Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Commandos: Strike Force - dojmy z dema

  12:20aktualizováno  24. února 11:09
Velice očekávaný nový díl Commandos s sebou přináší nejen třetí rozměr, ale také změnu žánru na FPS. Neuškodí to této geniální sérii od španělských Pyro Studos? Na to jsme se snažili přijít při hraní čerstvé demoverze.

Commandos: Strike ForceVelice očekávaný nový díl Commandos s sebou přináší nejen třetí rozměr, ale také změnu žánru na FPS. Neuškodí to této geniální sérii od španělských Pyro Studos? Na to jsme se snažili přijít při hraní čerstvé demoverze.

Sérii Commandos jsem věrný od samotných začátků a každý díl se mi líbil. Od třetího dílu z roku 2004 už ale uběhl nějaký ten pátek, takže něco nového by to přeci jenom chtělo. Po oznámení Strike Force jsem radostí div nezavýskl, ale v zápětí jsem dostal ledovou sprchu, když vývojáři oznámili, že nový díl bude 1st person akce. Něco takového jsem si nedovedl ve spojení s Commandos dost dobře představit a moje obavy, že se vše okamžitě zvrhne do střílečky typu Call of Duty nebo Medal of Honor, potvrdily i první trailery, které jsem shlédl. Před pár dny byla vypuštěna oficiální demoverze a mě to nedalo, abych ji nevyzkoušel. Není to naštěstí tak tragické, jak jsem se obával, ale popořadě.

Commandos: Strike Force Commandos: Strike Force Commandos: Strike Force

Commandos: Strike ForceDemoverze obsahuje dvě velice krátké mise, které se sice dají dohrát během chvíle (každá je maximálně na 10-15 minut), ale dávají celkem dobrou představu, co nás v plné verzi čeká a nemine. První mise nazvaná „Time for Action!“ zavede hráče do zasněženého Norska a ukazuje přesně tu akční část, které jsem se bál. Na tuto misi je k dispozici Zelený Baret a Sniper, mezi kterými se můžete libovolně přepínat, ale s druhou postavou je dobré se vždy začít na bezpečné místo, protože je z ní snadný terč. V této misi není čas na jakékoliv strategizování a i kdyby byl, je to zbytečné. Stačí prostě s Baretem střílet nabíhající nácky, sem tam se přepnout na Snipera a vyčistit okolí a to je vše. Klasická akce, kterých je v poslední době jako máku. Ne že by se to hrálo špatně, ale ke Commandos mi to prostě moc nesedí, takže doufám, že tyto mise nebudou v plné hře převažovat.

Samozřejmostí je okrádání těch Helmutů o uniformy, díky čemuž se lze procházet před nepřáteli s trošku větší parádou. Důležitou roli hrají i hodnosti.

Tichý pohyb, základ úspěchu
V druhé misi, nazvané „Infiltrate Enemy Lines“ se podíváte do Francie v nočních hodinách a v kůži špióna projdete nepřátelským územím. Je sice na vás, zda to bude stejnou cestou jako v první misi nebo pěkně potichu, jak se na Comnandos sluší a patří, ale tato mise k tichému splnění přímo vybízí. Commandos: Strike ForcePodle mého názoru se jedná o tutoriálovou misi z plné hry, protože na mnoha momentech se hra přeruší a krátká enginová animace vám ukáže, co je váš další cíl a jakým způsobem ho máte dosáhnout. Nejprve vás hra naučí velice účinný způsob zabití pomocí škrtící struny, který je tichý a rychlý, ale musíte se k nepříteli připlížit tiše a zezadu. Jak to ale udělat, pokud stojí blízko stěny a nelze ho takto zneškodnit? Maličkost, stačí před něj hodit minci a až se otočí, můžete si na struně udělat další zářez :-). Samozřejmostí je okrádání těch Helmutů o uniformy, díky čemuž se lze procházet před nepřáteli s trošku větší parádou. Důležitou roli hrají i hodnosti – pokud máte hodnost větší, než voják, který na vás civí, je všechno v pořádku. Pokud máte stejnou, pojme podezření a zůstanete-li v jeho zorném poli po delší dobu, odhalí vás, kdežto oficír s větší hodností vás prokoukne okamžitě, takže je dobré se mu. K likvidaci nepřátel je ale k dispozici více prostředků. Demo dává ještě možnost použít účinný plynový granát, ale určitě ho použijte pouze s nasazenou plynovou maskou. V plné verzi bude snad způsobů ještě více. Co se týká zbraňového arsenálu, nepřekvapí vás zde nic. K dispozici jsou klasické dobové kousky jako BAR, MP-40 nebo Mauser, prostě klasika.

