Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Conker : Live & Reloaded

  12:00aktualizováno  1. září 5:25
Svérázný chlupatý hrdina se vrací ve stejné formě, v jaké jsme ho poznali již před lety. Je to dobře nebo špatně? Ať tak či tak, pod roztomilou tvářičkou se stále skrývá drsná duše životem ošlehaného mariňáka.

Conker : Live & Reloaded Když jsem se před třemi lety dozvěděl, že legendární vývojářský tým Rare, který vytvářel hry více jak jedno desetiletí exkluzivně pro japonského giganta Nintendo, přechází pod křídla Microsoftu byl jsem zpočátku velmi nedůvěřivý. Obával jsem se, že tvůrci legendárních titulů jako Banjo Kazooie nebo Perfect Dark spadnou do kategorie výrobců mainstreamových titulů a že budou chrlit jeden paskvil za druhým bez kapky originality, jež se bohužel z her poslední dobou čím dál tím více ztrácí ( Hironobu Sakaguchi do toho! ). Chyba lávky! Již jejich první titul vytvořený přímo pro Xbox - Grabbed by the Ghoulies - byl velmi originálně pojat svojí atmosférou i ovládáním. Nechyběl mu ani klasický humor od Rare, mají na něj zřejmě trademark :).

Člověk si začíná myslet, že to Conker přehnal v hospůdce a kluci z Rare si prostě řekli, že mu to ulehčí.

Conker : Live & Reloaded Teď je tu další „Xbox only“ titul od Rare, Conker : Live & Reloaded, dále jen CLR. CLR je remake (záměrně nepíši konverzí) klasického hitu pro N64 Conker's Bad Fur Day, jenž proslul parodováním známých filmových hitů, mluvou za kterou by se ani série GTA nemusela stydět a nápaditou hratelností geniálních Rare. Přidrzlá veverka se vrací v plné parádě! Kromě již zmiňované nové verze Bad Fur Day (proto právě Reloaded - narážka na Matrix) je přítomná druhá, akčně pojatá část hry, nejvíc podobná PC sérii Tribes, pojmenovaná jednoduše podle Xbox online služeb - Live.

A stačí tohle všechno na konkurenci? Na Xboxu se již slušně uvedl Voodoo Vince a třetí díl Segácké série ToeJam & Earl, nemluvě o druhém díle Blinxe jenž napravil téměř všechny chyby originálu. CLR to neulehčí ani luxusní GC pecka Super Mario Sunshine a dvě slavné PS2 trilogie Jak & Daxter a Ratchet & Clank, které obě čerpaly z již zmiňovaného Banjo Kazooie od Rare. Conker táhne do boje s fenomenálním technickým zpracováním v čele s vizuální stránkou, jež dělá konzoli od Microsoftu skutečnou čest. Relativně často se sice objevují loadingové obrazovky, mizí však stejně rychle, jak se zjevily. Conker : Live & Reloaded Conkerova animace je plynulá, stejně jako jeho sidekicků (takhle rozanimované vidle jste ještě neviděli!) i nepřátel. Lokace jsou rozmanité a orientují se především podle parodovaných filmů ať už je to vylodění v Omaha Beach ze Zachraňte vojína Ryana (zde Bender) či interiéry Derelictu figurující v prvním Vetřelci. Tady jsem však narazil na první kaz na jinak nádherně bílém zoubku CLR. Design levelů odpovídá datu vydání původního titulu a dostalo se mu na rozdíl od nového grafickému enginu, odpovídajícímu 128-bitové architektuře Xboxu, jen pramálo změn.

Pozemské živly jsou to, na čem se legendární Rare vyřádili.

Pozemské živly jsou to, na čem se legendární Rare vyřádili. Země – textury - jsou až na výjimky detailní, voda je vytvořena s pomocí advanced per-pixel shadingu, kapky stékají po obrazovce (oblíbený efekt snad všech xboxových gamesek ), vítr hezky hýbe trávou (která je bohužel jen klasická 2D textura) a oheň je ztvárněn asi nejpůsobivěji od dob Otogi 2 : Immortal Warriors. Conker : Live & Reloaded Pozadu nezůstává ani zvuková stránka, která je jako většina xboxových titulů v Dolby Digital 5.1. Zvuk je tedy pěkně sytý,čistý a dokonale reflektuje dění na obrazovce. Hudební doprovod je jinak standardní, odpovídající povaze hry a ničím nerušící plynulou hratelnost CLR. Zvuky jsou kvalitativně na stejné úrovni jako hudba.

