Cultures 2 - návod #3

  12:00aktualizováno  20. února 10:45
Pokračujeme v započaté sérii návodů na strategii Cultures 2. V tomto díle se zaměříme na podrobné řešení kampaně... Komplexnost hry umožňuje více stylů hry a tak si na své přijdou i ti, kteří vyznávají vlastní styl.

3. mise - Anglie
Kousek od místa přistání (na SZ) narazíte na londýnskou stráž a truhlici se stavebním povolením pro školu. JZ od tábora se potom na velké řece rozkládá samotný Londýn. Jeho obyvatelé jsou k vám přátelští a dají vám tip na pátrání. Snad kdesi na severu…, tam, kde podle pověstí bylo Thulské království…

Cestou na sever možná narazíte na most (půjdete-li podél pobřeží, tak se mu vyhnete), u něhož vybírá mýtné samotný Robin Hood a jeho hoši. Zaplatíte-li mu, spřátelíte se a získáte pár lučištníků do party. Nezaplatíte-li mu, bude bitka, v níž bych si na vás nevsadil… :o) Peníze na poplatek lze vydělat obchodem s Londýnem, neplatí za zboží sice moc, ale platí. A to se počítá…

Thulské království je opuštěné, v rozvalinách paláce žije pouze starý král, který Bjarniho požádá o tři službičky. Tou první je vyhubení smečky nebezpečných vlků, kteří se přemnožili v lese JZ od království a kteří požírají poutníky ve velkém. S vlky si při troše opatrnosti poradí Bjarni sám, ne už tak s druhým úkolem, který dostane vzápětí. Starý král si přeje, abyste do jeho skladiště dopravili 10 jednotek oleje (tady je to trošku zmatené – v úkolech se píše o jídle, ale chce po vás skutečně olej). Nastoupit musí dělnická třída, respektive těžař hub, abyste se propracovali až k druidovi a jeho alchymistické chýši.

V této misi máte spoustu času na hraní i na hraní si. Vybudujte si pěknou vesnici, rozšiřujte ekonomiku, obchodujte s Londýnem, ať máte peníze pro Robina, pokuste se upravit vztahy s ostatními osadami, postavte loď (budete potřebovat tesařskou dílnu číslo 4 nedaleko od břehu) a prozkoumejte moře. Našli jste ostrov s kovářem Wielandem? Zatím s vámi nechce mluvit, jeho čas přijde později, po splnění druhého úkolu pro krále). A až vás za ním král pošle a kovář vás požádá o 10 lahvinek medoviny, vezměte mu jich rovnou dvacet. Ušetříte si jednu cestu. Za těch dvacet láhví vám kovář vyrobí meč, který máte doručit starému králi. Tuto cestu už absolvovat nebudete muset, neboť v tuto chvíli mise končí. Bjarni získal meč a kus mapy. Jeho dalším cílem je Byzanc.

4. mise – Itálie
Problémy na cestě přinutily Bjarniho k neplánované zastávce na italském pobřeží. Zatímco ženy začaly budovat vesnici, muži prozkoumávali okolí. Stalo se však neštěstí, zničehonic se u pobřeží objevila saracénská loď, vyskákali z ní piráti a všechny vikinské ženy odvlekli do otroctví. A vy teď musíte najít způsob, jak je zachránit. Výkupné je vysoké, celých 50 zlaťáků, a vy nemáte ani groš.

Zaměstnejte své muže, mohou třeba lovit nebo chytat ryby, jídlo se vždycky hodí, a Bjarniho pošlete na průzkum. Když se vydá na sever, narazí na Neapol, spřátelené město, se kterým se dá obchodovat. To už je veselejší. Také můžete pomoci Římanům, které trápí strašlivá obluda, usazená v jeskyni severně od věčného města. Vstupem do jeskyně (Bjarni musí dovnitř sám), se ocitnete v podzemním bludišti. Je plné vlků, ale co je příjemnější, hned u dveří se setkáte se Sigurdem, dalším hrdinou, jenž s vámi později půjde na obřího hada. Vzpomínáte si na legendu a váš sen z úvodu hry? Sigurd je ten chlapík se železným kopím. Spolu s ním si s vlky snadno poradíte, většinou na první ránu. Kromě vlků je uvnitř jeskyně spousta cenných věciček, zlata, amuletů, výzbroje – vše to jsou pozůstatky po předchozích hrdinech. Bohužel, vůbec nic z toho si s sebou ven vzít nemůžete. Zamáčkněte slzu zklamání a najděte tu strašlivou obludu (je v JZ rohu bludiště), kterou je… Ale ne, neprozradím… Zabili jste ji? To je dobře, její odstranění se Bjarnimu bohatě vyplatilo. Získal silného spolubojovníka, který s ním bude pokračovat na dalších cestách, přátelství Římanů a také ženskou. Opravdickou ženskou! Konečně tak máte ve svém táboře babu, která může plodit děti. :o)