Commandos: Strike Force Commandos: Strike Force Commandos: Strike Force

Commandos: Strike ForceVychytané mise?
V původních Commandos záleželo na poloze každého nepřátelského vojáka, bylo nutné pečlivě sledovat jeho trasu a zjistit, kdy na něj nikdo nekouká a rychle ho odklidit z cesty. Byl jsem proto zvědavý, jak se s tím tvůrci vypořádají ve 3D. V akční misi se toho o tom moc zjistit nedalo, ale mise ve Francii k tomu přímo vybízela. Bohužel jak jsem se obával, není k dispozici žádný „pohled seshora“, kterým by se daly pohyby stráží vypozorovat a vše tak musíte vidět buď vlastníma očima nebo zjistit podle kompasu, který nepřátelské vojáky znázorňuje červenou šipkou, logicky ukazující ve směru jejich pohledu. Také umělá inteligence na mě moc velký dojem neudělala. Ve chvíli, kdy jsem se prozradil, stáli vojáci na místě a stříleli po mně, ale nepodnikli žádné kroky, aby se ke mě dostali blíž nebo se pokusili o krytí při opětování palby.

>> Stahujte demoverzi (638 MB) <<

Další věc, na kterou jsem docela nadával, je nereálné mizení těl mrtvých vojáků. Pokud někoho zneškodníte, zůstane jeho mrtvola ležet na místě a zhruba za půl minuty zmizí (pokud mu ale vezmete uniformu, zmizí ihned). Vzít mrtvolu a odtáhnout ji do stínu na bezpečné místo tu vůbec NEJDE! Tato základní funkce, bez které si snad Commandos ani nelze představit, tak míru realičnosti značně snižuje.

Commandos: Strike Force Stejně detailní jako dříve?
U předchozích dílů Commandos byla míra detailů občas až neuvěřitelná, ale jak to dopadne po přechodu do 3D? Bohužel demoverze neumožňuje změnit rozlišení a hrát tedy nelze jinak, než v přednastavených 800x600. V tomto rozlišení hra ale nevypadala vůbec špatně, i když sem tam byla nějaká ta kostrbatost přeci jenom znát. Mise v Norsku vypadala ale graficky velice hezky, bohužel díky své malé velikosti toho moc k posuzování nebylo. U druhé mise je to ještě horší, protože bylo vše zahaleno do roušky noci a ke koukání toho opravdu nebylo mnoho. Celkově vzato ale grafika není žádný hnus a při větším rozlišení by mohla být velice hezká.

Co říci závěrem? Nový díl Commandos bude něco jiného, než předchozí díly, což ale neznamená, že by se mělo jednat o špatnou hru, spíše naopak. Demoverze jasně ukazuje, že situace lze řešit jak hrubou silou, tak pěkně potichu a jsem opravdu zvědavý, jak to bude skloubeno v plné verzi. Zatím to vypadá celkem slibně...

Index očekávání: 70%

Autor:


Témata: Call of Duty

Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Další z rubriky

Cyberpunk 2077 vyjde i s českými titulky. Jen pořád nevíme kdy

Cyberpunk 2077

Až jednou v daleké budoucnosti konečně vyjde hra Cyberpunk 2077 od autorů Zaklínače 3, bude to i s českými titulky.

Nová americká show kombinuje politickou debatu s hraním videoher

Reportér David Weigel (vlevo) zpovídá kongresmana Matta Gaetze (vpravo) v...

Renomované americké noviny The Washington Post experimentují s novým druhem zpravodajského formátu, který kombinuje...

Konami zatrhlo výrobu portu hororu P.T., jeho autora však odměnilo

P.T.

Právníci firmy Konami zakázali distribuci už téměř hotového remaku hororové hry P.T. Jeho tvůrce však nemusí smutnit,...



Najdete na iDNES.cz