Nedílnou součástí hopsaček je nutnost dobré orientace v prostoru, kterou má umocňovat kamera která má za úkol sledovat dění na obrazovce. To bohužel plní CLR tak na padesát procent, protože většinou se bez nutnosti neustále manuálně nastavovat kameru prostě neobejdete. Osobně mi to příliš nevadilo, synchronizování obou thumbsticků mi připomíná většinu konzolových FPS. Pohyb, skákání i let, to všechno se dá ovládat levým thumbstickem (oficiální název analogové páčky:) , já preferuji skok i let klasicky tlačítkem A. Nevím, zda to bylo myšleno jako řešení pro jednoruké hráče, ale pravděpodobně ne, protože by se jinak museli v Rare nejdříve vypořádat s výše avizovanými problémy s kamerou, ke které je nutno používat i pravou páčku. Jinak je celkově využit jen malý počet z tlačítek xboxového ovladače, především kvůli tomu, že je Conker obdařen oproti například Conker : Live & Reloaded Ratchetovi minimem schopností. Přitom by chlupaté veverce pár nových pohybů oproti originálu z N64 jistě slušelo. Nemůžu si pomoct, ale pořád mám problém zařadit tuto hru do jump & run žánru. Ne že by se tu neskákalo, ale místo rozmanitých úkolů v Ratchetovi či časových paradoxů v obou dílech Blinxe, jsou úkoly mnohdy tak jednoduché a stereotypní, že si člověk začíná myslet, že to Conker zase přehnal ve své oblíbené hospůdce a kluci z Rare si prostě řekli, že mu to udělají lehčí. Když už jsme u Conkerových zlozvyků, musím zdůraznit že se organizace Pegi při ratingu CLR pěkně sekla. Na jednu je zde snaha o maximální svázání her všemi možnými ratingy, ale na straně druhé tu stále doichází k takovým přehmatům, až se člověk musí smát.

Pochybný rating

Hra je ohodnocená 16+ s tím, že obsahuje pouze násilí. To, že se v CLR konzumuje alkohol po litrech, omamné látky se zde též vyskytují stejně jako „nestandardní“ výrazy, které jsou jen v nejradikálnějších případech cenzurovány, podle Pegi není zřejmě důležité. Nemyslete, že jsem přehnaný puritán, jen doufám, že se okolo toho nesemele povyk jako okolo dnes již nechvalně proslulé minihry Hot Cofee z GTA : San Andreas (ta způsobila problémy právě kvůli špatnému ratingu), ale je evidentní, že v případě CLR udělali inspektoři z Pegi zcela evidentně někde chybu.

Conker : Live & Reloaded A to jsme u dalšího významného aspektu CLR, kterým jest onen proslulý černý humor. Nevím, zda perverzní král čmelák fixovaný na až příliš vyvinutou slunečnici, kráva trpící akutní střevní příhodou či exkrement posedlý operním zpěvem jsou to pravé pro hráče okolo 30 let. Já jsem se však jako většina mých přátel dobře bavil. Každopádně máte-li rádi kultovní seriál South Park tak budete na výsost spokojeni. To vše k hopsací části. Akční část je pojata jako střílečka z pohledu třetí osoby a kromě kampaně pro jednoho hráče (kde jsou nepřátelé vtipně označeni jako DumBots), splitscreenu a system link multiplayeru nabízí obsáhlý online mód až pro 16 hráčů.

Ten jsem měl možnost vyzkoušet jen krátce a je to jakási humorně pojatá verze nedávného Xbox Live hitu

Klady a zápory

Plus Technické zpracování
Plus Humor
Plus Multiplayer
Plus Intuitivní hratelnost

Mínus Problémy s kamerou
Mínus Level design

Unreal Championship 2 se všemi vychytávkami jako jsou vozidla či střelné a chladné zbraně. Každopádně je ale online mód oproti Halo 2 nebo Unrealu spíš doplňkovou záležitostí s cílem co nejvíce prodloužit dobu hraní, která se v adventurní části pohybuje okolo klasických 15 hodin. Celkově na mě tedy působil CLR pozitivním dojmem, který kazily drobné nedostatky způsobené topornou kamerou a postarším level-designem. Rare zase ukázali že prostě umí a popravdě, když jsem viděl jejich Kameo : Elements of Power a Perfect Dark Zero pro Xbox 360, máme se na co těšit.

Conker : Live & Reloaded
Výrobce/Vydavatel Rare/Microsoft
Platforma Xbox
Multiplayer: ano, až 16 hráčů
Vibrace/Analog: ano/ano
Paměťová karta: ano, 13 bloků
Verdikt: Zdařilý remake klasického N64 hitu s brilantním technickým zpracováním, černým humorem a krapet neposlušnou kamerou.
Hodnocení: 80% (info)



Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Další z rubriky

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...

Předobjednávky v Německu už jen pro hry s přesným datem vydaní

Cyberpunk 2077

Pokud němečtí prodejci chtějí prodávat počítačové hry, než oficiálně vyjdou, musí nově svým zákazníkům sdělit přesné...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

RODIČE ZNAJÍ: Takhle reálně vypadá rodinná dovolená!
RODIČE ZNAJÍ: Takhle reálně vypadá rodinná dovolená!

Z reklamního letáku cestovní společnosti se směje manželský pár sedící na úhledném plážovém lehátku. Před ním si společně hrají děti. A teď zpátky do reality, takhle rodinná dovolená většinou nevypadá.



Najdete na iDNES.cz