Jakmile obchodem vyděláte 50 zlaťáků, můžete je nabídnout Saracénům jako výkupné za vaše ženy a misi úspěšně ukončit. Nebo, je-li vám proti srsti cokoliv platit únoscům a máte kurážného ducha, naloďte Bjarniho se Sigurdem na loď a pro ženy si dojděte. Když zakotvíte na jižní straně saracénského ostrova, můžete se prosekat přes ohradu, v níž jsou zajatkyně uvězněny a vysvobodit je. Ze lvů mít strach nemusíte, jakmile najdou díru v plotě, půjdou si po svém. I kdyby na vás nepřátelští vojáci útočili, Bjarni se Sigurdem jsou natolik silní, že (s občasnými přestávkami na uzdravení) jsou schopni ve dvojici pobít desítky Saracénů (a konec konců, při troše taktizování srovnat se zemí i celou saracénskou základnu).

5. mise – Miklagard
Bjarni se Sigurdem a skupinkou Vikingů (není jich moc, část bývalých společníků se rozhodla zůstat ve slunné a pohostinné Itálii) dorazili po dlouhé plavbě do Byzance. Jsou ohromeni nádherou města, ale zklamáni přístupem císaře. Nepřijme je totiž hned, pro barbary platí pravidlo, že na audienci musí rok čekat. Aby čekání ubíhalo rychleji, je Vikingům vykázán kus země na západě, kde mohou mezitím žít a dělat si, co je napadne.

Protože nemáte žádné ústředí, kde by byly nějaké prvotní zásoby, musíte se o přísun surovin postarat sami. Změňte svým vesničanům profese tak, aby napřed nashromáždili suroviny – kámen, dřevo, hlínu, potraviny atd. Oba hrdinové mezitím mohou prozkoumávat mapu (u břehu řeky severně od tábora je truhlice, z níž na vás vyskočí druid a získáte stavební povolení na pokročilou alchymistickou chýši). Poznáte také své nejbližší sousedy – strážce mostu, kteří vás přes něj pustí pouze za úplatek… ehm, poplatek 5 dlouhých mečů (můžete se na ně klidně vykašlat a obejít je z druhé strany), tábor banditů, sídlo horalů, ale hlavně můžete prozkoumat celý obrovský a bohatý Miklagard, kde můžete posbírat, co se válí po zemi – boty, železné nástroje atd., případně vybrat obsah truhlic.

Poté, co vaše populace dosáhne počtu dvaceti obyvatel a uběhne rok, předvolá si vás císař. Je s vámi docela spokojen, ale má problém, s nímž mu můžete pomoct. Nemáte moc na vybranou, jestli nepomůžete, nebude mapa, kvůli které tady už rok trčíte. Tak udělejte, co po vás císař chce - vycvičte a vyzbrojte 15 vojáků a přiveďte je císaři ukázat. Budou-li se mu vaši vojáci líbit, přizná vám konečně, že mu unesli dceru a že z toho podezírá bandity. A že právě vy ji máte najít a dopravit domů. Ale abyste to neměli tak obtížné, přidělí vám oddíl byzantských bojovníků. Než se vypravíte na loupežníky, zorganizujte si obranu své vesnice, pár věží na severu by mělo stačit, protože budete napadeni. Právě těmi loupežníky, které máte vymýtit. Není nutné nechávat doma posádku vojáků, pokud zachytíte útok včas, můžete do věží poslat vesničany a oni si s vetřelci poradí také.

Nezapomeňte také, že již můžete těžit a zpracovávat železnou rudu. V horách severně od vesnice je dost jak železa, tak i zlata. Až budete mít zkušeného těžaře lomového kamene, přeškolte ho na těžbu železa, postavte kovárnu a můžete vyrábět meče a brnění. Útok na banditů osadu nebude jednoduchý. Rychle zjistíte, že jsou mnohem silnější, než se zdáli být na první pohled, a že jejich katapulty dokáží vaše jednotky rychle zdecimovat (pokud jste četli manuál, narazili jste na jeho konci na tabulku účinnosti jednotlivých zbraní a výzbroje, kde se píše, že proti zásahům z katapultu chrání pouze plátová zbroj. Vyrobte si nějakou.)

