Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zapomeňte na tanky a letadla, Crossout válčí ve světě ze Šíleného Maxe

aktualizováno 
E3 2015 - Tvůrci letecké a tankové akce War Thunder se vykašlali na historickou přesnost, jejich nová hra je zasazena do světa jako vystřiženého z Šíleného Maxe.

Crossout | foto: Gaijin

Pamatuji doby, kdy letecké a tankové simulátory byly jen pro pár military bláznů, kteří se potřebují odreagovat od zkoušek na pilotní průkaz nebo jen čekají, až jim zaschne lepidlo na rozdělaném modelu T-34. Ani v časech, kdy jsem měl na harddisku jen tři desetkrát dohrané hry, jsem se nedokázal naučit smysluplně hrát tituly jako EF 2000, Great Naval battles, či Across the Rhine jež sbíraly v dobových recenzních takřka absolutní hodnocení. Co hůř, ač jsem ve starých SCORE znal zpaměti snad i tiráž a adresu reklamního oddělení, nikdy jsem nezvládl tyto recenze ani dočíst. Kdo by tehdy řekl, že simulátory bojových strojů z druhé světové se stanou obrovským hitem generujícím milionové příjmy.

Crossout (PC)

Crossout (PC)

World of Warplanes / Tanks i War Thunder dokázaly pohltit jak lidi, nemající s počítačovým hraním takřka nic společného, tak i spoustu mých ostřílených kamarádů, jež plýtvají svůj život v neustálých šarvátkách s náhodnými lidmi z celého světa (místo aby jej smysluplně trávili u pořádných RPG a adventur). Jelikož ale cílová skupina zákazníků naráží na své limity, musejí se autoři porozhlédnout po novém prostředí.

Postav a znič

Chystaná free 2 play hra Crossout od tvůrců Warthunder z Gaijinu míří na lidi, kterým historické stroje nic neříkají, přesto by si ale rádi nějakou rychlou a ne úplně hloupou střílečku ve stylu výše zmíněných hitů na pár minut rádi zahráli. Postapokalyptický svět také zrovna originalitou neoslňuje, v době, kdy se po plátnech prohání geniální Šílený Max, z nějž si hra celkem nepokrytě bere inspiraci, ale určitě dokáže pár fanoušků přitáhnout.

Crossout (PC)

Crossout (PC)

Náplň je jednoduchá: postavíte si svůj vlastní bojový stroj a následně se s ním utkáváte v multiplayerových bitvách. 

Důraz je kladen na kombinaci jednoduché a snadno přístupné hratelnosti vhodné k rychlovce po práci a přitom poměrně komplexních pravidel, které zaručí dlouhodobou trvanlivost a potřebnou hloubku.

Nejsou tu žádná předpřipravená vozidla, vše si musíte z nabízených součástek sestavit sami. Hra vám dává zcela volnou ruku, a to v takovém rozsahu, že pokud svojí lehkou buginu ověsíte tunami vražedného vybavení, jednoduše se vám při vstupu do arény sama zhroutí na hromadu šrotu. 

Další a další součástky budete získávat v přibývajících bitvách, přičemž se počítá s raritními a sběratelskými kousky, takže o závislost na honbě za lepším vybavením á la Diablo je postaráno. S tím souvisí i aukce za reálné peníze, z nichž si autoři nějaké to procento samozřejmě strhnou.

Jinak se fantazii meze nekladou a v předvedených modelech jsme viděli lehounká autíčka i ohromné několikatunové kolosy s devíti nápravami. Vzhledem k lehkému sci-fi zaměření nebude nouze ani o propriety á la vznášející se podvozek a mimozemské zbraně. Výsledek si pak ještě před ostrou bitvou můžete vyzkoušet nanečisto v tréninkové aréně.

Do boje

Zatímco v předchozím režimu strávíte desítky minut nastavováním motoru, laděním zbraní na blízko i na dálku či prostou úpravou výzdoby, samotná bitva je pak záležitostí dvou, tří minut. Pokud tu nebude dlouhý loading nebo připojování se k serverům, mohlo by jít o ideální odpočinkovou zábavu, konkurující snadnou přístupností mobilním hříčkám. 

Fotogalerie

Ihned po startu se většinou všichni rozjedou doprostřed herní mapy, kde se potkají v jednom krátkém explozivním střetu. Prostor na sofistikovanější strategii tu bude určitě taky, my jsme ale viděli především zběsilou akci sázející na rychlé reflexy a přesnou mušku.

Model poškození je vynikající, z vehiklů odpadávají kusy výbavy, plechy se kroutí a nápravy praskají. Skvělé je, že i když vás protivník znehybní ustřelením kola, ještě stále můžete střílet okolo. 

Stejně tak v případě, že přijdete o všechny zbraně, můžete vyhrát prostým narážením. Grafika překvapivě nevyužívá engine Warthunderu ale z žánrově vzdálenějšího Starconflict, důležité však je jen to, že se na to vše moc pěkně kouká.

Veřejnou betu můžeme očekávat každým dnem, takže si vše můžete již brzo osahat na vlastní prsty. I když zatím pouze na PC.

Autor:


Témata: simulátor


Nejčtenější

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Další z rubriky

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Tomb Raider slaví 20 let speciální edicí
Která herní hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč?

Na herní kvíz, v němž jsme poznávali herní hrdinky jen podle obrázků, navazujeme anketou. Podělte se s ostatními, která hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.