Cynický GameEkonom

  • 732
Hry a Filmy – tentokrát zdarma *** Driv3r je mizerný, ale jede *** Holky nemají co hrát *** Ostrov Honoloko – za zdravím a ekologií *** Eidos je na prodej, Lara pláče

Hry a Filmy – tentokrát zdarma
O hrách a filmech budeme brzy mluvit jako o sourozencích, co sourozencích, jako o siamských dvojčatech. Spojení filmu a videoher je silné už dnes a sílí každým dnem. Tentokrát svůj vztah k hrám ukazuje filmové studio Paramount, které zvolilo formu počítačové hry pro marketing nového filmu "Sky Captain and the World of Tomorrow". Hra, kterou v rámci reklamní kampaně začal Paramount šířit zdarma, se jmenuje Flying legion Combat Challenge a hráče staví do role pilota stoje P-40 Warhawk z Létající legie, z jehož kokpitu bude zachraňovat svět před lebkounem Totenkopfem a jeho mechanickými monstry. Zda dostane hráč za odměnu do postele virtuální obraz Angeliny Jolie, která hraje ve filmu jednu z hlavních rolí, zdroj ale neuvádí. Ani není jisté, v čem je hra tak velice inovativní, jak o ní tvrdí šéf filmového studia.
Možná tím myslí sérii online turnajů, ve které se budou hráči utkávat o hlavní cenu, kterou je výlet do Londýna na britskou premiéru filmu. Na trénink mají hráči pět týdnů, ostré souboje budou probíhat další tři týdny. Hra samotná je přitom rozdělena do čtyř úrovní, v jednom musí hráč navigovat letadlo New Yorkem a likvidovat obří roboty, v dalším levelu čelí piloti hrozbě létajících křídel. Třetí úroveň představuje změnu, z letounu se stává ponorka, která se utká s armádou mechanizovaných krabů. Přitom všem likvidování nepřátel musí hráč kroužit po vytyčené dráze. Hodnocen je za rychlost a počet zničených nepřátelských strojů. Za získané body je možné vylepšovat vybavení. Čtvrtá úroveň bude zveřejněna později tak, jak se bude blížit americká premiéra filmu. Autoři přitom slibují boje o Létající pevnost Angeliny Jolie.
Hra podle filmu, který nabízí alternativní pojetí historie, využívá řadu digitalizovaných grafických prvků přímo z filmového plátna. Nakolik se autorům povedlo vytvořit kvalitní hru, nemůžeme posoudit, stránka vyžaduje pro přístup Flash a s tímhle přístupem ať jdou do háje i s drahou filmovou Larou Croft. Zdroj: Games Developer
Zdroj: Yahoo!

Driv3r je mizerný, ale jede
Atari oznámilo, že do obchodů zamířily dva miliony a pět set tisíc kopií kontroverzní hry Driv3r. Co je ještě překvapivější než velký počet distribuovaných krabic, je fakt, že se opravdu mizerná hra velice dobře prodává. Tento fakt pro Atari znamená spásu, protože jedině finančně úspěšné tituly dokáží firmu přenést přes období následujících měsíců, kdy její akcie slouží jako zástava pro půjčku mateřské společnosti, jež se potácí na okraji bankrotu. Připomeňme jen, že prvního dva a půl milionu kopií je určeno pouze pro PS2 a Xbox, PC verze bude hotová až v září.
Zajímavý je nepoměr mezi názory recenzentů a aktivních hráčů, kteří prezentují své názory na internetu s tím, jak se hra prodává. Například GameSpot, přiřkl hře hodnocení 5,4, ale s komentářem, že kvůli chybám, frustracím a nudě není hra hodná ani času, ani peněz, které by do ní potenciální zákazníci vložili. Některé tituly daly Driv3ru vysoké hodnocení, ale to jen vyvolalo nařčení z podplácení. Vzhledem k převažujícím zatracujícím názorům recenzentů bohužel spíše oprávněné. Ostatně některé tištěné časopisy přiznaly recenzování z neúplné verze s tím, že Atari slíbilo do finále chyby opravit.
Atari v tomhle není nováček, už Enter the Matrix byl podle recenzentů naprosto mizerný, ale prodával se. A podle analytiků a marketingových specialistů se prodává a bude prodávat i Driv3r. jedna z největších sítí prodejen her v USA, Electronics Boutique, předpokládá, že za červen bude Driv3ru patřit třetí příčka na žebříčku nejprodávanějších, v Británii pak patří hře šesté místo v prodejnosti během prvního týdne od zahájení prodeje. Driv3r prostě jede. Zdroj: Games Developer
Zdroj: Games Industry

