Daikatana – návod #3

12:00
Po delší odmlce pro vás máme další část podrobného návodu na rozporuplnou 1st person 3D akci Daikatana od slavného Johna Romera. Tentokrát se společně vrhneme na třetí epizodu hry a podíváme se do Norska. Pokud tedy máte s Daikatanou problémy, jistě vám přijde vhod náš čtyřdílný průvodce hrou.

Daikatana byla svého času velice očekávanou hrou a spoustu hráčů autoři naštvali už jen neustálým odkládáním data vydání. Když se tato 1st person FPS nakonec objevila na pultech obchodů, rozhodně nesplnila očekávání. I přesto si však k ní mnozí nadšenci sedli a začali se jejím světem prokousávat. I my jsme se na ni vrhli a výsledkem je tento čtyřdílný návod (první a druhý díl), ve kterém se dnes podíváme do třetí epizody.

Epizoda 3: Norsko 560 C.E.

• PLAGUE VILLAGE (Zamořená vesnice)
  • PASSAGE (Pasáž)
  • DUNGEON (Vězení)
  • WYNDRAX TOWER (Wyndraxova věž)
  • CRYPT OF NHARRE (Nharrova krypta)
  • GHARROTH'S THRONE (Gharrothův trůn)

PLAGUE VILLAGE (Zamořená vesnice)

Část 1
    Za Vámi je soutěska, tou projděte k prvnímu domu napravo a průchodem rovně k sudům. Ty rozbijte a vezměte si náboje do kuše. Pak jděte vpravo na náměstí a po pravé straně protějšího domu je vchod do domu a tudy se dostanete nahoru do místnosti, kde je kuše. Pak vyjděte ven a odsud zatočte doprava a po schodech do průchodu a roklinou dál. Dojdete k domu u vody. Tady je na terase další kuše, za domem jsou 2 sudy, po jejich rozbití získáte Acro skill a honem vejděte do domu (dveřmi), skočte na stůl, odsud na římsu nad stolem a hupsněte k posteli, kde je Savegem. Seskočte dolů a vyjděte ven. Nyní běžte do průsmyku nalevo a dojdete k průchodu do další části.

Část 2
    Jděte rovně k soše draka a u ní rozbijte led, skočte do vody a na dně najdete Quad keystone. Vyplavte ven a jděte doprava, kudy dojdete na náměstí, tady rovně a doprava do průchodu do další části.

Část 3
    Projděte mříží a vejděte do kostela a podívejte se na video. Po videu zahněte vlevo a do dveří, tady vylezte po žebříku nahoru a přeskočte na lano a po něm vyšplhejte nahoru a zde přeskočte do otevřeného okna. Jste na střeše, slezte na patro střechy pod vámi a vlezte do dalšího otevřeného okna. Po ochozu se dejte doprava a po žebříku dolů. U varhan seberte část Purifier shard a zahrajte na varhany. Propadnete se dolů. Tady se vodou vydejte do otevřených dveří, v místnosti za nimi najdete Trigon keystone (u sudů). Vraťte se do předchozí místnosti a přehoďte páku na sloupu. Vysune se žebřík, po němž vylezte nahoru do místnosti s varhany. Najdete zde někde žebřík, po něm vylezte nahoru, vyskočte ven oknem a seskočte na zem. Vydejte se doleva, na hřbitov, ten projděte a vlezte do kapličky. Tam najdete Savegem a když skočíte na hrobku, otevře se vchod do podzemí. Sejděte dolů, přeskočte na kus podlahy napravo, odsud na další kus podlahy a z ní projděte do průchodu. Jděte rovně a na jedné z hrobek si vezměte další část Purifier shard, otevře se vám tak cela s dalším klíčem. Jděte vpravo, doleva a u zdi si běžte pro Hex stonekey. Vraťte se nazpět do kostela, kde zatím čekají Vaši pomocníci a vraťte se do předchozí části.

Část 2 podruhé
    Běžte na náměstí se sochou draka a jděte pořád rovně, sejdete po pár schodech a průchodem se dostanete do další - poslední části.

