10 důvodů, proč bude Cyberpunk 2077 nejlepší hrou roku 2020

  • 41
Je to možná troufalé, ale klidně bychom se už teď vsadili, že Cyberpunk 2077 bude na konci příštího roku sbírat výroční ceny jako na běžícím páse. Tady máte 10 důvodů, proč o jeho úspěchu téměř nepochybujeme.

1. Prověření autoři

Cyberpunk 2077

Studio CD Projekt RED má mezi hráči vynikající reputaci. A zaslouženě. Tito Poláci razí striktně prohráčský přístup – nejenže mají všechny jejich hry vzrůstající kvalitu, navíc k nim patří ze strany vydavatelství i kvalitní servis. Žádné protipirátské ochrany, žádné ždímání pomocí DLC, žádný tlak na multiplayer a nucenou socializaci, žádné vynucené používání vlastního klienta (byť GOG Galaxy není vůbec špatný a nabízí více služeb než třeba Epic Store). CD Projekt prostě dělají poctivé hry a komunikují s hráči otevřeně, za což si naši pevnou důvěru zaslouží.

2. Skvělá licence

Cyberpunk 2077

„Papírové“ RPG Cyberpunk 2020, ze kterého hra Cyberpunk 2077 vychází, sice není tak známé jako svět Zaklínače, to ovšem nijak nesnižuje jeho kvality. Scenáristé tak nemusí znovu vymýšlet kolo a místo budování nového světa od píky se mohou opřít o dlouhodobě fungující univerzum. S ním přitom mohou nakládat volnou rukou a rozvíjet ho jakýmkoliv směrem uznají za vhodné. Věrnost předloze jim pomůže zajistit sám její autor Mike Pondsmith, který se na vývoji osobně podílí.

3 Městská džungle

Cyberpunk 2077

Night City, ve kterém se celá hra bude odehrávat, je ryzí esencí kyberpunku, tak jak ho vymýšleli sami otcové zakladatelé žánru, jako byli spisovatelé Gibson, Sterling nebo Stephenson. Mapa má být oproti valné většině konkurence hodně vertikální, což ve městě, kde elita žije ve špičkách mrakodrapů a spodina hluboko pod zemí, ani jinak nejde. Rozloha hry bude o něco menší než ve Witcherovi 3, o to však nabitější zajímavými místy. Stereotypu se rozhodně bát nemusíme, protože každá z mnoha městských částí bude výrazně odlišná.

4. Zábava jen pro dospělé

Cyberpunk 2077

Autoři chtějí nabídnout drsný a naturalistický zážitek z nehostinné budoucnosti a nehodlají při tom dělat žádné ústupky. Nebudou tak uhýbat ani před explicitním násilím, nahotou, drogami či vulgární mluvou. Ne snad, že by bez těchto faktorů nemohla být hra skvělá, ale určitě by nemohla uvěřitelně vyprávět takový příběh, jaký vyprávět chce. Uvidíme, co na to řeknou světoví cenzoři, obzvláště ti australští budou mít nejspíše plné ruce práce. To nám ale může být jedno a můžeme se těšit na ničím neředěný dospělý zážitek, který budeme před našimi dětmi pečlivě schovávat.

5. Absolutní svoboda

Cyberpunk 2077

Už Zaklínač nabídl publiku dostatek prostoru, jak se v herním světě profilovat, Cyberpunk ale půjde ještě mnohem dál. Tvůrci v rozhovorech neustále opakují, že „hráčova svoboda“ je pro ně nejdůležitějším stavebním kamenem při tvorbě hry. Už jen fakt, že si na začátku můžete vytvořit postavu podle svého gusta, ať už jde o pohlaví (zřejmě jich bude víc než jen dvě), původ nebo nejrůznější speciální schopnosti, je velikým krokem dopředu. V průběhu vyprávění pak bude na výběr spousta frakcí a nekonečná variabilita při řešení úkolů. Celou hrou se budete moci od začátku do konce prostřílet, stejně tak bude ovšem možné dosáhnout cíle bez jediné mrtvoly na kontě. 