Holky nemají co hrát
Ženy ve Spojených státech si stěžují, že nemají co hrát. Na vině je zabedněnost mužských manažerů herních firem, kteří stále věří, že holky počítačové hry nehrají. A to přitom vládnou podle Sheri Graner Ray ze Sony Online Entertainment (jo, je to ženská) potenciálními 14 miliardami dolarů. Sheri asi ví, o čem mluví, protože onlinovky hraje docela hodně žen, takové znuděné americké "housewives" online hrám snadno propadnou, když je manžel uživí a ony se starají jen o domácnost a děti. To není sexismus, to je fakt, několik mých známých ve hrách často hlásí, že musí nakojit dítě nebo uvařit rodině večeři.
Jako příklad her vhodných pro dívky a mladé ženy uvádí Sheri třeba hitovku Barbie fashion Designer, která se prodala v 600 000 kopií a je pravda, že kluci si ji asi nekupovali. Na druhou stranu není podle Sheri v pořádku, že po tomto úspěchu průmysl ustrnul právě u Barbie pojetí her pro ženy a soustředil se tak pouze na tu téměř bezpohlavní část něžného pohlaví – děti. Když už jsme u sexu, ten ženy ve hrách nechtějí, nejen v tvrdé podobě, vadí jim i vyvinuté hrdinky. No, ještě pořád tu jsou Sims a Zoo Tycoon. A teď jenom doufat, že tohle nebude číst přítelkyně, i když ta hrami pohrdá úplně. A dítě hraje onlinovky, Barbie nechce.
Zdroj: Stuff

Ostrov Honoloko – za zdravím a ekologií
No schválně, co byste řekli hře, která vychovává děti k zodpovědnému chování ve vztahu k přírodě a zdraví? Shoďme masku cynika a přiznejme si, že hromady netříděného odpadu a zplodiny aut v ucpané Praze nejsou naší nejlepší vizitkou. Aby byly děti jiné, sahají Světová zdravotnická organizace a Evropská agentura pro životní prostředí ke Komenského škole hrou.
Ostrov Honoloko, zpracovaný ve Flashi, je podobný reálnému světu a hráči mají za úkol zlepšit zdravotní stav obyvatel ostrova a jejich životní prostředí tak. Žánrově je hra mixem textové adventury a kvízu, pokud rozumíte anglicky, klidně si zahrajte, pokud se učí anglicky vaše dítě, doporučuji Honoloko jako učební pomůcku. A pokud náhodou škola, do které vaše dítě chodí, podporuje využití počítačů v běžné výuce, prohoďte pár slov s učitelkou, pro tyto účely není Honoloko vážně tak pitomé, jak může připadnout kovanému pařanovi.
Zdroj: BBC

Eidos je na prodej, Lara pláče
Společnost Eidos, která naplnila vlhké sny mnoha pubertálních hráčů prsatou Larou Croft, má finanční problémy a dokonce vydala prohlášení, podle kterého se současní majitelé společnosti nebrání převzetí silným investorem.
Společnosti hrozí, že se octne dokonce v červených číslech, na vině je sílící konkurence na trhu a také odložení hry Shellshock: Nam '67 a Lara už je příliš stará na to, aby dokázala zázraky. Jako investice ale Eidos podle expertů není špatný a kdo ví, třeba nový investor uvolní licenci na Laru Croft i porno-průmyslu a dočkáme se třeba filmu Private Lara Croft: Forgotten Womb
Zdroj: Times Online