Část 1 podruhé
    Přejděte most, přeběhněte po stezce kolem skály a projděte průchodem. Dojdete ke spadlému mostu a napravo hned vedle stavby stojí kára, tu rozbijte a rozbijte poškozenou zeď, která byla za ní. Vzniklým otvorem vlezte dovnitř a na svoje místa vložte všechny tři keystone. Otevře se Vám cesta do dalšího levelu.

PASSAGE (Pasáž)

Posbírejte munici a doplňte si zdravíčko, vyjděte ven a dejte se doprava, po cestě a přes most do průchodu. Tím projděte a dojdete na rozlehlé prostranství, po pár krocích na Vás zaútočí vlkodlak, rozpárejte ho rukavicí a až bude hotovo, vezměte si vlevo ve výklenku Savegem. Pak pokračujte na další prostranství, když půjdete vlevo, dojdete do jeskyně, kde najdete zdravíčko, jinak se vydejte vpravo do průchodu a dojdete k mlýnu. Jděte doleva, přejděte most, projděte roklinou a dojdete ke stavbě u vodopádu. Jděte na most a napravo ve vodopádu uvidíte výčnělek, přeskočte tam a získáte novou zbraň – Ballistu. S její pomocí můžete skákat hodně vysoko a tak až se vrátíte na most, můžete si to hned vyzkoušet. Namiřte pod sebe, stiskněte skok a hned vystřelte. Pěkný skoky, že? Ale teď si vyskočte na věž, kde je Savegem, náboje a lékárna. Pak skočte mezi 2 věže. Vraťte se zpátky k mlýnu, z mostu k němu přeskočte, vlezte dovnitř, tam najdete brnění a munici, můžete si doplnit i zdravíčko. Vyjděte ven, nad mlýnským kolem je otvor. Skočte tam, získáte náboje Savegem a Power skill. Vedle mlýna je vchod do jeskyně. Dojděte na rozcestí, než se vydáte rovnou za nosem, můžete si doleva zajít pro brnění a náboje. Když se vydáte rovně, dojdete do jeskyně, přímo před vámi je žebřík dolů a nalevo jsou náboje a zdravíčko. Až slezete po žebříku dolů, dejte se do průchodu. Pak se vydejte po lávce a uprostřed seberte další kus Purifier shard. Vydejte se dál a do otvoru ve skále. Tudy se dostanete do dalšího levelu.

DUNGEON (Vězení)

Část 1
    Projděte po římse a až dojdete ke zdravíčku a nábojům, hned vedle nich je balvan, pod ním se dá prolézt na tajné místo, kde najdete Wraithorb. Pak se vydejte přes lávku a kousek za místem, kde Superfly pronese nějakou větu typu že musíte najít cestu, jak se dostat nahoru na konstrukci, cesta končí a u podpěrného sloupu najdete cestu do tunelu. Tam seberte munici a po schodech vylezte nahoru. Nahoře vlezte na kládu vlevo a přeskočte na plošinu, zde najdete v truhle Megashield. Vraťte se a poblíž najdete nalevo dveře do cely, u nich je páka, kterou dveře otevřete. Vstupte dovnitř a v díře rozbijte naprasklou zeď. Opatrně vylezte na římsu, jděte na její vzdálenější konec a zde rozbijte další kus naprasklé zdi. Vlezte dovnitř. Zde jsou přede dveřmi náboje a Ballista. Vyjděte na chodbu a hned vlevo vedle Vás jsou další dveře, tam si doplňte zdravíčko. Poté pákou otevřete velká vrata, za nimi do vrat napravo, v další místnosti si vezměte Savegem a náboje. V následující místnosti najdete brnění. Pak se vraťte do místnosti, odkud jste šli do dveří napravo a jděte do levých dveří.

