, nebo někdo objeví zlatou žílu, dá se s téměř stoprocentní jistotou počítat s pokračováním. Proto byla jen otázka času, kdy se objeví Commandos 3. Stalo se tak na výstavě E3, odkud jste již mohli vidět trailer a obrázky. Na vývoji se podílí čtyřicítka vývojářů a dokonce ani s tímto pracovním nasazením nebude produkt vydaný před létem 2003.

Vylidněné domy, vražedné výbuchy
Jak je vidět, grafika se změnila k lepšímu. Programátoři z Pyro Studios vzali starý engine Commandos 2 a vložili do něj řadu moderních technologií, zejména co se efektů týče. Těšit se můžeme na změny počasí vyvolávající husí kůži, větší množství fragmentů při explozích a jemnější světelné přechody. Dopilována byla také animace skriptovaných předmětů - projíždějících Commandos 3vlaků, nalétávajících letadel a tak podobně. Přes výrazné změny v grafických prvcích zůstává klasický výhled seshora dolů nezměněn - s láskou vytvářená ruční grafika se do rotujícího, zoomujícího, realtimeového a hyper-mega-přelomového engineu nehodí. Takový přístup nepřímo dokumentuje návrhářské zaměření na vyprávění příběhu. "Zatím vám nemůžu nic říct, je to tajné," smál se jeden z designérů na diskusním fóru. Přesto rámcové umístění známe.

Němci za řekou!
Větší důraz je evidentně vložený do propracovaných příběhových linií - tři kampaně zpracovávají invazi dne D na pláži v Normandii, šolíchání na francouzsko německých územích s návštěvou hlavního stanu gestapa poblíž Berlína a střetnutí Rusů a Němců v památné bitvě o Stalingrad, při které se město proměnilo v ruinové pole. Historicky erudovaní návrháři použili prvky z dokumentárních filmů a historických velkofilmů, jmenovitě inspirace Nepřítelem před branami (Stalingrad) od Jean Jacquese Annauda nebo Zachraňte vojína Ryana (Den D) se přímo nabízí. Každou kampaň rozděluje dvacítka misí, ovšem s variabilními situacemi, vyplývajícími z předchozích herních akcí. Narozdíl od minulé "bonusové" manipulace s vozidly, používá trojka různé tanky a džípy k přímému řešení klíčových problémů. Omezenost bojového repertoáru vyřešili návrháři přidáním nové série výbušnin a několika zbraněmi. V hlavních rolích se objevuje šestice vojáků známá z minulého dílu, a to dovoluje důkladnější zaměření na atmosféru, která vždy plynula především ze stylové grafiky a realismu prostředí.

Commandos 3Před dubem, za tankem
Procházka růžovým sadem bude po sté nudná, zatímco procházka sadem, kde za každým stromem číhá nácek a řídí své chování podle vizuálního kontaktu s hráčem, se stane dobrodružstvím. Výsledek mise bude opět ovlivňovat počasí a psychologie jednotlivých nepřátel, kteří zůstávají v předvídatelných škatulkách: nacista, gestapák, gestapácký pes, oberführer a tak podobně. Na konci kampaní čeká závěrečný boss, ke kterému se dostanete jen po překonání několika mini-bossů. Zde se Commandos 3 přibližují více arkádě. Nezanedbatelným prvkem je síťová hra ve formě Deathmatche, podle designéra Pereze prý revoluční. Po úspěchu Neverwinter Nights je velmi pravděpodobné, že i ostatní společnosti vypustí editory pro hraní individuálních misí přes internet, a tak možná budeme překvapeni - ovšem, to je pouhá spekulace, založená na odpozorovaném efektu úspěšné laviny. Kombinací samozřejmé taktiky, dobrodružného ladění, vlastního uvažování a pronikání na nepřátelské území by se mělo dosáhnout výborně vyváženého dílka, zasluhujícího potlesk již předem. Nebuďme ale přehnaně optimističtí - do vydání zbývá minimálně rok a to, co platilo na letošní E3, nemusí platit na další. Tak už to v herním průmyslu chodí.

Autor:


Témata: Letadlo, Vlak


Nejčtenější

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Další z rubriky

Wolfenstein II: The New Colossus
S PC verzí Wolfensteina II budete velmi spokojeni, slibuje vývojář

Koncem října se vrátí B.J. Blazkowicz, aby konečně vyhnal z Ameriky nacisty, kterým se v alternativní realitě podařilo vyhrát druhou světovou válku. Vývojáři...  celý článek

Tomb Raider slaví 20 let speciální edicí
Která herní hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč?

Na herní kvíz, v němž jsme poznávali herní hrdinky jen podle obrázků, navazujeme anketou. Podělte se s ostatními, která hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč.  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.