Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crysis 2 šokuje rozbořeným New Yorkem

aktualizováno 
Po karibských ostrůvcích si nepřátelští mimozemšťané vybrali pro další místo střetu s lidmi samotný New York.

Situace v Crysis 2 se zkraje vůbec nevyvíjí dobře. Město leží v troskách a aby toho nebylo málo, v roli jednoho ze supervojáků se musíte postavit i tajemné lidské frakci, která od vás cosi chce a neváhá vás proto ani zabít. Karty jsou rozdány tak, aby z toho byla špičková střílečka.

V ukázce se dostáváme k newyorskému nádraží, kde panuje naprostý chaos. Všude jsou hořící trosky a mimozemská artilerie za ohlušujícího randálu ostřeluje mrakodrapy .

Crysis 2

Kolem nás probíhající američtí vojáci křičí zmatené povely. Zanedlouho nenávratně končí pod troskami jedné z řítících se budov. Vývojářské studio Crytek ví, jak vytvořit tíživou atmosféru městského bojiště.

Našim úkolem je vyhodit do povětří jeden z mrakodrapů, což by mělo zastavit postup mimozemské invaze. Bomba už je položená. Pouze spínač leží někde v blízké budově v kapse mrtvého vojáka. Je třeba ho získat a zmáčknout.

Jak se do dané budovy dostanete, přenechá hra na vašem uvážení. Stejně jako první díl ani Crysis 2 se nesestává z lineárních úrovní. Jistě, cesta kupředu je vcelku jasně vytyčená, zůstává ale na hráči, zda se rozhodne například podběhnout most nebo ho přeběhnout.

Crysis 2

V aktuálním případě se rozhodujeme pro frontální útok. Brzy narážíme na smečku alienů, kteří okamžitě zaujímají místo za okolními překážkami. Nového krycího systému by měl využít i hráč, protože odhalený představuje pro nepřátele snadnou kořist.

Mezi překážkami se lze snadno přemisťovat, čehož využívají i mimozemšťané. Jejich umělá inteligence je úctyhodná. Nestojí na místě, ale snaží se vás obejít, což vás opět nutí k pohybu. Stejně tak zničitelné překážky. Málokterá je opravdu trvalá. Nepočítejte s tím, že byste se někde bezpečně zabarikádovali a odtud postupně odstříleli všechny protivníky.

Vzhledem ke zdemolovanému prostředí a změně lokací nepřátel se hodí nový taktický modus. Jde o speciální mód vidění, při jehož aktivaci sice nemůžete střílet, zato uvidíte protivníky i za překážkami. Ti jsou následně označeni a dokud nezmění pozici, uvidíte je i v klasickém módu. Pro jiné příležitosti nechybí termovize či noktovize.

Crysis 2

O pár metrů dále potkáváme jiný druh vetřelce. Takzvaného Stalkera. Schovává se za pytli s pískem, vyhýbá se našim kulkám, skáče na vyhořelý autobus, ale nestřílí! Vypadá to na chybu umělé inteligence, když v tu chvíli nás někdo srazí k zemi. Druhý alien se připlížil zezadu, zatímco Stalker poutal naši pozornost.

Podobných týmových taktik mají mít mimozemšťané více. To je velká změna oproti prvnímu dílu, kde příliš chytří nebyli. Naopak lidští nepřátelé ze zmíněné frakce se budou chovat realističtěji a tím pádem férověji.

Hlavní hrdina Nomad si může dovolit i méně férové způsoby boje. Koneckonců je ve výrazném oslabení. Stejně jako minule je i tentokrát jeho velkou výhodou nanooblek, jenž mu propůjčuje speciální schopnosti. Může se na určitou dobu zneviditelnit či aktivovat silnější pancéřování a zároveň vyšší sílu. Tyto schopnosti jsou ale omezeny energií, kterou aktivovaný oblek spotřebovává.

Crysis 2

Nanooblek lze v průběhu hry vylepšovat. Nikoliv však libovolně, bude jich jen omezené množství a z nich si můžete vybrat jen některá.

Když hrdina konečně objeví spínač, vyběhne mimozemšťan a v rozběhu s hráčem vyskočí z okna. Jde sice o předem připravenou situaci, hráč ji ale vnímá stále z vlastních očí. Ještě v letu s nepřítelem bojuje. Na zemi nepřítele pokořuje, mačká spínač a sleduje, jak se nedaleko bortí mrakodrap.

V Crysis 2 se podle autorů nepodíváte jen do New Yorku, ačkoliv zatím nic jiného neukázali.

Crysis 2

Teď si všechno, co jsme vám popsali, představte ve 3D. Crysis 2 totiž podporuje konkávní 3D technologii. To znamená, že obraz jde do hloubky. Výstřely nebo trosky nevylétávají "z obrazovky", naopak, hráč si připadá, že je uvnitř.

Pro 3D hraní Crysis 2 nepotřebujete o moc rychlejší počítač. Co potřebovat budete, je monitor s podporou 3D a samozřejmě příslušné brýle. Kdo nedisponuje odpovídajícím hardware, může použít i klasické papírové "červeno-zelené" brýle, zážitek však nebude tak hezký a plastický. Crysis 2 samozřejmě zůstává bez problému hratelný i ve dvou dimenzích.

Řada otázek zatím zůstává nezodpovězených. Například, zda budeme ovládat vozidla či letouny a jak to vlastně bude se hrou více hráčů po síti. I přesto je očividné, že se na nás chystá jeden z největších hitů letošního roku.

Autor:


Témata: Mrakodrap

Nejčtenější

Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Metro: Exodus ukáže Rusko zdecimované jadernou válkou

Metro: Exodus

O herní adaptaci značky Metro neslyší naši čtenáři poprvé. Exodus je přímým pokračováním předchozích dílů Metro: 2033 a...

Začala beta NHL 19. Schválně jestli najdete nějaký rozdíl oproti NHL 18

NHL 19

Na první pohled se nic nezměnilo, ale pokud si hru zahrajete, určitě oceníte daleko přesnější ovládání. Čas na...

V Hitmanovi 2 můžete mlátit lidi chlazeným tuňákem po hlavě. První dojmy

Hitman 2

Po ukončení spolupráce mezi IO Interactive a vydavatelstvím Square Enix to se slavným plešatým zabijákem vypadalo...

Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?
Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?

Když jsem u nás v kanceláři řekla, že chystám článek o příhodách z dětství, spustila se lavina vzpomínání. Redakce se smíchem rázem otřásala v základech. Jedna si ostříhala řasy, druhá si touhu po papouškovi splnila v bažantnici, třetí nutila mladší sestru jíst mrtvé mouchy… a to není zdaleka všechno!



Najdete na iDNES.cz