Část 2
    Otevřete vrata, přejděte lávku, obejděte věž uprostřed a vejdete tak do místnosti, kde na zdi vedle vás je páka, tu přehoďte. Otevře se mříž u vstupu do věže, ale ještě, než se do věže vydáte, vyčistěte zde všechny cely a v té poslední, s vyvalenými dveřmi, najdete v díře Megashield. Nyní už jděte do věže a vydejte se po schodišti nahoru. Nahoře přejděte most a běžte do dveří. Nalevo za nimi přehoďte páku a v místnosti za dveřmi, které se otevřely, si vezměte Savegem. Vraťte se do chodby a jděte na její druhou stranu. Dojdete do místnosti, kde neotvírejte truhlu, je to past! Otevřete pákou celu napravo, tam najdete nějaké zdravíčko. Pak otevřete celu nalevo, tam na konci najdete nějaké náboje a zhruba uprostřed také chodbu do další místnosti. Tam je nalevo otvor ve zdi, prolezte jím a jděte do dveří. Jděte až na konec chodby, kde na Vás čeká páka a za mříží vedle je spousta nepřátel. Po přehození páky se mříž zvedne, a po zabití nepřátel si vezměte další část Purifier shard a otočte kolem s lebkou uprostřed. Uvolníte si tak cestu dál. Vraťte se do chodby a uvolněnými dveřmi se vydejte nahoru po schodišti. V místnosti, kam dojdete, jsou tři klece, u každé je páka, tou odklopíte podlahu v kleci a nepřátelé skončí někde dole v lávě. V poslední kleci zbude brnění a podlaha by měla jít pákou vrátit zpátky, pokud se nevrátí sama, takže si brnění z klece klidně vezměte (skočte tam horem). Naproti chodbě se schodištěm, kudy jste přišli, jsou dveře, těmi se vydejte dál a po můstku napravo vylezte do horního patra. Najděte vchod do věže a běžte po schodech, které v ní jsou, dolů. Najdete na konci Power boost. Vraťte se a až budete z věže vycházet, přímo naproti sobě uvidíte průchod. Vydejte se tam a pak sejděte dolů po schodech. Dole je napravo rozbitá mříž a v cele za ní je zdravíčko. Vydejte se doleva a po delším schodišti, svažujícím se dolů, dojdete do místnosti, kde jsou napravo schody nahoru, ale pozor, schodištěm projíždí břit, takže počkejte až sjede dolů a jak se začne vracet, utíkejte za ním, on se nahoře odklopí, takže budete moct ze schodiště vyběhnout. To musíte udělat svižně, břit se po chvilce zase sklopí a jede zpátky dolů. Napravo pákou otevřete mříž a stoupněte si na kanál, ten je ztrouchnivělý a vy se propadnete dolů, kde nezapomeňte otevřít mříž, aby mohl S. Johnson bezpečně projít za Vámi, aniž by musel po schodišti s břitem (nacházíte se dole u schodiště). Jděte do dveří a vlevo chodbou do další části.

Část 3
    Projděte dveřmi a jděte vpravo, po schodech nahoru a v chodbě zahněte doleva a otočte kolem. Pak se vraťte ke dveřím naproti mříži a jděte doleva, po schodech nahoru a doprava, zde otočte dalším kolem, otevře se Vám blízká mříž do chodby, jděte tam a pak doprava, kde otočte posledním kolem. Pokračujte chodbou, sejděte po schodech a dojdete zpátky ke dveřím, kde jste začínali. Tady máte nad lávou spuštěnou podlahu a zvedla se také mříž. Jděte tedy na podlahu a až vlezete na kámen uprostřed, ze kterého rychle prchněte, objeví se jeden docela nepříjemný protivník, toho co nejrychleji zlikvidujte. Po jeho zabití se kámen rozpadne, vyjede podstavec s novou zbraní a také se vysune točité schodiště nahoru. Zbraň seberte a po schodišti se vydejte nahoru. Nahoře si doplňte zdravíčko a munici. Nyní se vydejte do schodů nahoru a dojdete do kulaté místnosti s válcem uprostřed. Na druhé straně místnosti jsou další schody nahoru a vedle nich je truhla, kterou neotvírejte, je to past. Až vyjdete schody, pokračujte chodbou, ale opatrně a držte se u zdí. Dojdete k dalšímu schodišti, to je vlevo. Pak projděte chodbou s děravou podlahou a po dalším schodišti upalujte nahoru. Projděte mezi celami, jděte do průchodu, přeběhněte most a rozstřelte mříž v další místnosti, získáte Savegem. Pokračujte do dalšího průchodu poblíž a po schodišti běžte nahoru. Musíte přeskočit díru a přehodit páku, která vysune podlahu přes díru, aby mohl Superfly nesoucí Mikiko přejít za Vámi. Pak pokračujte schodištěm dál, otevřete pákou vlevo na tarasu u dveří dveře. V místnosti za nimi si vezměte Power boost, a pokračujte dál k místu s dírou v podlaze. Držte se vpravo těsně u zdi a zahněte doprava hned jak vám to půjde. Přijdete k věži, obejděte ji a jděte do dveří. Za nimi se vydejte nahoru po schodišti, otevřete dveře a jděte doprava a zase po schodišti nahoru. Projděte dalšími dveřmi a další level je za Vámi.