6. Dokonalé technické zpracování

Cyberpunk 2077

„První dojem, když hráč vyšel na ulici, mi opravdu vzal dech,“ napsal Martin ve svých dojmech z letošní E3 a já to můžu jen potvrdit. Cyberpunk od loňského odhalení došel zase o notný kus dál a pro fanoušky hardcore sci-fi půjde o splněný sen, který už by mohl být intenzivnější snad jen ve virtuální realitě. Autoři navíc slibují, že se hra bude obstojně hýbat i na dosluhující vlně konzolí, moderní herní PC pak jistojistě nabídnou nezapomenutelný zážitek. A to prosím zcela bez loadingů! Není to přitom jen o technických kvalitách hry, spousta pozornosti je například věnována nejrůznějším kostýmům, které nemají být jen shlukem číselných atributů, ale především opravdovým módním doplňkem.

7. Akční souboje

Cyberpunk 2077

Jestli měl třetí Zaklínač nějakou slabou stránku, tak to z mého pohledu byly špatně vybalancované souboje. Díky samoléčícímu štítu nebyl až na vzácné výjimky problém porazit kohokoliv ani na nejtěžší obtížnost, spousta mechanismů jako třeba alchymie pak přišla zcela vniveč. Nic takového už by se tentokrát nemělo opakovat, CD Projekt totiž poprvé ve své historii najal designéry, kteří se věnují ryze jen soubojům. Podle Martina to v aktuálním stavu ještě stále není úplně to pravé, ale je vidět, že jsou si autoři svých slabin vědomí a pracují na nich.

8. Futuristické dopravní prostředky

Cyberpunk 2077

Co by to bylo za sci-fi, kdybychom se po světě museli pohybovat jen pěšky. V Cyberpunku dopravní prostředky samozřejmě nebudou chybět a hráč je bude moci využívat podle libosti. Jejich princip bude v zásadě podobný tomu ze Zaklínače. Na stisknutí tlačítka si je půjde přivolat, budete z nich moci i bojovat a částečně budou fungovat i jako rozšíření inventáře. Ikonickou se stává především motorka Yaiba Kusanagi, ale dojde i na víceméně klasické automobily. Dokonce navzdory původním zprávám budeme ovládat i létající auto, ovšem nikoli kdy se nám zlíbí, ale jen v předem připravených příběhových misích. Jen doufejme, že autoři trochu lépe vymyslí automatické parkování, protože u Klepny se jim to opravdu moc nepovedlo.

9. Multiplayer jen jako přidaná hodnota

Cyberpunk 2077

Hra více hráčů ještě nebyla oficiálně potvrzena a je jisté, že ve hře nebude implementována v době jejího uvedení na trh. CD Projekt opakovaně zdůraznil, že tím nejdůležitějším je pro něj příběhová linka, a tak je klidně možné, že navzdory původním plánům ani žádná hra více hráčů nebude. Tomu však příliš nevěříme, protože potenciál je až příliš veliký na to, aby se ho nevyužilo. Už jen samotná představa, že se po podobně obrovském a detailním světě naháníme s jinými hráči, je fantastická, možnost projít si celý příběh v kooperativním režimu by pak také nebyla k zahození. Rozhodně se nemusíme bát nějakého horkou jehlou sešitého módu, který kromě jména nesdílí s originálem nic, jak to bylo například ve Spec Ops: The Line. To už radši nebude nic.

10. Keanu Reeves

Xbox - E3 2019

A pak je tu samozřejmě faktor Keanu Reeves. Jeho krátké vystoupení při prezentaci hry bylo nejlepším momentem letošní E3 a už jen fakt, že se legendární Neo a Johnny Mnemonic ve hře objeví, si zaslouží potlesk. Keanu ovšem není jen reklamní tváří, ale má ve světě Cyberpunku zcela zásadní roli. Jakožto Johnny Silverhand je hráčovým virtuálním sidekickem a funguje jako něco mezi rádcem a komentátorem okolního dění. A bezpochyby bude v obou rolích vyloženě dechberoucí.

Cyberpunk 2077 vychází 16. dubna příštího roku na PlayStation 4, Windows PC a Xbox One. Těšíte se?


Cyberpunk 2077