Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crackdown – GTA budoucnosti

  12:10aktualizováno  15. listopadu 1:48
David Jones chystá v současnosti velmi zajímavý projekt, který by se dal ve zkratce označit za slibně vypadající městskou akci, zasazenou do blízké budoucnosti. Zbraně, automobily a akce, to vše naleznete v Crackdown ve větší, než velké míře.

Crackdown Crackdown je na první pohled plagiát par excelence. Herní mechanismus libovolné městské akce, doplněný šikovným systémem upgradů a zasazený do blízké budoucnosti. Za celým projektem stojí vývojářské studio Real Time Worlds jehož zakladatelem je David Jones – muž, který stál u zrodu takových legend jako Lemmings nebo GTA. Crackdown přitom nápadně připomíná druhou jmenovanou sérii. Jones však na žádném 3D díle GTA nikdy nepracoval, takže jaké ambice vlastně celý projekt má? Vaším hlavním hrdinou bude doposud nepojmenovaný policista černé pleti, který je kromě nejnovější hi-tech výbavy obdařen i řádně tvrďáckým vzhledem. Jeho největší zbraní pro boj s kriminalitou v jeho okrsku, bude možnost vše upgradovat. Svojí sílu, zbraně a dokonce i vozidla.

Efektně vypadají mamutí skoky, které je hlavní hrdina schopen provádět po pár genetických vylepšeních.

Crackdown Z počátku tak dostanete do ruky celkem nemotornou postavu, která kromě střelby zvládá tak maximálně zabavování vozidel pro vlastní potřebu. Za zničené předměty, nepřátele a především splněné mise budete odměněni možností vylepšit si spoustu vlastních atributů. Jestliže zpočátku uzvednete tak maximálně odpadkový koš, tak vězte, že v pozdějších fázích hry nebude problém vyhodit do vzduchu jakékoliv velké vozidlo o libovolné váze. Zlepší se i vaše odolnost, rychlost a mnoho dalšího. Efektně vypadají mamutí skoky, které je hlavní hrdina schopen provádět po pár genetických vylepšeních. Pokud jste vždy toužili jako Neo z Matrixu skákat z budovy na budovu, tak bude Crackdown tou správnou hrou právě pro vás. Jistě není potřeba zdůrazňovat, jak velký potenciál má využívání všech těchto superschopností. Jelikož budete schopni nadzvedávat libovolné předměty, tak je samozřejmě budete moci likvidovat, či používat jen jejich části. Takové vytrhnuté dveře dobře poslouží jako provizorní štít před vypálenými kulkami. Vše, včetně okolí, je v Crackdownu neuvěřitelně interaktivní.

Kola se přihustí, karosérie se přemění na pancíř, přibude pár výfuků a z náhodného vozidla postávajícího na ulici se stane kousek, z kterého by všem vyznavačům tuningu spadla čelist na zem.

Crackdown Jelikož žánrově spadá hra mezi městské akce, tak samozřejmě nebudete ochuzeni o možnost projíždět se v mnoha druzích vozidel. Stejně jako celá hra, mají všechny lehký futuristický nádech. Naleznete zde roztodivné variace na automobily osobní, závodní, terénní, ale i tahače apod. Nejlepší však na vozovém parku hry Crackdown je, že veškeré dopravní kusy lze též upgradovat. Vše je ztvárněno neuvěřitelně stylovou animací, kdy váš hrdina nasedne do vozidla a vy jste svědky toho, jak se normálně vypadající automobil mění ve smrtonosnou zbraň. Kola se přihustí, karosérie se přemění na pancíř, přibude pár výfuků a z náhodného vozidla postávajícího na ulici se stane kousek, z kterého by všem vyznavačům tuningu spadla čelist na zem. Jelikož jde o hru akčního ražení, tak samozřejmě nebude chybět řada střelných zbraní, ale i bez nich rozhodně nebudete bezbranní. Údery pěstí a kopy jsou totiž v podání hlavního hrdiny Crackdownu neméně smrtící, než odpálená raketa. Příběh se ponese v duchu války gangů v budoucnosti a ke slovu budou určitě ve finále přizváni i dnes tolik (ne)populární teroristé. Město, ve kterém se bude hra odehrávat, bude stejně jako první díly GTA rozděleno na tři ostrovy, na kterých vás bude čekat jednadvacet příběhových misí, plus nespočet vedlejších. Až na pár výjimek se doposud každá hra pro Xbox 360 dočkala velmi solidní online podpory. Crackdown, jak se zdá, bude v tomto trendu pokračovat.

Grafický styl se nese v silně komixovém stylu s lehkými prvky cel-shadingu.

Crackdown Kromě deathmatche a jiných versus módů bude přítomen i slibný kooperační režim. Ten bude navíc možné hrát offline na rozdělené obrazovce. Grafický styl se nese v silně komixovém stylu s lehkými prvky cel-shadingu. Ten je ostatně díky naprosto arkádovému stylu hry naprosto trefnou volbou. Díky pixel.shader efektům vypadají pompézně všechny exploze, čemuž v nemalé míře dopomáhá i řada částicových efektů. Milovníky muziky potěší i přítomnost rovné stovky licencovaných tracků všech možných žánrů. Crackdown vypadá velmi slibně. Byť se nám nálepka : „Od muže, stojícím za GTA“ příliš nezamlouvá a působí na nás jako trapný reklamní tah, tak se přesto na hru těšíme. Dočkat bychom se měli v červnu příštího roku.



Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Saúdská Arábie zakázala desítky videoher, neunikl ani třetí Zaklínač

Zaklínač 3: Divoký hon

Saúdská Arábie zakázala sedmačtyřicet videoher v reakci na sebevraždu dvou dětí. Důvodem je podezření, že sebou nechaly...

Další z rubriky

Nová americká show kombinuje politickou debatu s hraním videoher

Reportér David Weigel (vlevo) zpovídá kongresmana Matta Gaetze (vpravo) v...

Renomované americké noviny The Washington Post experimentují s novým druhem zpravodajského formátu, který kombinuje...

RECENZE: Rozšíření Warframe nazvané Sacrifice dál buduje silný příběh

Warframe: The Sacrifice

Zhruba jednou za dva roky přibude do Warframe výpravná příběhová mise. Většinou ukrývá nezapomenutelný emotivní moment...

KOMENTÁŘ: Umělá inteligence ve hrách. Patří jí budoucnost?

Shodan

O pokroku v herním průmyslu jsme si zvykli uvažovat s ohledem na celkovou úroveň grafiky, množství detailů a velikost...



Najdete na iDNES.cz