Crisis Core: Final Fantasy VII – dojmy z hraní

  12:00
V době konání letošního Tokyo Game Show se na japoský trh dostala hra Crisis Core: Final Fantasy VII a ihned tam způsobila menší revoluci v prodejních žebříčcích. A my už víme proč.

Crisis Core: Final Fantasy VII Po celou dobu našeho pobytu v Tokyu jsme byli svědky toho, že naprostou jedničkou mezi „dosud žijícími“ konzolemi je v Japonsku stále PlayStation 2. na výstavišti se sice všechno dění zaměřovalo spíše již na next-gen konzole, ale v obchodech jasně vládla PS2. Zrovna v době konání TGS ale došlo k jedné poměrně zásadní události – na tamější trh se dostala hra Crisis Core: Final Fantasy VII a v tu ránu zcela zbořila dosavadní zvyklosti japonských prodejních žebříčků. Pochopitelně tak vůbec nepřicházelo do úvahy, že bychom si tuto hru na stánku Square Enixu nevyzkoušeli.

Druhou zvláštností je, že se ve hře nevyskytují prakticky žádná menu.

Přestože se jedná o hru pro PSP, asi se nebude jednat o záležitost, kterou si zahrajeme při čekání na autobus. Naznačilo to přinejmenším dlouhé intro, Crisis Core: Final Fantasy VII vyvedené v již tradičně vysoké kvalitě, jak jsme si u CGI animací v produktech Square Enixu již zvykli. Vše začíná opět na „místě činu“, konkrétně tedy na nádraží. Je tomu ale trochu jinak než v případě původní Final Fantasy VII, s níž své první setkání popsal kdysi jeden můj známý slovy: „bylo to jakési kreslené, děcka tam vyskákaly z vlaku a vůbec jsem nechápal, proč se tam bojuje tak blbě.“ Pro pořádek jen dodejme, že ten samý je dnes náružívým FF Fandou a FF VII dohrál přinejmenším pětkrát. V případě Crisis Core ovšem z vlaku nevyskáčou „děcka“, ale dospělým dojmem působící Zack (to je ten černovlasý dvojník Clouda z původní hry, o němž dodnes mezi hráči panují nejrůznější zvěsti), který navíc nevyskočí z vlaku, ale na vlak. Tam v efektní scéně pobije řadu vojáků, aby poté elegantně vystopil na nádraží a odebral se za plněním svého úkolu.

Crisis Core: Final Fantasy VII Tím je vyšetření událostí, při nichž zmizelo několik členů jednotek SOLDIER, což je jakási vojenská organizace sloužící společnosti Shinra Electric Power Company. Ta představuje největší zlo v původní FF VII a členem SOLDIER byl původně i Cloud. Zack ovšem do této mise ovšem není vyslán sám, a po jeho boku se tak objeví i další z původních arcizlounů – Sephiroth.

Poté co ale po dlouhém úvodu dostanete Zacka pod kontrolu, nastává značný odklon od vyklostí, které jsou pro celou FF sérii typické. Hlavní proud těchto her jsou totiž klasické RPG hry, přičemž jsme tu již měli i pokus o akční hru v podobě Dirge of Cerberus, ovšem v případě Crisis Core se jedná o jakýsi mezičlánek – akční RPG. To se projevuje zejména v jakémsi „polo-realtimovém“ bojovém systému, kdy si sice vybíráte manuálně cíle svých útoků (hra automaticky zaměří na nejbližšího nepřítele), ale následně do nich řežěte hlava nehlava a nebusíte se vůbec ohlížet na nabíjení jakýchkoliv ukazatelů ATB systému Crisis Core: Final Fantasy VII nebo něčeho podobného. Ve skutečnosti se tak jedná víceméně o plně realtimový soubojový systém, ale chtěli jsme naznačit, že to je stále na hony vzdáleno tomu, co známe například z Dynasty Warriors a podobných rubanic, kde místy ani není potřeba k nepřátelům doběhnout, protože se na vás sesypou sami.

Netrvá to dlouho a bez větších problémů si zvyknete i na nový styl boje.

Druhou zvláštností pak je, že se ve hře nevyskytují prakticky žádná menu. Respektive ne v takové podobě, v jaké je známe z klasických japonských RPG her. Uzdravovací Potiony se tak například aplikují stiskem postranního tlačítka a podobně. V první chvíli to působí hodně nezvykle, protože jste ve světě, který jste naposledy sice viděli již před mnoha lety, ale stále ho na první pohled poznáváte, přičemž spousta věcí zde funguje jinak. Jelikož se ale Crisis Core odehrává před Crisis Core: Final Fantasy VII událostmi původní FF VII, dá se k tomu s nadsázkou přistupovat tak, že tehdy to na zdejším světě vypadalo ještě o dost jinak :-).

Ihned je ale potřeba dodat, že slovem „jinak“ tentokrát myslíme „mnohem lépe“. Jistě, i první FF VII vypadala ve své době fantasticky a nejen díky skvěle vypadajícím střihovým sekvencím se dodnes řadí mezi nejlépe vypadající hry pro stařičkou PSone, přičemž navíc měla její grafika notný kus stylovosti, ale po shlédnutí Crisi Core můžeme zodpovědně říci, že tehdy jsme krásy Midgaru a „přilehlého okolí“ vnímali jen v hodně hrubých náznacích. Až teprve Crisis Core ukazuje, jak si tvůrci celý svět FF VII původně představovali. Je to zhruba takový pocit, jako kdybyste nějaké místo znali z fimlu pro pamětníky a teď na něm přímo sami stáli. Grafické zpracování si zakládá jak na detailech, tak opět i na celkové stylovosti, takže výs ani chvíli nenechá na pochybách, že jste opět tam, kde jste před léty strávili několik desítek či stovek nádherných hodin. I přes značně pokročilou grafiku je vše stále na první pohled Crisis Core: Final Fantasy VII identifikovatelné a ze hry vyzařuje stále ten starý známý estetický duch původní hry.

A netrvá to dlouho a bez větších problémů si zvyknete i na nový styl boje. Zjistíte, jak se pohybovat, kdy co využít a zanedlouho si uvědomíte, že přehrabování v menu vám vlastně vůbec nechybí. Bohužel jsme za dobu našeho hraní ne zcela přesně pochopli zdejší systém „losování“ vylepšení. Jedná se o to, že se na obrazovce objevuje něco na způsob tří válců z výherních automatů a na základě toho, co padne, se aktivují různé věci jako například něco na způsob Limit Breaků a podobně. I přes toto menší tápání jsme si ale hraní Crisis Core na TGS 2007 značně užili a do vydání plné verze v Evropě vkládáme jednoznačně pouze ta nejvyšší očekávání.

Index očekávání: 95%

Témata: Cloud, Vlak
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

novinky 24. 3. 2024 19

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

novinky 23. 3. 2024 22

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

novinky 22. 3. 2024 10

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

novinky 26. 3. 2024 20

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

novinky 27. 3. 2024 33

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

magazín 29. 3. 2024 4

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

novinky 28. 3. 2024 1

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

novinky 28. 3. 2024 6

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

novinky 27. 3. 2024 3

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...