Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crime Cities - hra splněných přání

  12:00aktualizováno  15. listopadu 12:04
Když jsme vás před časem informovali o hře Crime Cities, mnozí z vás se jistě obávali, že hra, jejíž vývoj započal před dvěma lety, nemůže v konkurenci s novými hity obstát. Zda je tomu skutečně tak, to se dočtete v tomto preview.

Crime CitiesPřed nedávnem jsem se v novince věnované hře Crime Cities rozplýval nad tím, jak zajímavým titulem by měl tento polský výtvor být a jak jsem zvědavý, nakolik se dva roky vývoje podepsaly na kvalitě celé hry. No a nyní, když společnost EON Digital Entertainment, která je výhradním distributorem Crime Cities, uvolnila hratelnou demoverzi, mohl jsem svá očekávání porovnat se skutečností.

Hned úvodem musím říci, že jsem nejen nebyl zklamán, ale naopak mne hra velmi příjemně překvapila. Provedením, grafikou, ovládáním, atmosférou, no prostě vším. Ale nepředbíhejme a vezměme všechno pěkně popořádku. Nejprve se zastavme u nastavení, které vás uvítá před spuštěním samotné hry. Je na nich dobře znát, že problémy s hardwarovou náročností nejsou pro polské tvůrce ničím neznámým a že myslí i na nás, kteří si nemůžeme dovolit to nejlepší, co je v obchodech k sehnání. Máte pomalejší procesor? Nevadí. Nemáte nejnovější 3D akcelerátor? Nic se neděje. Velikost operační paměti vašeho stroje není vyjádřena trojciferným číslem (psáno v MB)? Nezoufejte. Můžete si dle libosti zvýšit či snížit rozlišení a počet barev, nastavit hloubku detailů okolí, objektů i úroveň efektů, případně Crime Citieszvýšit/snížit viditelnost, vypnout mlžný opar, kterým je město zahaleno... Zkrátka upravit si vše dle vlastního přání a výkonu svého počítače.

S možností úpravy detailů úzce souvisí grafické zpracování hry. Zde jsem měl před prvním spuštěním trošku obavy. Práce na Crime Cities začaly přeci jen před dvěma roky, a to je dost dlouhá doba na to, aby se kompletně změnily používané technologie, postupy vývojářů i náročnost hráčů. Potvrdila se ale slova pracovníků TechLandu, kteří tvrdili, že až nyní nadešel čas, kdy jsou hardwarové nároky snesitelné. A opravdu - ještě před rokem by si Crime Cities v plném rozlišení mohl spustit jen málokdo. Zato dnes si již většina fanoušků akčních her může vychutnat pohled na ony strmé, do nebe čnící mrakodrapy pospojované průhlednými tubusy nadzemní dráhy, mezi kterými se jako ryby proplétají létající autobusy, policejní vozidla, taxíky či vznášedla po kapotu nacpaná zbraněmi, drogami a různým kontrabandem. Tvůrcům se opravdu podařilo do svého produktu implementovat atmosféru, která v sobě spojuje deštivou ponurost z filmu Blade Runner se závratnými výškami, kterými se proháněl Corben Dallas v Pátého elementu. Zkrátka vše, co bylo již dříve přislíbeno.

Ovládání Crime Cities je vcelku intuitivní, ačkoliv se jedná o kombinaci Crime Citiesklávesnice a myši. Tuto skutečnost uvítáte především ve chvílích, kdy na vás zaútočí více protivníků najednou, protože v takových chvílích opravdu nemáte čas přemýšlet o tom, jaká klávesa vás odnese do bezpečné vzdálenosti od kulometů a laserů, jejichž střely se nebezpečně prodírají skrz váš energetický štít. Nelze také nevyzdvihnout kvality HUDu, který je snad doopravdy nejlepší ze všech, které jsem kdy viděl. Ačkoliv si na něj můžete vložit spoustu doplňkových informací, ve výhledu vám překáží jen minimálně. Jednou se mi dokonce stalo, že jsem absolvoval dosti vytuhlý souboj proti třem nepřátelským vznášedlům, a až ve chvíli, kdy se poslední v oblaku kouře snášelo neovladatelně k zemi, jsem zjistil, že po celou dobu jsem měl zapnutý mód čtení příchozích zpráv na jedné půlce displeje a nákup zbraní na druhé - tedy zorné pole bez doplňkových informací zabíralo pouhých cca 20% HUDu.

Crime Cities vlastně hrají? Základy již byly popsány v novince, ale zopakujme si vše alespoň ve zkratce. Vaše vznášedlo je vykonavatelem spravedlnosti, která však ve vašem podání znamená >Crime Citiesdostat se za každou cenu k hlavě všemocného gangu. Účel přitom světí prostředky, takže se nemusíte bát žádných výčitek svědomí. Přijímáte tedy různé úkoly, které vám mají zajistit postup ve zločinecké hierarchii. Zabíjíte zločince či poklidné občany, kteří se provinili proti nepsaným zákonům džungle, získáváte důležité předměty, zachraňujete osoby drahé srdcím vašich bossů. Avšak běda vám, když spustíte palbu na nevinné či dokonce na policii. Potom vás může spasit jen změna identifikačního kódu vašeho vozidla, protože jinak po vás půjdou bezpečnostní složky celého sektoru. Tuto změnu vám provedou - stejně jako dobití štítu či montáž nové zbraně - v některém ze servisních středisek, kterých je v každém městě hned několik.

Demoverze byla bohužel příliš krátká na to, aby z ní bylo možno vyčíst něco více, jako například propracovanost zápletky či obtížnost jednotlivých misí, ale jedna věc je z něj přesto patrná. Pokud byste si rádi zahráli nějakou ne zcela tradiční 3D akční hru a Carmageddon vás příliš neláká, zkuste Crime Cities. Nezklamou vás.

Autor:


Témata: Mrakodrap


Nejčtenější

South Park: Fractured but Whole
Pšoukání se časem omrzí i v South Parku. Recenze Fractured but Whole

Populární seriál Městečko South Park se vrací v ambiciózním herním zpracování a ani tentokrát své předloze ostudu nedělá. Kromě třaskavé nálože záchodového...  celý článek

Huang Wenbin při návštěvě fotbalového klubu Runcorn Linnets.
Fanoušek cestoval přes půl světa, aby poznal oblíbený tým z fotbalové hry

Čínský fanoušek cestoval více než 10 tisíc kilometrů ze své domoviny, aby mohl navštívit klub hrající až devátou nejvyšší fotbalovou ligu v Británii.  celý článek

Star Wars Battlefront II
Příběh nového Star Wars Battlefront 2 prý zvládnete za pět hodin

Kampaň pro jednoho hráče bude sice intenzivní, ale také velice krátká. Podle producenta hry Davida Robillarda její dohrání zabere něco mezi pěti až sedmi...  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Další z rubriky

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
První dojmy: nový Assassin’s Creed mnohé naštve, ale hraje se skvěle

Vydali jsme se do Londýna podívat se, jak se povedl restart už poněkud vyčpělé série Assassin’s Creed. Všechny fanoušky můžeme uklidnit, Origins jsou přesně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.