Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cultures - The Sims po vikingsku

  12:00aktualizováno  12:51
Pomalu ale jistě se k nám blíží hra, která čerpá ze dvou dnes již kultovních titulů - Settlers a The Sims. Že si nedovedete toto spojení dost dobře představit? Nebo si ho naopak představit dovedete a zajímalo by vás, jak jej zpracovali profesionálové? Tento článek by měl být schopen vaši zvědavost utišit.

CulturesNa naši vesnici se už po mnoho týdnů snášel ledový déšť a nezdálo se, že by mu mělo být někdy konec. Lidé strádali a hladověli. Všichni s obavami a napětím čekali, co jim přinese další den. Až jednou déšť náhle ustal. Mraky se rozestoupily a zemi pohladily teplé sluneční paprsky. Náhle jsme ale zjistili, že to není slunce, neboť tato žhavá koule se začala z ničeho nic pohybovat směrem k horizontu. Pak následoval ostrý záblesk, ve kterém se koule rozpadla na mnoho částí, jež pak dopadly na zem. V tu chvíli nám bylo vše jasné. To bylo znamení bohů! Znelíbili jsme se jim a oni nám za to odebrali slunce. Abychom si je udobřili, musíme najít všechny kusy komety a dát je dohromady. Jakmile jsme nashromáždili dostatek zásob a připravili naše lodě, vypluli jsme směrem k neznámým břehům.

Toto je ve zkratce příběh, který vás uvede do hry Cultures. Tu by měla na pulty obchodů doručit během následujícího měsíce společnost THQ. Tento titul, který je směsicí strategie a simulátoru na způsob The Sims, vás přenese o tisíc let zpět do osady neohrožených mořeplavců - Vikingů. Ne náhodou je děj zasazen právě do doby, ze které pocházejí důkazy o prvním vylodění CulturesEvropanů na pobřeží Nového světa. Právě tam vás totiž vaše cesta za úlomky komety zavede.

Ve hře budete muset efektivně využívat veškeré dostupné zdroje, obchodovat a obezřetně prozkoumávat neznámou a ne vždy přátelskou krajinu. Je pochopitelné, že toto všechno vám nezajistí pouze silná armáda. Naopak, úspěch spočívá spíše ve schopnosti sladit širší strategické cíle s potřebami jednotlivých členů kmene. Každá z postav ve hře má přitom vlastní charakter, mysl a schopnosti. Vesničané se budou chovat zcela nezávisle, budou jíst, spát či pracovat podle toho, jak sami uznají za vhodné. Na vašich bedrech bude jen zajistit, aby měli přidělen jistý úkol a aby měli kde bydlet a s kým žít.

Z toho pochopitelně vyplývá skutečnost, že Cultures má do detailu propracovanou AI všech postav. Každá z nich se opravdu chová jako samostatné individuum a reaguje na veškeré podněty, které se jí jsou v tomto virtuálním světě týkají. Osadníci se navíc jako jedinci nejen chovají, ale také tak i vypadají. Liší se jeden od druhého postavou, oděvem, barvou a délkou vlasů atd.

CulturesAby to všechno bylo možné, byli tvůrci nuceni vypracovat pro hru dostatečně dobrý grafický základ. To se jim, jak se můžete přesvědčit pohledem na okolní obrázky, bezesporu podařilo. Ale protože Cultures nemá být hrou zcela vážnou, ale především zábavnou, je kromě malinkatých Vikingů zaplněna taktéž úctyhodným množstvím animací těchto vesničanů. Budete se tedy moci kochat pohledem nejen na to, jak pracují, ale například i jak se po celodenní námaze natáhnou na zelenou trávu a se zasněným výrazem ve tváři pozorují mračna na obloze...

Tvůrci hry tvrdí, že Cultures by měli poskytnout hráčům v mnoha velice komplexních misích více jak sto hodin dobré zábavy. Podle dosud zveřejněných informací a screenshotů lze usuzovat, že toto tvrzení není nadnesené. Bohužel až v říjnu uvidíme, jestli se tento kříženec Settlerů a The Sims setká s očekávaným ohlasem nebo ne.

Autor:




Nejčtenější

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Další z rubriky

Wolfenstein II: The New Colossus
S PC verzí Wolfensteina II budete velmi spokojeni, slibuje vývojář

Koncem října se vrátí B.J. Blazkowicz, aby konečně vyhnal z Ameriky nacisty, kterým se v alternativní realitě podařilo vyhrát druhou světovou válku. Vývojáři...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Clash Royale
V Clash Royale je nový režim, zmizely však truhly zdarma

Vyšla dosud největší obsahová aktualizace mobilní pay 2 win strategie Clash Royale.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.