Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Série Crysis třetím dílem neskončí, může změnit obchodní model

  11:43aktualizováno  11:43
Značka Crysis je podle jejích autorů dostatečně pružná, a může tak nabídnout řadu dílů. Vyvíjí ji společnost Crytek, která počítá s dalším vývojem i po třetím dílu. Crysis 4 ji však nazývat nechce. Třetí díl totiž zakončí stávající příběhovou linku a nová hra by na ni neměla navazovat.

Společnost Crytek plánuje přechod na obchodní model ke hraní zdarma. A to i pro střílečku Crysis.

"Třetí díl ukončí příběh Crysis, což ale neznamená konec značky," řekl pro britský server Eurogamer šéf Cryteku, kterým je Cevat Yerli. Hra však momentálně není ani v předprodukční fázi, nemá vydavatele a vývojáři ani nezvolili její obchodní model.

"Dobrodružství v prvním dílu Crysis odstartoval Prophet společně Psychem, Jesterem a dalšími. Tahle partička se v Crysis 3 vrací, abychom dokončili příběh a dali trilogii smysl. Prophetův příběh uzavíráme dramatickým způsobem," tvrdí Yerli.

Příští titul ze série Crysis však bude čelit řadě otázek. Vývojáři například musí zvolit platformy, pro které hra vznikne. Studio navíc chce s dalším dílem nabídnout zásadní změny. Navzdory produkčním cyklům společnosti tak hra ještě nepřešla do předprodukční fáze.

"Za normálních okolností bychom touto dobou byli v předprodukci. Ale protože to chceme pojmout mnohem radikálněji, vnímáme to jako dlouhodobější projekt," vysvětluje Yerli.

Crysis 3

V třetím dílu Crysis se New York promění v džungli.

Crysis jako titul ke hraní zdarma

Společnost Crytek již v minulosti prohlásila, že budoucnost vidí v obchodním modelu ke hraní zdarma (více o budoucnosti studia). A Yerli potvrdil, že tyto plány zahrnují i střílečku Crysis.

Podle jeho názoru však herní průmysl k tomuto modelu přechází postupně, a titul tak může být k dispozici v krabicové verzi i s modelem ke hraní zdarma zároveň.

"Procházíme transformačním obdobím herního průmyslu. Věřím, že model ke hraní zdarma je nevyhnutelnou součástí budoucnosti. Věřím také, že je kompatibilní i s tituly, které jsou příběhové, kooperativní i soutěživé. Všechno je možné," tvrdí Yerli.

"Obchodní model je nezávislý na způsobu, jakým navrhujete hry. To je velmi důležité. Lidé ty věci vždy propojují, ale ve skutečnosti je to zcela nezávislé."

Třetí díl Crysis se nicméně drží tradičního obchodního modelu a k dispozici by měl být od února příštího roku.

Autor:




Nejčtenější

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Další z rubriky

Assassin's Creed: Origins
Assassin’s Creed Origins v DLC nabídnou i boj proti zombie faraonům

Vypadá to, že placené přídavky pro hru Assassin’s Creed nabídnou o něco pestřejší hratelnost než původní dějová linka. Dočkáme se tak i výletu do egyptské...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Stronghold 2: Steam Edition
Legendární Stronghold 2 se vrací. Mučit poddané můžeme v lepší grafice

Na Steam dorazila vylepšená verze druhého dílu legendární strategie. Pro majitele původní hry je navíc k dispozici zdarma.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.