Nebudeme si nic nalhávat a i když se už Crash jednou objevil na území GBA, přece jen je v našich srdcích zapsán především jako postavička z PlayStationu a na půdě Nintenda se nemusí cítit zrovna ve své kůži, obzvláště v přítomnosti všemi milovaného Maria. Nechme však pocity tohoto vačnatce stranou, protože i přes všechny tyhle překážky se mu v cizím prostředí a v obrovské konkurenci daří více než dobře. Již první díl byl skvělou hrou, která rozhodně pobavila spousty lidí a dnes vám představuji díl druhý, který svému staršímu bratříčkovi rozhodně ostudu neudělá.
Samotný příběh stojí, stejně jako u všech ostatních plošinovek, za „starou belu“. Ale kdo by v tomhle směru čekal něco převratného, že? :-). Ve zkratce to však rychle shrnu. Roli hlavního záporáka převzal po Dr.Cortexovi, který se tak usilovně snažil Crashe zničit v minulém díle, obzvláště zlý padouch N. Tropy. Tento se rozhodl unést všechny Bandicootovy přátele a zhypnotizoval je v pracovníky, kteří mu pomáhají v jeho ďábelském plánu ohledně ovládnutí světa. Váš cíl je tedy jasný. Osvobodit kamarády a překazit tak Tropyho úmysly. Jednoduché, prosté, jako vždycky. Chce snad někdo něco víc? :).
I koncepce hry odpovídá obvyklým zvyklostem, jako u všech 2D hopsaček - skákaček. Z levého konce levelu se musíte dostat na ten pravý. Přestože by to mohlo zavánět jednoduchostí a možnou lineárností, díky vedlejším chodbičkám, které vedou ke skrytému životu nebo speciálním plošinkám, jež vás dostanou do bonusových kol, tomu tak není. Navíc většina ze 24 úrovní má skoro vždy více možných cest a vy, pokud se budete snažit získat stříbrný diamant za zničení všech bedniček, budete velice pečlivě volit své kroky a přemýšlet, zda-li se ještě můžete vrátit a zvolit cestu jinou. Aby to však nebylo až zase tak těžké, oplývá Crash spoustou rozmanitých pohybů. Dvojskoky a skluzy počínaje a vražednými otočkami konče. Vždy po porážce některého z bossů, kteří uzavírají jeden ze čtyř různých světů, dostanete speciální bonus. Jedná se o upgrade pohybu, který už jste předtím uměli. Tak se dočkáte vyšších skoků, delších skluzů anebo třeba rychlejšího běhu. Díky vylepšování vlastností hlavního hrdiny se budete opětovně vracet do již dohraných levelů a to jen pro to, abyste prozkoumali místa, která byla třeba prvotně příliš vysoko. Ovládání je velice pohodlně vyřešeno a určitě vám nebude dělat problémy dostat postavičku pod svou kontrolu.
Samozřejmě nejen z 2D plošinovky živ je člověk a proto pro nás autoři nachystali i jiné typy levelů, které vždy osvěží zaběhlý stereotyp. Obvykle na vás po dvou až třech „obyčejných“ úrovních čeká jedna netradiční. Jedná se o 3D jízdu na surfu, kdy vidíte vašeho vyděšeného chudáčka v pozici, kterak se snaží uprchnout před krvežíznivým žralokem. Dále pak opět 3D kolo, tentokráte však s CoCo v hlavní roli, jež je pomocí jakéhosi zařízení vlečena vesmírem a musí prchat před ohnivou koulí, která se na ni dosti nepříjemně zezadu dotahuje. Nakonec jsem si nechal opravdovou lahůdku; Crash je totiž přivázán do speciální drátěné koule (ne nepodobné těm, ve kterých se testují astronauti) a musí se dostat až na konec levelu. Pohled šikmo shora nemá chybu a vše je přitom velice zábavné.
Graficky je hra zvládnutá excelentně, samotná postavička je precizně a detailně prokreslena, nicméně i nad grimasami vašich nepřátel se nejednou zasmějete. Jak už bylo řečeno, hra vás zavede celkem do čtyř zcela odlišných světů, každý je však perfektně navržen a vždy se jedná doslova o pastvu pro vaše oči. Teď mluvím o 2D levelech, protože u 3D úrovní, které sice nevypadají nijak zle, bych menší výtky přeci jenom měl. Člověk se totiž občas ztrácí ve třetím rozměru, který určuje hloubku. Nejednou minete bedničku jen kvůli tomu, že bude od vás ještě příliš vzdálena, ale vám se bude zdát blízko. Hudba a zvukové efekty nijak neoslní, nicméně ani nepoškodí výsledný dojem z tohoto dílka a jedná se o seriózní průměr, který je srovnatelný s ostatními tituly svého žánru.
Pokud máte možnost propojit své GBA s dalším handheldem a zahrát si s kamarády, tak ani na vás se tady nezapomnělo. Po propojení na vás čekají sice ty samé úrovně, ale budete mít možnost přehrát své přátele tím, že level dokončíte dříve než oni. Ještě jedna specialitka na závěr. Do hry se dají přehrát uložené pozice z předchozího titulu s Crashem v hlavní roli a můžete tak otevřít další úrovně. O možném využití při propojení s GameCube však žádná zmínka nepadla.
Již v úvodu bylo řečeno, že první Crashovo opuštění vod PlayStationu nebylo rozhodně krokem vedle a já teď mohu říci, že ani napodruhé tomu není jinak. Crash Bandicoot 2 je opravdu skvělou hrou. Od naprostého vrcholu ho sice dělí prostý příběh a menší nesrovnalosti ve 3D levelech, ale pokud se Nintendo neobjeví hodně rychle s nějakým novým Mariem, měl by se začít tenhle instalatér obávat o pomyslný trůn krále všech plošinovek.
Crash Bandicoot 2: N-Tranced | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|