WYNDRAX TOWER (Wyndraxova věž)

Část 1
    Po zhlédnutí videa se vydejte doprava do průchodu a pak roklinou doleva. Dojdete do jeskyně s ohništěm, jděte vpravo a roklí dojdete k hradu. Jste v zamrzlém hradním příkopě a jak vstoupíte na led, jděte hned vpravo a po chvilce zahněte doprava do průchodu. Vylezte po točitém schodišti nahoru, vezměte si Wraithorb z truhly, napravo najdete další část Purifier shard a shoďte sud, který je naležato. Ten spadne dolů na led a udělá do ledu díru, jděte tedy na ledovou plochu a skočte dírou v ledu do vody. Přímo proti Vám by měl být průplav, proplavte jím a zahněte vlevo (pokud chcete získat Goldensoul, plavte vpravo, někde u zdi je ledový tunel, tím proplavte do jeskyně, kde získáte Goldensoul a vraťte se nazpátek), doplavete k díře v ledu, tou vyplavte ven. Poblíž otvoru v ledu je žebřík, po něm vylezte nahoru a v malé místnosti přehoďte páku. Vraťte se nazpět (pod vodou), vylezte do věže, odkud jste shodili sud na led a projděte po spuštěném padacím mostě a vejděte do dveří, ty se hned za vámi zabouchnou a tak jděte vpravo a po schodech nahoru. V kulaté místnosti stiskněte tlačítko, tím dveře opět otevřete, vraťte zpátky a zhruba naproti dveřím, které se za Vámi předtím zabouchly, jsou další dveře, těmi projděte na hradní ochoz. Po pár krocích spatříte nahoře ve vzduchu draka, zničte ho. Pokračujte pak po ochozu dál, do schodů a vstupte do věže, zde se vydejte doprava (po schodech nahoru), doleva půjdete později (po schodech dolů). Po pár metrech uvidíte napravo dveře, ale ty otevře jenom Crypt key. Když půjdete po schodech dále, nahoře získáte brnění. Nyní sejděte po schodech úplně až dolů, dojdete k výtahu, tím sjeďte dolů, budete muset šikovně a rychle proběhnout chodbou, mezi jejími stěnami srší elektrické výboje. Superfly Johnsona nechte stát ve výtahu. Dojdete ke dveřím, za nimi je nalevo truhlice s pastí. Jakmile půjdete trochu dopředu, po stranách se rozpadnou hrobky a vy budete muset zabít dvě zombie. To nebude problém. Pak si už vezměte Crypt key, a běžte ke dveřím nahoře ve věži. Dveře klíčem otevřete a za nimi je už další část.

Část 2
    Jděte vpravo, po schodech dolů a doprava, doleva, pak sejděte po schodech dolů a jedním z tunelů vedle schodů si běžte pro Wyndrax key a Wyndraxovu kouzelnou knihu. Vylezte po schodech, které jsou mezi tunely vedoucími ke klíči, nahoru a z nich zabočte vlevo a po schodech naproti nahoru na místo, kde jste začínali. Pokračujte dál chodbou, na jejím konci je zámek pro Wyndrax key. Zámek klíčem odemkněte a vraťte se kousek nazpět, po levé straně uvidíte dveře. Za nimi najdete brnění a projděte po balkóně nad knihovnou na druhou stranu místnosti a použijte oltář (musíte mít Wyndraxovu kouzelnou knihu, tu jste doufám sebrali s Wyndrax key). V knihovně pod Vámi se objeví samotný Wyndrax. Vraťte se ke dveřím, u kterých jste začínali, sejděte po schodech dolů, dejte se doprava, znovu doprava a dveřmi se dostanete do knihovny. Tady musíte porazit Wyndraxe, muže se stát, že Vám uteče tajnou chodbou za regálem s knihami nalevo, tudy se dostanete do tunelu, dveřmi vyjdete ven a když se budete držet napravo, dojdete k brance, tudy povede cesta dál, ale nejdříve musí být Wyndrax mrtvý. Po jeho smrti si nezapomeňte vzít jeho, pro Vás novou, zbraň a upalujte brankou, která je již pootevřená, do dalšího levelu.

