Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Counter-Strike 1.5 a Ricochet mod

  12:00aktualizováno  4. července 11:50
Není to tak dlouho, co se na internetu objevila další verze slavné modifikace legendární 3D akce Half-Life – Counter-Strike 1.5. Jelikož prodleva mezi vydáním předchozí a aktuální verze nebyla nikterak dlouhá, nabízí se otázka, co všechno nový Counter-Strike přináší. To se dozvíte v našem článku.

Counter-Strike 1.5Verze 1.4, suverénně nejoblíbenější modifikace ve světě Counter-Striku, se na našich harddiscích ani pořádně neohřála a už tu máme nějaký pátek verzi 1.5. Těžko říci, co vedlo autory k tomu, aby vydali nový update tak rychle, zdali přání hráčů, zjištění několika chybek ve verzi 1.4, které ale nebyly dle mého názoru nijak výrazné, nebo popřípadě něco úplně jiného. Ať tak či onak, hlavně že je vidět, že se Counter-Strike neustále vyvíjí. Otázkou ovšem zůstává jakým směrem. Dosti lidem totiž verze 1.4 moc nesedla a hlavně si stěžovali na změněné chování zbraní a na skákání. Mně osobně ani jedna ze změn nijak nevadila, i když s odstupem času musím říct, že verze 1.3 byla asi přece jen o trochu lepší.

Od 1.5 jsem tedy očekával hlavně návrat skákání, popřípadě možnost vyskočit alespoň dvakrát bez postihu. Nic takového se ale nekoná a po měsíci a půl hraní vám mohu s klidem v duši říci, že je CS 1.5 jen jakýmsi servispackem pro Counter-Strike 1.5CS 1.4. Jedinou viditelnou změnou je přidání mapy de_piranesi, která ale není až zase tak čerstvou záležitostí, a taktéž návrat zcela nesmyslně vypuštěné proměnné mp_fadetoblack, která umožňuje ztmavit po smrti zabitému hráči obrazovku, aby nemohl radit ostatním. (Týká se hlavně clanwarů, čili zápasů mezi dvěma organizovanými týmy.) Také přibyl nový mod Ricochet, o kterém si ale povíme až za chvíli, protože s CS nemá, kromě toho, že je distribuován spolu s ním, nic společného. Do verze 1.5 bylo také původně plánováno zařazení interního přehrávače dem, který měl konečně umožnit přetáčení nahraných kousků. (Věřte mi, že pokusit se analyzovat dvacetiminutové demo z pohledu všech pěti hráčů bez možnosti přetáčení, je úkol věru nadlidský :-) Bohužel bylo však od tohoto plánu těsně před vydáním opuštěno s tím, že bude přehrávač integrován až do verze 1.6. Další změny jsou již kosmetického, popřípadě opravného rázu a pokud nejste s CS dobře srozuměni, asi vám toho moc neřeknou (vylepšení anticheatovacího systému Valve, přidání příkazů kick a banid, přidání nové debug zprávy pro tvůrce modifikací, úpravy Linux verze, oprava mnoha bugů atd.) I když je Counter-Strike 1.5verze 1.5 hlavně opravnou verzí pro CS 1.4, ani ona se nevyhnula vlastním chybám a záhy po uvedení začali hráči hlásit první errory. Pokud se vám tedy v průběhu připojování objeví hláška "Error! Server verification failed" nebo třeba "TrackerUI.dll invalid" či vám nepůjde bindovat na klávesy F1 a F2, vězte že se jedná o vymoženosti této nové verze. (Naštěstí lze ale všechny tyto bugy opravit větším či menším zásahem do hry a se správným návodem to zvládne opravdu každý.)

Více novinek už CS 1.5 nenabízí, takže se pojďme podívat, jak jsem slíbil, na mod Ricochet. Ještě před vydáním jsem si myslel, že se bude jednat o jakousi novou herní variantu v CS, ale opak je pravdou. Ricochet je totiž zcela samostatný mod a s CS ho pojí jen to, že se v rámci jeho instalace dostane mezi hráče. Asi nejjednodušeji by se dal tento mod charakterizovat jako Qauke 3: Arena jen s jumppady a jedinou zbraní - railgunem. To by ale bylo moc laciné a nebyla by to tak úplně pravda, takže se na Richochet pojďme podívat trochu zevrubněji. Předně zbraň máte opravdu jedinou, avšak nejedná se o railgun, ale o Counter-Strike 1.5antigravitační samovratné disky, které máte tři. Ty můžete po soupeřích házet buď po jednom anebo stisknutím pravého myšítka vyvolat speciální decapitator mod, kdy hodíte všechny disky v jednom, čímž zvýšíte jejich průbojnost a při kontaktu se soupeřem mu tyto oddělí hlavu od těla. Pokud trefíte soupeře jen jedním diskem, jenom ho to postrčí, což ale ve většině případů stačí, protože jak jsme napsal o kousek výše, mapy se skládají jen z jumpadů a jinak je kolem volný prostor. Každé zaváhání tedy znamená smrt. Ta vás tu ale nemusí mrzet tolik jako v jiných modifikacích, protože se zde nijak neeviduje. Jediným záporným faktem tedy zůstává, že pádem do hlubin prostoru ztratíte několik cenných vteřinek, během nichž byste mohli získat i několik fragů. Celá hra se odehrává v ďábelském tempu, kdy skáčete mezi plošinkami sem a tam, občas seberete nějaký ten powerup (silnější disky, rychlejší disky, zmrazovací disky atd.) a kosíte soupeře hlava nehlava. Pro odreagování se od CS je to pravé ořechové.

Autor:


Témata: Half-life, Linux, Valve


Nejčtenější

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

The Orange Box
Na třetí epizodu Half-Lifu 2 čekáme již 10 let. Vzpomínka na Orange Box

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Další z rubriky

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.