Rocket League

Rocket League | foto: Psyonix

Sony blokuje možnost společného multiplayeru napříč platformami

  • 4
Hráči na PlayStationu se jako jediní nemůžou zúčastnit společného hraní napříč platformami u her jako Minecraft nebo Rocket League. Sony se bojí o jejich bezpečnost, ale Microsoft to důrazně popírá.

Propojit navzájem všechny herní platformy a umožnit hráčům sdílet zážitky ve svých oblíbených titulech bez ohledu na to, pro jakého výrobce konzolí se rozhodli, není už dávno technický problém.

Sony vadí, že nad obsahem Minecraftu nemá žádnou kontrolu

Během své konference Microsoft oznámil, že populární Minecraft si společně zahrají nejen majitelé PC a Xboxu One, ale i majitelé Nintenda Switch a obou mobilních platforem iOS a Android. Stejně tak firma Psyonix, jež nově potvrdila vydání populární Rocket League na Nintendo Switch, umožní společnou hru mezi PC, Switchem a Xboxem One. Jediný, kdo se těchto společných aktivit nechce zúčastnit, je tedy firma Sony, jež má však díky PlayStationu v současné generaci konzolí nejširší uživatelskou základnu. V čem je problém?

Podle Jima Ryana z evropské centrály Sony především v bezpečnosti. Nikoli ve smyslu strachu z ohrožení hackery a podobnými živly, které by snad mohl nový komunikační kanál přilákat, ale kvůli nedostatku kontroly nad herním obsahem. „PlayStation je pořád vcelku uzavřená platforma, musíme proto hráče bránit před nevhodným obsahem a nevhodnými zážitky. Příkladem je on-line hraní, u kterého věnujeme značné úsilí zabezpečení i kontrole prostředí. A když platformu otevřeme, můžeme o to přijít.“ řekl Ryan už loni v rozhovoru pro Bonusweb.

Rocket League by dle slov svých autorů mohla zprovoznit cross-play s Playstationem do jedné hodiny

Obdobným způsobem se nedávno vyjádřil i pro britský Eurogamer což samozřejmě trochu nadzvedlo Phila Spencera, vedoucího Xbox divize v Microsoftu. Naznačovat, že si redmondský gigant neumí obsah hry ohlídat, prý ničemu nepomáhá a není zdravé pro celý herní průmysl, vyjádřil se přeneseně. Je opravdu zvláštní, že Sony má problém s něčím, nad čím už se nepozastavuje ani „rodinné“ Nintendo, které je svojí extrémní uzavřeností proslulé.

Že by se v dohledné době něco zásadního změnilo, nelze předpokládat, protože podle Ryana „momentálně žádná vyjednávání v této oblasti neprobíhají“. Je to škoda, protože kdyby k dohodě přece jen někdy došlo, je vše plně připraveno a tzv. cross-play může být plně zprovozněn během jedné hodiny, jak alespoň tvrdí firma Psyonix.