CRYPT OF NHARRE (Nharrova krypta)

Po zhlédnutí videa jděte dveřmi do krypty, po schodech dolů, přes most do místnosti, nalevo najdete náboje a zdravíčko a pak se dejte doprava, po schodech dolů do místnosti, kde pobijte nepřátele, doplňte si zdravíčko a seberte na podstavci další část Purifier shard. Odklopí se hrobka a Vy sejděte po schodech dolů. Po otevření a projití dveří se ocitnete v jeskyni. Po plošinách přeskákejte na druhou stranu propasti a o kousek dál jsou dveře (za rohem), těmi vstoupíte do chodby a dalšími dveřmi vstoupíte do kulaté místnosti. Jděte do protějších dveří, po schodech k dalším dveřím a jeskyní projděte do dveří na druhé straně. Za nimi jsou schody nahoru a další dveře. Za nimi budete muset přejít po traverzách, vezměte si brnění a jděte do následujících dveří (na druhé straně). Za nimi po schodech dolů do větší místnosti, kde je Savegem a na jejím konci je nalevo cesta po schodech do další místnosti. Zde budete muset zabít mimo mnoha monster i nebezpečného kouzelníka s novou zbraní. Kouzelníka se snažte zabít co nejdříve. Po jeho zabití si vezměte jeho zbraň a vydejte se dál do tunelu. Pak projděte jeskyní a dojdete do prostorného dómu. Uprostřed je kašna, v ní je ponořený asi nějaký bůh a před ním je na podstavci poslední část Purifier shard, po jeho sebrání se bůžek ponoří za proslovu do lávy (v kašně je láva). Napravo od kašny jsou za stěnou dveře, stěnu obejděte a dveřmi se vydejte do posledního levelu.

GHARROTH'S THRONE (Gharrothův trůn)

Až skončí video, přehopkejte si pro brnění, odtud doleva, po cestě posbírejte munici a přehopkávejte dál až na plošinu od které vede cesta do tunelu, vedoucího do jeskyně. Tady v pravé části přehoďte páku a tím si přivoláte plošinu. Na ni naskočte a ta Vás doveze do 1. patra. Dejte se do průchodu, po schodech nahoru a na konci přehoďte páku a počkejte, až plošina dojede k Vám. Vydejte se do dalšího průchodu, na konci přehoďte páku, počkejte na plošinu, na její druhé straně je na skále tlačítko, stiskněte jej. Vyvezete se až nahoru, zde pobijte nepřátele a v truhle si vezměte Goldensoul a poblíž, u zamřížované výtahové šachty, přehoďte páku, přijedou Vaši společníci. Dále se vydejte nalevo od sochy draka, dojdete na nádvoří, kde jsou vedle sebe 2 sochy draků. Nalevo na nádvoří naleznete chodbu se schodištěm. Po schodišti vyjděte nahoru, vezměte si Savegem a prolezte skrz prapor za ním, získáte Goldensoul. Pak jděte do dveří napravo, přes most a do dalších dveří. Podívejte se na video, dejte si zápas s Gharrotem a pak si vychutnejte další video a cestu časem, kde se setkáte s Mishimou, ten je pěkně naštvaný a jelikož má větší sílu a svoji Daikatanu ovládá lépe, pošle Vás do vězení Alcatraz, abyste tam strávili zbytek života. Jenže...

Tím končí třetí epizoda Daikatany. Příště se podíváme do San Francisca a hru úspěšně uzavřeme.

• Autor:
    Témata: hřbitov, Socha

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

novinky 24. 3. 2024 19

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

novinky 23. 3. 2024 22

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

novinky 22. 3. 2024 10

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

novinky 26. 3. 2024 20

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

novinky 27. 3. 2024 33

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

magazín 29. 3. 2024 4

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

novinky 28. 3. 2024 1

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

novinky 28. 3. 2024 6

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

novinky 27. 3. 2024 3

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...