Hodinová ukázka z hraní chystaného RPG Cyberpunk 2077 nás před několika měsíci posadila na zadek, zároveň v nás však vyvolala řadu otázek. Jedna věc je totiž vymyslet si živoucí otevřené město bez hranic, druhá skutečně ho v rozumném čase stihnout vymodelovat a třetí pak to vše i obstojně rozběhat na co nejrozšířenějším hardwaru. Těch pár jedinců, kteří mají v počítači grafické karty za 20 tisíc, totiž vývoj takto náročné hry nezaplatí.
Autoři si toho jsou vědomi a uklidňují fanoušky, že se svou hrou míří i na současnou generaci konzolí, která už se blíží ke konci svého cyklu.
„Vývojáři jsou vynalézaví, přicházíme na stále nové a lepší využití optimalizačních nástrojů, se kterými pracujeme,“ řekl level designér Miles Tost v rozhovoru pro server Gaming Bolt. Ostatně ani PC konfigurace, na které CD Projekt hru na E3 prezentoval, nebyla nijak přehnaná (viz náš starší článek).
Je však také možné, že Cyberpunk později vyjde v remasterované grafice na nové generaci konzolí, podobně jako se to stalo například u GTA 5.