Brzy proto následovala aktualizace, která R8 oslabila. Zároveň se však změnila i dynamika střelby pro ostatní zbraně, kdy souvislá palba vede k náhodnějšímu rozptylu. Vývojáři se tím pokoušeli hráče přimět k častějšímu využívání střelby po dávkách.
I tato změna však vyvolala citelnou vlnu kritiky a tvůrci se opět vrátili k původnímu pojetí střelby. Společně s tím však opět posílili pistoli R8 a předchozí změny označili za uspěchané.
Autoři mají i nadále v plánu hledat způsoby, jak hráče přinutit k častější palbě po dávkách. Předchozí řešení však vyvolalo pouze negativní reakce. Data přitom u většiny lidí nenaznačovala zásadní změnu ve stylu střelby.
Střílečka Counter-Strike: Global Offensive vyšla v roce 2012 a hlavním tvůrcem je poměrně neznámá společnost Hidden Path Entertainment, která na vývoji spolupracuje se studiem Valve.
A tyto i další změny naznačují, že osud klasické série nemusí být ve vhodných rukou. Zdá se totiž, že tvůrci principy Counter-Striku dostatečně nechápou a hru přibližují spíše akcím typu Call of Duty.