Protože frontálním útokem to asi nepůjde, najděte slabé místo v obraně. Z kopců se střílet nedá, jsou neschůdné, ale ze západní strany se vstupní brána do tábora dá obejít skulinkou v opevnění. Pokud vtrhnete dovnitř s menším komandem bojovníků s dlouhými meči (na stroje jsou nejúčinnější) a plátovou zbrojí, podaří se vám všechny životu nebezpečně katapulty zničit. Zbytek už by měl být snadný, zbořit věže zvládnou i lukostřelci (pokud je jich hodně). Sledujte průběžně dění doma, protože jak tábor padne, přeživší bandité se shromáždí někde v lese a napadnou vaši vesnici. Přestože všechny bandity pobijete, princeznu nezachráníte, protože bandité ji včas převezli do jeskyně v SZ rohu mapy. Takže tam běžte a vlezte dovnitř (jako u jiných dílčích lokací, i sem můžete pouze s hrdiny).

Jeskyně je tvořena labyrintem chodeb a místností, kde se ukrývají nepřátelé. Snažte se je vylákat k sobě jednotlivě, velké přesile by neodolali ani vaši dva hrdinové. Pokud je to nutné, stahujte se do bezpečí a vyčkávejte, dokud se neuzdraví. Aby se otevřely zavřené brány, musíte šlapat na kamenné ornamenty v podlaze. Otevírejte truhlice, na něž narazíte, vyskočí z nich spolubojovníci (a ze dvou vlci, to je taková drobná zlomyslnost autorů). Vlky pobijte a bojovníky vybavte lektvary, které se válí všude okolo, pomohou vám se zbývajícími loupežníky. Na konci bludiště naleznete princeznu a ocitnete se opět venku. U cesty, vedoucí do bývalého tábora banditů, čeká mohutná armáda byzantských válečníků, které vám naproti poslal samotný císař. Doveďte tam princeznu Cyru (dobře si ji zapamatujte, ještě se s ní potkáte) a vítězství v misi je vaše.

Příště kampaň dokončíme.

Autor:

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 patří mezi nejočekávanější hry současnosti. Kutí ho tvůrci Zaklínače a opět půjde o hru na hrdiny v otevřeném světě. Ukázka za zavřenými dveřmi na E3 2018 nás nadchla, letošní pak potvrdila, že je zaděláno na hit. Rozruch vzbudil také herec Keanu Reeves, jenž na tiskovce Microsotu odhalil datum vydání. Pro největší fandy je pak určena sběratelská edice za několik tisíc. Hra bude opatřena českými titulky.

Nejčtenější

Hořící zombie dítě mu ukončilo rekord, ale nastartovalo kariéru

Streamer Philza

Britský streamer Phil „Philza“ Watson drží rekord za nejvíce času stráveného na jeden život v hardcore módu hry...

Čínské kopie her už vadí i samotným Číňanům

Naštvaní čínští hráči protestují proti hře Genshin Impact

Že se v Číně bez skrupulí kopírují západní herní hity už asi nikoho nepřekvapí. Oznámení nové hry Genshin Impact však...

Lidé vzpomínají na obaly od 3D karet minulé dekády. Jsou k smíchu i pláči

Retro obal od 3D grafického akcelerátoru

Estetika nikdy nebyla silnou stránkou videoherní kultury, své pomyslné dno však už má snad naštěstí za sebou. Nic...

Samuraj, viking nebo husita? Osm možných scénářů dalších Assassin’s Creed

Assassin's Creed

Studnice nápadů pro další hry Assassin’s Creed sice není příliš plná, ale zároveň je stále mnoho cest, kterými se hra...

Nepropásněte hru zdarma. Skvělý Mutant Year Zero není ani rok starý

Mutant Year Zero: Road to Eden

Obchod Epic Store rozdává tento týden opět parádní kousky. Kromě povedené tahové strategie Mutant Year Zero je to i...

Další z rubriky

Nešťastný Anthem opouští už i jeho hlavní producent Ben Irvine

Anthem (PC)

Poslední hrstka věrných fanoušků kontroverzní střílečky Anthem dostala další velikou ránu. Hlavní producent Ben Irvine,...

RECENZE: Kdyby měl Duke Nukem sestru, vypadala by jako Ion Fury

Ion Maiden (PC)

Ion Fury je Duke Nukem v sukních. Retro střílečka pod patronátem 3D Realms vám chce mermomocí dokázat, že hlavní hrdina...

Pět scén z her, které narazily na australskou cenzuru

South Park: Stick of Truth

O cenzurování videoher v Austrálii toho bylo napsáno již mnohé, málo se už však ví, že se v posledních letech situace...

Trest nebo domluva? Co na fyzické tresty říkají odborníci
Trest nebo domluva? Co na fyzické tresty říkají odborníci

Výchova dětí je těžká disciplína a neexistuje univerzální návod. Jak potrestat dítě, které neposlouchá? Fyzické tresty, zákazy nebo stačí jen domluva? Odborníci v tom mají jasno.

Najdete na iDNES.cz