Dlouhé čekání na Company of Heroes 2 zapříčinily vývojářské ambice. Atmosféru války na východě totiž autoři chtěli umocnit patřičnými herními prvky, které vyžadovaly zcela nové technologie, a druhý díl tak vyjde po sedmi letech.
V Company of Heroes 2 údajně řada vojáků umrzne k smrti, pěchota mnohdy uvízne v hlubokých závějích a ledová voda pohřbí nejeden tank. Intenzita a brutalita hry se prý v druhém dílu jen stupňuje.
Extrémně nízké teploty byly pro boje na východní frontě tak zásadní, že je vývojáři označují za třetí stranu sporu a nazývají je "generálem Zimou". Podmínky totiž ve výsledku vytvářejí dynamičtější hru. Tank se například může propadnout na příliš tenkém ledu. Vše však postupem času opět zamrzá.
Hráči tak mnohdy musí čelit obtížným volbám. Vyšlete jednotky rychlejší cestou přes zamrzlou řeku, kde se pod nimi může prolomit led? Nebo raději zvolíte delší cestu, na které pro změnu někteří pěšáci umrznou?
Dynamické prostředí i herní fyzika zde pomáhají vytvářet příběh jednotlivých bitev. V jednom okamžiku může odstřelovač z budovy ohrožovat nepřátelskou jednotku, o pár minut později pak tank odstřelovače prostřelí budovou.
Historie jako nejlepší inspirace pro děj
Autoři si velmi cení historických podkladů, které válka na východní frontě skýtá. Ačkoliv v síťové hře bude možné bojovat za Německo i za Sovětský svaz, sólo kampaň se soustředí pouze na události z pohledu rudoarmějců.
Historické podhoubí tak nabízí dramatickou dějovou linku. Jak ostatně říkají vývojáři: "Když prohlásíme, že Rusové téměř prohráli, příliš novinek neodhalíme." Období v letech 1941 a 1942 totiž pro Sovětský svaz představovalo éru zoufalosti, a autoři hry se tak snaží zachytit jeho návrat téměř ze záhrobí.
Hernímu vývoji pochopitelně předcházela intenzivní informační rešerše. Vývojáři prý přečetli řadu knih a vycházeli zejména z textů východních autorů. Zásadní jsou prý práce válečných reportérů, které vývojářům přiblížily pocity běžných vojáků.
Značný vliv mělo i odtajnění ruských archivů. Dokumenty totiž druhou světovou válku přibližují z východního pohledu. Vývojáři navíc tvrdí, že řadu herních mechanik mnohdy inspirovaly krátké pasáže z literatury.
Některé změny v herním pojetí Company of Heroes 2 mohou na první pohled působit jako drobné úpravy. Vývojáři však zdůrazňují jejich dopad na taktickou rovinu hry. Například ploty pěchota v druhém dílu neobchází, ale přeskakuje.
Jinak funguje i viditelnost na mapě. Hra využívá systém, ve kterém je dohled jednotek ovlivněn prostředím. Hráč tak mapu vidí jen v rámci zorného úhlu jeho jednotek. To prý umožňuje osnovat nečekané útoky z boku i vytvářet důmyslné léčky.
Company of Heroes 2 vyjde pouze pro PC začátkem příštího roku.