Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cultures 2 – návrat Vikingů

  12:00aktualizováno  3:22
Po solidním úspěchu prvního dílu roztomilé vikingské budovatelské strategie Cultures se vývojáři rozhodli, že připraví i její pokračování. Nespokojili se však s novými misemi a inovovanou grafikou – Cultures 2 budou doslova přehlídkou nových nápadů, které již nyní vypadají velmi slibně. Máme se opravdu na co těšit...

Cultures 2

Není tomu tak dávno, co jsme na našich stránkách recenzovali zajímavý klon Settlers z vikingského prostředí s výmluvným názvem Cultures. Na pozadí příběhu o pátrání po šesti částech tajemného meteoritu, který pro Vikingy představoval signál brzkého konce světa, se odvíjela celkem povedená budovatelská strategie s roztomilou grafikou , vskutku svérázným způsobem plození dětí (hráč se vždy mohl rozhodnout, zda se manželskému páru narodí holčička nebo chlapeček) a naprosto potlačenou rolí ženy-pracovnice (holky jenom postávaly u baráků a občas s nějakým tím dělníkem „vytvořily“ nového vikingského caparta). Právě solidní úspěch hry inspiroval vývojáře z Mühlheimského studia Funatics ke tvorbě druhého dílu.

Příběh „dvojky“ volně navazuje na první díl – vikingské kmeny osídlily území od Evropy až po Střední východ a spokojeně prosperovaly. S blížícím se koncem prvního milénia měl však dobře známý náčelník Bjarni podivný sen o Ragnaröku, pomyslné poslední apokalyptické bitvě ze severské mytologie. Ve snu však tento severský proletář nepochodoval do vzplanuvší poslední bitvy sám – spolu s ním se proti hadímu démonu Midgardovi postavili další čtyři hrdinové. I vydal se náš Bjarni na cestu skrze Evropu, aby nalezl odpověď na své chmurné vize. Cultures 2 Ony tři hrdiny nakonec našel – jednoho z kmene statečných a silných Franků, druhým byl technologicky vyspělý Byzantinec a poslední do party mystický Saracén. Spolu pak složili klíč od bran Valhally, kde má k poslednímu boji dojít...

Právě představení dalších tří hlavních hrdinů je tou největší „globální“ změnou, která hráče v druhém dílu Cultures čeká. Každý z udatných reků má ve hře svou funkci a také vlastní historii, která jej předurčuje ke speciálním úkolům. Ani jejich domovské kmeny nebyly vybrány náhodou – každá mise totiž bude mít nějakou vazbu na historické střety jednotlivých civilizací. Když už jsme nakousli bojování, stálo by za to říci si o něm něco víc. Jednotliví vojáci se již nebudou implicitně dělit podle druhu zbraně – nová armáda se bude skládat z „univerzálních bojovníků“, kteří se před nástupem do bitvy vybaví „batohem“, kde se skrývá několik různých individuálně vybraných zbraní. Na pokyn hráče pak ta která postavička vytáhne brnění, meč, kopí, nebo třeba luk a dá se do boje (taktické možnosti v multiplayeru, kdy protivník nebude do poslední chvíle tušit, jaký typ armády se k němu blíží, jsou očividné). Rovněž umělá inteligence bojujících postaviček by měla doznat podstatných změn – pokud například osamoceného vojáka překvapí přesila, nepřijme boj a dá se na ústup. Jakmile přijde do blízkosti většího množství spřátelených jednotek, vrhne se s kolegy na své pronásledovatele.

Cultures 2

Rovněž samotný herní sytém čekají některá zajímavá vylepšení, která pomohou překlenout ono dlouhé „hluché“ období v útočných i obranných misích, kdy je nejprve nutné od základů vystavět novou vesnici. Na herní mapě totiž budou rozesety všelijaké předměty (truhly, láhve, svitky...), které fungují jako klasické power-upy – poklady zvýší zásobu zlata, technologické svitky ihned zpřístupní nové znalosti, diplomatické přiměji okolní národy k obchodování, jiné zas „zadarmo“ vychovají zkušeného dělníka, nechybí ani pověstný „džin“, který velmi rychle postaví budovu dle hráčova výběru, užitečné jistě budou i mapy okolního světa. Této drobné změně herního stylu bude odpovídat i náročnější zaměření misí (pokud například bude vedle vesnice spousta power-upů, může hráč rychle postavit všechny budovy a věnovat se plně válčení) a rozšířená nabídka technologií. Zajímavý je i slibovaný systém postupného vylepšování budov – základní dřevorubecká chatrč se tak může během chvíle změnit v celkem solidní továrnu, kde se kromě stavebního dřeva vyrábí i některé základní nástroje a zbraně (stačí jenom vyvinout příslušnou technologii, vyškolit obsluhu a přinést ke stávající budově stejného typu trochu stavebního materiálu). Také grafika bude kráčet s dobou – ačkoliv se nezmění původní izomateické zobrazení z mírného nadhledu, přibude „speciálních efektů“ v podobě světel, vlnící se vodní hladiny, atd.

Je velice příjemné sledovat, že i natolik „stagnující“ žánr, kterým klony settlerů bezpochyby jsou, dokáže překvapit titulem se spoustou originálních nápadů. Uvidíme, jak si druhý díl Cultures povede – zatím bohužel není známo, kdy by se měla hra dostat do obchodů, ale podle stavu prací se dá soudit, že bychom se jí mohli dočkat již příští rok. Zatím si musí budovatelští nadšenci vystačit s prvním dílem (nebo Amazonkami v The Nations).

Autor:




Nejčtenější

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Další z rubriky

Assassin's Creed: Origins
Assassin’s Creed Origins v DLC nabídnou i boj proti zombie faraonům

Vypadá to, že placené přídavky pro hru Assassin’s Creed nabídnou o něco pestřejší hratelnost než původní dějová linka. Dočkáme se tak i výletu do egyptské...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.