Conflict: Desert Storm - válka v Zálivu

  • 19
Ráno 2. srpna 1990 překročilo hranice Kuvajtu více jak 300 000 iráckých vojáků. Anexe však nebyla úspěšná - následnou válku Irák prohrál. Svou zásluhu na tom měly i malé skupinky spojeneckých vojáků, kteří byli vycvičeni pro tajné operace na nepřátelském území. Čtyři z nich budete v této hře ovládat.

Conflict: Desert Storm Česká taktická akční hra Hidden & Dangerous 2 od společnosti Illusion Softworks ještě nevyšla a už se objevují informace o pěkné řádce titulů, jež se holedbají, že prý budou mnohem lepší. O takovémto hodnocení, které předchází vydání obou titulů, si můžeme pochopitelně myslet své, ale musíme uznat, že většina her zmíněných v těchto souvislostech vypadá opravdu zajímavě. Jednou takovou je i připravovaná taktická akce Conflict: Desert Storm, za níž stojí společnosti Pivotal Games a SCi. Jak již název napovídá, hra není zasazena do žádného fiktivního prostředí, nýbrž je inspirována skutečnými událostmi počátku devadesátých let. Protože však především mladší čtenáři nemusejí přesně vědět, o čem že je řeč, nebylo by na škodu zopakovat si pár historických údajů. Ráno 2. srpna 1990 překročilo hranice Kuvajtu více jak 300 000 iráckých vojáků. Vzhledem ke skutečnosti, že Kuvajt je zemí velice bohatou na ropu, vyvolal tento fakt vlnu nesouhlasu světových mocností, což nakonec vyústilo ve válku v Perském zálivu, která se do dějin zapsala též jako operace Pouštní bouře. Úspěch, jehož se spojenecká vojska dočkala, byl z nezanedbatelné části zásluhou malých skupinek speciálně vycvičených vojáků, kteří operovali na území nepřítele. A jednu takovouto skupinku dostanete do vínku i vy, přičemž si budete moci vybrat, zda to budou britští SAS, nebo zaoceánští Delta Force.

Conflict: Desert Storm Skupinku budou vždy tvořit čtyři vojáci - velitel, specialista na těžké zbraně a výbušniny, expert na infiltraci a elektroniku a nezbytný ostřelovač. Každý sice na určité úrovni ovládá všechny činnosti, ale specialista je ve svém oboru vždy pochopitelně nepřekonatelný. A postupem času bude ještě lepší a lepší. Proč? Protože zkušenosti získané v bojích se nasčítávají a odrážejí se ve vojákových schopnostech. Přijít tedy o veterána není žádná lahůdka - na jeho místo nastoupí nezkušený zelenáč a bude pěknou chvilku trvat, než se pořádně otrká.

V taktických akčních hrách, převážně v těch, kde ovládáte větší skupinku vojáků, je jednou z největších otázek, jak zajišťujete pohyb a koordinaci celého útvaru. U Conflict: Desert Storm se můžeme těšit na nejosvědčenější postup - tedy ovládáte přímo jen jednoho z vojáků a ostatní se řídí vašimi základními příkazy a vlastní AI. V případě potřeby se přitom můžete kdykoliv přepnout na jiného člena jednotky a ovládat zase jeho. Pokud se tvůrcům podaří umělou inteligenci správně naprogramovat a nedopustí se žádných závažných chyb, měli byste být tímto způsobem schopni provádět i složitější strategické prvky, jež by neměly v žádné taktické akci chybět (ale velice často chybějí).

Conflict: Desert Storm A jak bude vypadat skladba misí? Protože je hra zpracována na motivy skutečné události, asi nás nijak nepřekvapí, že ani vaše úkoly nejsou fiktivní (i když je ve skutečnosti asi neplnila jedna a tatáž jednotka :o)). Jejich škála by měla být opravdu rozmanitá, takže dojde jak na zběsilé přestřelky, tak i na opatrné plížení, střílení ze zálohy, likvidaci klíčových objektů či osob nebo na obranu města. Pohybovat se budete v množství různých prostředí - v pouštích, oázách či městské zástavbě, zkrátka všude, kam vás povinnost zavolá.

Mohli bychom již končit, ale ještě jsme si neřekli nic o technickém zpracování. O tom toho není moc známo, svůj názor si můžeme udělat jen podle zveřejněných screenshotů či traileru. To je samozřejmě velice ošidné, ale uznejme, že zatím vypadá hra velice zajímavě. Otázkou však je, jaká bude interaktivita prostředí, hardwarové požadavky a spousta dalších drobností, které určují, zda bude mít hra úspěch, nebo jestli upadne v zapomnění. Zatím držme tvůrcům palce, ať se jim jejich dílo podaří a ať nám v květnu roku 2002 ukáží, nakolik dokázali zužitkovat potenciál platforem PC, PS2 a Xbox.


Témata: Xbox