Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Commandos 3 - pár správných chlapů

  12:00aktualizováno  11:36
Potřetí se vydáváme do nacistického Německa, abychom pomohli vyhrát druhou světovou válku. Budou Commandos 3 výrazně odlišní od druhého dílu? Zdá se, že ano - kvalitnější příběh, výpravnost a lepší efekty jsou minimálně třemi razítky pokroku, a k tomu připočítejte variabilní vyprávění.

Commandos 3Odklon herního průmyslu od fantastických reálií fantasy vesmírů podpořilo vynikající zpracování života anglických výsadkářů za druhé světové války, hra Commandos (1998) a její přímé pokračování Commandos 2: Men of Courage (2001). Americká verze prvního dílu "vyhrála" striktní zákaz vydání v Německu, kvůli použití hákového kříže na texturách a vcelku nevyhnutelnému střílení německých nacistů. Korektní verze (bez hákových křížů, krve a mrtvol) ovšem zaznamenala velký úspěch. Hratelnost obou produktů a z toho plynoucí vysoká popularita je zapříčiněna věrohodnými historickými fakty, propracovanou grafikou a skutečností, že mise nabízí více taktických řešení a nenutí hráče hrát podle předem nadefinovaného postupu. Jakmile se narodí zlaté prase, nebo někdo objeví zlatou žílu, dá se s téměř stoprocentní jistotou počítat s pokračováním. Proto byla jen otázka času, kdy se objeví Commandos 3. Stalo se tak na výstavě E3, odkud jste již mohli vidět trailer a obrázky. Na vývoji se podílí čtyřicítka vývojářů a dokonce ani s tímto pracovním nasazením nebude produkt vydaný před létem 2003.

Vylidněné domy, vražedné výbuchy
Jak je vidět, grafika se změnila k lepšímu. Programátoři z Pyro Studios vzali starý engine Commandos 2 a vložili do něj řadu moderních technologií, zejména co se efektů týče. Těšit se můžeme na změny počasí vyvolávající husí kůži, větší množství fragmentů při explozích a jemnější světelné přechody. Dopilována byla také animace skriptovaných předmětů - projíždějících Commandos 3vlaků, nalétávajících letadel a tak podobně. Přes výrazné změny v grafických prvcích zůstává klasický výhled seshora dolů nezměněn - s láskou vytvářená ruční grafika se do rotujícího, zoomujícího, realtimeového a hyper-mega-přelomového engineu nehodí. Takový přístup nepřímo dokumentuje návrhářské zaměření na vyprávění příběhu. "Zatím vám nemůžu nic říct, je to tajné," smál se jeden z designérů na diskusním fóru. Přesto rámcové umístění známe.

Němci za řekou!
Větší důraz je evidentně vložený do propracovaných příběhových linií - tři kampaně zpracovávají invazi dne D na pláži v Normandii, šolíchání na francouzsko německých územích s návštěvou hlavního stanu gestapa poblíž Berlína a střetnutí Rusů a Němců v památné bitvě o Stalingrad, při které se město proměnilo v ruinové pole. Historicky erudovaní návrháři použili prvky z dokumentárních filmů a historických velkofilmů, jmenovitě inspirace Nepřítelem před branami (Stalingrad) od Jean Jacquese Annauda nebo Zachraňte vojína Ryana (Den D) se přímo nabízí. Každou kampaň rozděluje dvacítka misí, ovšem s variabilními situacemi, vyplývajícími z předchozích herních akcí. Narozdíl od minulé "bonusové" manipulace s vozidly, používá trojka různé tanky a džípy k přímému řešení klíčových problémů. Omezenost bojového repertoáru vyřešili návrháři přidáním nové série výbušnin a několika zbraněmi. V hlavních rolích se objevuje šestice vojáků známá z minulého dílu, a to dovoluje důkladnější zaměření na atmosféru, která vždy plynula především ze stylové grafiky a realismu prostředí.

Commandos 3Před dubem, za tankem
Procházka růžovým sadem bude po sté nudná, zatímco procházka sadem, kde za každým stromem číhá nácek a řídí své chování podle vizuálního kontaktu s hráčem, se stane dobrodružstvím. Výsledek mise bude opět ovlivňovat počasí a psychologie jednotlivých nepřátel, kteří zůstávají v předvídatelných škatulkách: nacista, gestapák, gestapácký pes, oberführer a tak podobně. Na konci kampaní čeká závěrečný boss, ke kterému se dostanete jen po překonání několika mini-bossů. Zde se Commandos 3 přibližují více arkádě. Nezanedbatelným prvkem je síťová hra ve formě Deathmatche, podle designéra Pereze prý revoluční. Po úspěchu Neverwinter Nights je velmi pravděpodobné, že i ostatní společnosti vypustí editory pro hraní individuálních misí přes internet, a tak možná budeme překvapeni - ovšem, to je pouhá spekulace, založená na odpozorovaném efektu úspěšné laviny. Kombinací samozřejmé taktiky, dobrodružného ladění, vlastního uvažování a pronikání na nepřátelské území by se mělo dosáhnout výborně vyváženého dílka, zasluhujícího potlesk již předem. Nebuďme ale přehnaně optimističtí - do vydání zbývá minimálně rok a to, co platilo na letošní E3, nemusí platit na další. Tak už to v herním průmyslu chodí.

Autor:


Témata: Vlak

Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...



Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Další z rubriky

Patrick Stewart namluví polskou hru o segregaci

My Memory of Us

Chystaná plošinovka My Memory of Us v naivně optimistické grafice zpracovává těžké téma z období druhé světové války....

Další Dishonored jen tak nebude, značka je uložená k ledu

Dishonored: Death of the Outsider

Vývojáři z Arcane Studios minimálně v několika příštích letech neplánují návrat do působivého města Dunwall. Přednost...

Stone bude detektivka se zhulenou koalou v hlavní roli

Stone

Chystaná adventura Stone vychází z klasických noriových detektivek, odehrává se však ve zvířecím světě.



Najdete na iDNES.cz